UX 300e: první elektromobil Lexus se představuje

Lexus představí na mezinárodní automobilové výstavě, jež proběhne od 22. listopadu do 1. prosince 2019 v čínském Kantonu, svůj první bateriový elektromobil (BEV), kterým je model UX 300e.

Již od dob uvedení svého modelu RX 400h v roce 2005 je Lexus průkopníkem technologií elektrifikace vozidel. Na autosalonu Tokio 2019 odhalil svoji celosvětovou strategii elektrifikace, jejímž cílem je dosáhnout významného pokroku ve smyslu výkonových charakteristik vozidel, jízdního chování, ovládání a potěšení za volantem. Technologie zařazené do strategie elektrifikace podporují integrovanou kontrolu hnacího ústrojí, soustavy řízení, odpružení a brzd, čímž maximálně využívají potenciál technologie řízení elektromotorů, postupně vyladěné v hybridních modelech.

Čistě elektrický model UX 300e, coby první sériový elektromobil automobilky, byl vyvinut s cílem dosáhnout vynikajících jízdních schopností. Konstruktéři ponechali beze změny design i užitné vlastnosti crossoveru UX a zaměřili se na příležitosti umožňující stavět na jedinečných výhodách elektromobilů z pohledu dynamiky a jízdních schopností. Výkonný elektromotor pro UX 300e se chlubí energickým zrychlováním, vysokokapacitní baterie uložené přímo pod podlahou kabiny zase přinášejí nízké těžiště a dojezd až 400 km (dle metodiky NEDC). UX 300e k tomu přidává i nejnovější technologie konektivity.

Automobil používá volič jízdních režimů Drive Mode Select. Ten umožňuje majiteli UX 300e zajistit vždy hladké zrychlování a zpomalování podle aktuální situace. Řidič si může vychutnat mohutnou akceleraci a okamžitý točivý moment elektrického pohonu bezprostředně po sešlápnutí pedálu, resp. používat podobně i páčky pod volantem pro brzdění motorem s využitím čtyř úrovní zpomalování a rekuperace energie – při zachování přirozených jízdních vlastností.

Elektromobily jsou známy svým tichým charakterem, nicméně UX 300e nekončí akustickou izolací elektrického pohonu a usiluje o účinné potlačení vnějšího hluku (např. aerodynamického svistu a odlétávajících kamínků), který by cestující při absenci spalovacího motoru a převodovky mohli zaznamenat. Díky zaměření techniků Lexus na akustický management si tak řidič může vychutnávat pohodlí mimořádně tiché kabiny. Konstruktéři se soustředili i na zvuky vznikající během jízdy, aby dosáhli přirozeného prostředí v interiéru. Akustický systém Active Sound Control (ASC) přenáší přirozené okolní zvuky s cílem informovat o jízdních podmínkách a zprostředkovat celé posádce vozidla přirozený charakter.

UX 300e se v roce 2020 začne prodávat v Číně a ve vybraných zemích Evropy; uvedení na japonský trh je naplánováno na počátek roku 2021.

Mohlo by se vám líbit...