Nový Opel Frontera: naváže na svého slavného předchůdce?

Německá automobilka Opel odhalila první snímky nového modelu Frontera. Vzkřísila tak jméno svého modelu, který si získal srdce motoristů schopnostmi v terénu i mimořádnou prostorností. Také nové SUV je prostorné a flexibilní. Na rozdíl od svého předchůdce ale bude k dispozici jako bateriový elektromobil, a také ve verzi se 48-Voltovou hybridní technologií v kombinaci se spalovacím motorem.

Nová Frontera chce již na první pohled zaujmout svým vzhledem. Proporce přídě vozu kombinují funkční a prostorný objem kabiny s robustním vzhledem. Nové logo značky Opel nejdeme uprostřed čelní masky Opel Vizor. Jednolitá černá maska modelu Frontera dokonale integruje automatické Eco LED světlomety. Při pohledu z boku zaujme masivní C-sloupek karoserie a výrazné podběhy kol, které propůjčují novému modelu sebevědomý a moderní vzhled.

Na moderní vzhled exteriéru navazuje i interiér nové Frontery, kde se promyšlený design snoubí s praktičností. Široké horizontální dekory na přístrojové desce a dveřích opticky rozšiřují již tak vzdušnou kabinu. Na cestující čeká plně digitální kokpit Opel Pure Panel se dvojicí 10-palcových displejů a multimediálním informačním a zábavním systémem. Opel se důsledně řídí filozofií maximálního komfortu s minimem rušivých vlivů, takže čistě řešený interiér Frontery řidiči maximálně usnadňuje život a brání jakékoli formě tzv. digitálního stresu.

Nová Frontera vychází vstříc i těm, kteří se raději spoléhají na vlastní mobilní zařízení – proto volitelně nabízí inovativní stanici pro chytré telefony. Po připojení ke stanici prostřednictvím aplikace se telefon uživatele stane ovládacím panelem infotainmentu a interaguje i s tlačítky na volantu.

Opel s novou Fronterou znovu přináší inovativní sedadla – přední sedadla s patentovanou konstrukcí Intelli-Seat snižují nežádoucí tlak na kostrč, a tak garantují vynikající pohodlí i při dlouhých cestách po dálnici. Sedadla jsou navíc nejen dobře zpracovaná a skvěle tvarovaná, ale přitahují pozornost i díky kontrastnímu prošívání. Tkaniny sedadel jsou také k dispozici v plně udržitelném recyklovaném materiálu.

Přitažlivost nováčka ze stáje Opelu dále zvyšuje řada chytrých řešení. Například nabíjení mobilních zařízení je snazší díky chlazené bezdrátové nabíječce. Pro přední sedadla jsou navíc k dispozici dva USB porty a další dva najdeme ve druhé řadě sedadel. Větší zařízení, která by se za normálních okolností ani do kabiny dobře nevešla (například tablety), lze bezpečně uložit do středové konzole, a to díky pružnému popruhu, který je bezpečně drží na místě.

Tím ale nabídka odkládacích míst v interiéru nekončí. Další otevřené úložné prostory pojmou každodenní zavazadla. Jsou vybaveny pryžovým obložením zabraňujícím drnčení a klouzání, což má bezpochyby velmi pozitivní vliv na cestovní komfort. Cestující ve druhé řadě mohou navíc využít integrované kapsy na smartphony v zadních opěrkách předních sedadel.

Nová Frontera zaujme i náročné klienty svou přepravní kapacitou. Ve standardní konfiguraci sedadel nabízí více než 460 litrů prostoru pro zavazadla, po sklopení zadních sedadel se objem zavazadelníku zvýší až na 1600 litrů. Další flexibilitu umocňuje asymetricky dělená zadní lavice v poměru 60:40, dvojitá podlaha zavazadlového prostoru je standardem. Motoristé, kteří si na cesty potřebují vzít opravdu hromadu zavazadel, mohou plně využít nosnost střechy přes 200 kilogramů.

Stejně, jako všechny nové modely Opel, i nová Frontera zaujme nejen svým odvážným a čistým designem, ale také odpovědným výkonem. Řidiči si budou moci vybrat mezi čistě elektrickou variantou a hybridními systémy se 48-Voltovou technologií. Opel slibuje, že bez ohledu na to, jaké hnací ústrojí si budoucí majitel vozu vybere, může se díky specifickému nastavení podvozku těšit na opravdové potěšení z jízdy. Inženýři v Rüsselsheimu totiž věnovali velkou pozornost jízdním vlastnostem, a to i při jízdě vysokými rychlostmi po německých dálnicích.

Bližší detaily o technice automobilka zatím nezveřejnila. Plně elektrické provedení ale pravděpodobně bude pohánět elektromotor o výkonu 115 kW, o dojezdu na jedno nabití však můžeme jen spekulovat. Jistě je jen že aOpel Frontera nové generace svou nabídkou plně elektrických nebo hybridních pohonů, znovu ukazuje, že německá značka bere svůj závazek elektrifikace vážně, a současně chce maximálně vyjít vstříc širokému spektru zákazníků.

Mohlo by se vám líbit...