Peugeot 308 nabídne i elektrickou verzi

Nový Peugeot 308 byl uveden na trh na jaře letošního roku. Už při uvedení byla nabídka jeho motorizací bohatá – benzín, diesel a dva plug-in hybridy (180 a 225 koní). Všechny motory poskytují vozu dostatečnou dynamiku, o čemž jsme se v redakci sami přesvědčili. Nyní Peugeot oznámil rozšíření nabídky o 100% elektrickou verzi. Co od ní očekávat?

Elektrický pohon dostane jak hatchback 308, tak kombi 308 SW. O tom, že vozy jezdí výhradně na elektřinu, bude vypovídat označení modelu E-308 resp. E-308 SW, znak „E“ na zadní části vozu a specifická osmnáctipalcová hliníková kola. Jinak na první pohled 100% elektrické verze nepoznáte. Tedy dokud neotevřete kapotu. Tam objevíte ten zásadní rozdíl.

Tím je nový plně elektrický motor o výkonu 115 kW (156 k), s točivým momentem 260 Nm, který je stejně jako u jiných elektromobilů okamžitě k dispozici. Stejně jako dříve uvedené plně elektrické modely se lvem ve znaku, ani tento nenabídne převodovku. Ta ostatně není běžná ani u konkurenčních elektromobilů, což je dáno snahou o nenavyšování již tak vysoké ceny automobilů s plně elektrickým pohonem. 

Rovněž baterie je nové generace. Jedná se o vysokonapěťovou baterii s kapacitou 54 kWh (51 kWh užitečné energie) s chemickým složením, s konečným podílem 80% niklu, 10% manganu a 10% kobaltu. Pracuje při napětí 400 V a umožňuje dojezd více než 400 km. Konstruktéři vozu E-308 se zaměřili především na účinnost. Kombinace inovací v oblasti motoru, baterie, aerodynamiky (optimalizace přední části a podvozku), optimalizace hmotnosti (platforma EMP2) a snížení třecích ztrát (pneumatiky třídy A), umožnila dosáhnout nízké průměrné spotřeby energie 12,7 kWh na 100 km.

Kromě toho může řidič v zájmu co nejefektivnějšího řízení spotřeby energie zvolit jízdní režim Eco. K dispozici jsou ještě režimy Normal a Sport. Pro maximální rekuperaci energie pak režim Brake, který způsobí výrazné zpomalení při uvolnění plynového pedálu.

Součástí standardní výbavy bude palubní třífázová nabíječka s výkonem 11 kW. Nabíjecí zásuvka umožňuje všechny režimy nabíjení. Prostřednictvím 100 kW veřejné nabíječky je možné dosáhnout nabití z 20% na 80% za méně než 25 minut.

Stejně jako ostatní modely značky vybavené elektrickým motorem (ať už 100% elektrické nebo plug-in hybridní), nabídne Peugeot E-308/E-308 SW přístup ke specializovaným službám usnadňujícím uživatelům život s elektromobilem. Jedná se například o aplikaci MyPeugeot umožňující komunikovat s vozidlem a naprogramovat nabíjení nebo na dálku přednastavit teplotu ve voze. Na evropském trhu by se měl Peugeot E-308 začít prodávat od poloviny příštího roku, cena zatím není stanovena.

Mohlo by se vám líbit...