Opel odhaluje Vivaro třetí generace

Opel Vivaro si díky více než milionu prodaných exemplářů od roku 2001 vybudoval pevné místo na trhu. V rozmanitých velikostech a s množstvím inovativních technologií dokáže nový Opel Vivaro zvládnout všechny úkoly ještě lépe, než jeho předchůdci. V budoucnosti bude Opel odpovědný za globální vývoj lehkých užitkových vozů pro celý koncern PSA.

Opel Vivaro nové generace je postavený na nejmodernější platformě PSA pro užitkové vozy. První automobily se objeví v autosalonech prodejců značky Opel už koncem léta. Modelová nabídka je přizpůsobena aktuálním požadavkům zákazníků – Vivaro se bude vyrábět jako skříňová dodávka, jako Crew Cab verze s kabinou pro 6 osob s odděleným nákladovým prostorem, jako podvozek pro speciální nástavby a osobní minibus Combi.

Namísto dosavadních dvou se nové Vivaro bude prodávat ve třech délkách karoserie: 4,60 m, 4,95 m a 5,30 m. S maximálním objemem nákladového prostoru 6,6 m3 má Vivaro nové generace užitečné zatížení až 1400 kilogramů, což je o 200 kg více, než měl model předchozí generace.

Praktické novinky
Zvýšila se i povolená hmotnost přívěsu: Maximální hodnota brzděného přívěsu činí 2500 kg, což je o půl tuny více, než dosud. Jen výška vozu je o něco menší – u většiny verzí činí pouze 1,9 m. Vivaro nové generace proto může parkovat v podzemních garážích s nižším stropem.

Pohodlný přístup do nákladového prostoru zaručují široké zadní a boční posuvné dveře. Mimořádně praktické jsou posuvné boční dveře s elektrickým ovládáním: Stačí pohyb nohy před senzory a boční dveře se samočinně otevřou. Díky tomu není při otvírání dveří potřeba skládat náklad na zem. Tuto komfortní funkci má Vivaro v nové generační podobě vůbec poprvé.

Tři délky karoserie
Koncern PSA je lídrem v prodeji lehkých užitkových vozu v Evropě. Díky sdílené podvozkové platformě proto může mít nový Opel Vivaro tři délky karoserie. Základní kompaktní verze s délkou 4,60 m vyplní mezeru mezi městskými rozvážkovými a středními dodávkovými automobily, i proto, že díky průměru otáčení jen 11,3 m je velmi agilní.

Už tato verze nabízí nákladový prostor o objemu 4,6 m3, který lze díky dvířkům v dělicí stěně zvětšit až na 5,1 m3. Díky těmto dvířkům lze při délce nákladového prostoru 2,16 m přepravovat štíhlé předměty délky až 3,32 m. Verze dlouhé 4,95 m a 5,30 m mají maximální objem nákladového prostoru 5,8, resp. 6,6 m3. V těchto verzích umožňují výklopná dvířka v přepážce přepravovat předměty dlouhé až 3,67 m, resp. 4,02 m.

Vivaro nové generace je se svým objemem nákladového prostoru a vysokou povolenou hmotností přívěsu nejenom všestranným transportérem, ale dá se dobře využít i jako mobilní kancelář. Systém FlexCargo umožňuje překlopení opěradla prostředního sedadla dopředu, čímž se vytvoří praktický stolek pro doklady, notebook nebo tablet. V celém interiéru je spousta odkládacích schránek pro malé předměty.

Plně vybavený
Díky všestranně nastavitelnému sedadlu řidiče (v některých směrech elektricky nastavitelnému), bederní opěrce a loketní opěrce je pracoviště řidiče velice komfortní. Bezpečnost zvyšuje široká škála asistenčních systémů. Opel Vivaro může být na přání vybaven head-up displejem, což jev tomto segmentu unikátní prvek – na displej se přímo do zorného pole řidiče promítají důležité informace.

Přední kamera a radarový senzor jsou základními kameny pro následující asistenční systémy a funkce:
• Zařízení pro udržování jízdního pruhu
• Sytém čtení dopravních značek
• Systém varování před čelní kolizí
• Systém nouzového brzdění
• Adaptivní tempomat, samočinně udržující odstup od vpředu jedoucího vozu

K dispozici je i systém monitorování únavy řidiče, který po dvou hodinách nepřetržité jízdy upozorní řidiče, že je načase udělat si přestávku na odpočinek. Systém kromě toho sleduje způsob ovládání vozu a řidiče upozorní vizuálním a akustickým signálem na projevy únavy.

Pro usnadnění parkování může mít Vivaro nové generace ultrazvukové senzory v náraznících. Tyto senzory se využívají také pro monitorování mrtvých úhlů vnějších zpětných zrcátek. Praktickým prvkem je couvací kamera, která předává obraz (podle verze výbavy) buď na displej ve vnitřním zpětném zrcátku, nebo na displej infotainmentu.

Oba volitelné systémy infotainmentu Multimedia Radio a Multimedia Navi Pro mají barevné dotykové displeje s úhlopříčkou 17,8 cm (7 palců) a umožňují integraci chytrého telefonu prostřednictvím Apple CarPlay i Android Auto. Systém Multimedia Navi Pro je navíc vybavený navigací s digitální mapou celé Evropy s trojrozměrným zobrazením.

Také jako 4×4
Stabilitu a bezpečnost na nezpevněném povrchu – blátě, písku a sněhu – zaručuje systém regulace trakce IntelliGrip. K dispozici bude i podvozek se zvětšenou světlou výškou a ochrannými prvky. Opel bude už od počátku nabízet Vivaro nové generace i s pohonem všech kol 4×4, který bude dodávat specializovaná firma Dangel – tradiční partner koncernu PSA Peugeot Citroën, který Opel loni koupil. Špičková úprava firmy Dangel má však veké minus v podobě vysoké ceny, což dokazují předchozí modely koncernu PSA, které Dangel upravoval.

Kabina Opelu Vivaro nové generace nabízí komfort plně srovnatelný s moderních osobním vozem. Jízdu zpříjemňují inovativní systémy, jako např. head-up displej, panoramatická couvací kamera se záběrem 180°, výstražný asistenční systém Forward Collision Alert s funkcí nouzového brzdění Automatic Emergency Braking a tempomat. Díky ergonomickému konceptu jsou všechny ovládací prvky v optimálním dosahu řidiče.

Mohlo by se vám líbit...