Rallyový speciál s tříválcem pod kapotou čeká křest ohněm
Nabídku divize Peugeot Sport v roce 2020 rozšíří Peugeot 208 Rally 4. Bude to nástupce současného úspěšného modelu Peugeot 208 R2, nejprodávanějšího rallyového speciálu s pohonem dvou kol, tedy kategorie, kterou nedávno řídící orgán světového motoristického sportu FIA nepochopitelně přejmenoval na „Rally 4“. To je dost matoucí pro vůz s pohonem pouze jedné nápravy.
Peugeot 208 Rally 4 vychází z nového sériového modelu 208. Inženýři a vývojové týmy divize Peugeot Sport zůstali věrní zásadám, díky nimž současný 208 R2 dosáhl prodej více než 450 vozů po celém světě a slibují spolehlivost, výkonnost a cenovou dostupnost. V návaznosti na intenzivní vývojový program, v jehož rámci byl vůz testován zkušenými jezdci a validován na všech typech povrchů.
Peugeot Sport svůj nový soutěžní vůz nabídne k prodeji zákazníkům ve druhém čtvrtletí roku 2020. Jedná se o zcela nový automobil, na němž inženýři a mechanici divize Peugeot Sport usilovně pracovali od začátku léta 2018. Jelikož vychází z druhé generace sériového modelu 208, přišel o povedený čtyřválec, který pohání Peugeot 208 R2 – nová generace sériové „dvěstěosmičky jej totiž nepoužívá“. Pod kapotu nového rallyového vozu se tak nastěhoval tříválec!
Peugeot 208 Rally 4 je tedy vybaven nově vyvinutým tříválcovým turbodmychadlem přeplňovaným motorem o objemu 1,2 litru. Vychází ze základního motoru ze sériového automobilu, který inženýři divize Peugeot Sport upravili pro použití v soutěžích, kde by měl dosahovat výkonu 208 koní. Má větší turbo, řídicí jednotku motoru Magneti Marelli a spolupracuje se sekvenční převodovkou Sadev.
To vše je umístěno v nové podvozkové platformě CMP používané všemi vozy segmentu B skupiny PSA. Platforma nabízí nižší hmotnost, což se hodí k dosažení lepšího sportovního výkonu. Jak se novému závodnímu automobilu povede se dozvíme už velmi brzo. Na start se totiž postaví už dnes, a to rovnou na dvou podnicích!
Peugeot 208 Rally 4 se poprvé představí v pátek 22. a v sobotu 23. listopadu při Rallye Madrid ve Španělsku pod vlajkou Peugeot Rally Academy. Řídit jej bude Efren Llarena s navigátorkou Sarou Fernandezovou, mistři FIA za rok 2019 v kategorii ERC3. Během stejného víkendu se od 22. do 24. listopadu vůz zúčastní také finále mistrovství FFSA v soutěžích na asfaltu ve Francii, kde bude startovat na Rallye du Var.
V návaznosti na proces homologace FIA, k němuž dojde na konci prvního čtvrtletí roku 2020, začne Peugeot Sport začátkem ledna 2020 na nový Peugeot 208 Rally 4 přijímat předobjednávky za cenu 66 000 eur bez DPH (asi 1 735 000 Kč). To je dost smutné, protože jde o citelně vyšší cenu, ve srovnání s předchůdcem, vybaveným plnohodnotným čtyřválcovým motorem.
Ve snaze podporovat mladé talenty mají být první vozy Peugeot 208 Rally 4 vyhrazeny jezdcům, kteří se zúčastní soutěží značkového poháru 208 Rally Cup ve Francii a Španělsku.