Omlazený Peugeot E-Traveller přijel jako na zavolanou
Faceliftovaný E-Traveller byl odhalen skoro ve stejnou dobu, kdy se začaly v médiích šířit informace o vyhlášení dotačního programu na pořízení elektromobilů pro firmy. Možná některé firmy podnikající v osobní dopravě zbystřily, protože právě pro ně je E-Traveller jak dělaný. Informace o faceliftu tak měla rozhodně správné načasování.
Zatímco Travellera s dieselovým motorem před pár lety často kupovaly i soukromé osoby, například početné rodiny, elektrický E-Traveller se soustřeďuje takřka výhradně na firmy, zejména pak na ty, které se zabývají osobní přepravou včetně té luxusní. Skvěle poslouží třeba letištím, sportovištím, taxikářům nebo hotelům. Ne náhodou byl prvním českým zákazníkem elektrické verze modelu Traveller právě horský hotel ve Špindlerově Mlýně.
Vůz je zde už od roku 2020 používán hlavně na kyvadlovou dopravu lyžařů z hotelu na sjezdovku. Bezemisní provoz je v čisté horské krajině velmi pozitivně vnímán, prostorný interiér pojme až devět osob, přičemž i při plném obsazení zůstává stále 1500 litrů pro zavazadla. Dobíjení má hotel na dvoře a nemusí tak sjíždět do města „dotankovat“, a navíc elektromotoru na rozdíl od dieselu nevadí krátká popojíždění v chladném počasí. Se systémem Advanced Grip Control je vůz připravený i na jízdu v náročném zasněženém terénu.
To všechno zní dobře, ale i tak má elektrický Traveller takřka zanedbatelné prodeje. Za tím stojí samozřejmě cena, proto je možnost získat dotaci pro Travellera dobrou zprávou. A pak je tu taky facelift. I jeho úkolem je zvýšit atraktivitu a tím i prodeje. Pojďme se na něj podívat.
Z hlediska designu se změnila hlavně přední část. E-Traveller přebírá nový vzhled modelové řady Peugeot, zejména design masky chladiče s aktuálním logem značky uprostřed, dále nové full LED světlomety vytvářející ikonický světelný podpis Peugeot ve tvaru 3 drápů a nárazník optimalizovaný z hlediska ochrany a aerodynamiky pro vyšší účinnost.
Nová je i palubní deska. Digitální přístrojový panel a velký centrální dotykový displej zaručují bezpečnost a praktičnost při každodenním řízení. Nový volant může být vyhřívaný. Přibylo úložných prostor, zejména v horní části palubní desky a na středové konzole, a zvětšila se jejich kapacita. Do palubní desky je rovněž zabudován nový a kompaktní ovladač automatické převodovky e-Toggle.
Vyspělou konektivitou se E-Traveller posunul na úroveň nejmodernějších vozů značky. Nabízí infotainment Peugeot i-Connect Advanced s online navigací TomTom. Telefon si ve voze můžete bezdrátově připojit a také indukčně dobíjet. Rozšířil se i počet zásuvek USB-C a 12V, a to na celkových šest.
Co se týče asistenčních systémů, za ty se nemusel E-Traveller stydět už ani před faceliftem. Jmenujme například systém sledování únavy řidiče, snímání dopravních značek, systém udržování vozu v jízdním pruhu, automatické nouzové brzdění s detekcí chodců a cyklistů či omezovač rychlosti. Nově přibyl i adaptivní tempomat, který významným způsobem zvyšuje komfort i bezpečnost řízení.
Peugeot E-Traveller je poháněn elektrickým motorem s maximálním výkonem 100 kW a maximálním točivým momentem 260 Nm, který zaručuje optimální výkon od rozjezdu až do nejvyšší rychlosti 130 km/h. Baterii můžete zvolit buď větší o kapacitě 75 kWh pro dojezd až 350 kilometrů, nebo si můžete vystačit s menší baterií o kapacitě 50 kWh a s dojezdem 224 kilometrů. Dobíjení trvá u menší baterie 38 minut s rychlodobíječkou nebo 4 hodiny 50 minut s wallboxem, respektive 45 minut nebo 7 a půl hodiny v případě větší baterie. Netlačí-li vás však čas, můžete vůz E-Traveller připojit do sítě i normální zásuvkou.
České ceny modernizovaného modelu zatím nebyly zveřejněny, nicméně dle našich odhadů se nebudou nijak zásadně lišit od cen aktuální verze. Ta začíná na částce 1 119 900 Kč bez DPH, přičemž jde o vůz v základní výbavě, ve standardní délce a s baterií o kapacitě 50 kWh. Mluvíme zde ale o ceníkové ceně. Fleetová cena, kterou si firma u Peugeotu vyjedná, může být pravděpodobně nižší.