Nový Peugeot 3008 dostal cenovku
SUV Peugeot 3008 přijíždí ve své nové generaci a opět ve velice vydařeném kabátě. Kromě líbivého designu nabídne i prostorný a v neposlední řadě i moderní interiér. K dispozici bude v hybridní verzi i v plně elektrickém provedení.
Nová „třitisíceosmička“ konečně dostala české ceny. Automobil, který jsme vám představili už v září loňského roku, nás při svém představení zaujal jak výbavou, tak příjemnou nabídkou místa pro posádku a dobře zpracovaným interiérem s kvalitními materiály. Zavazadelník o objemu 520 litrů je zcela dostačující, i tak je ale škoda, že plně elektrická verze nemá zavazadlový prostor i pod přední kapotou (tzv. frank), který patří k výhodám některých elektromobilů.
Na trh nové SUV dorazí ve verzi Hybrid s automatickou dvouspojkovou převodovkou e-DCS6 a také v plně elektrické verzi. Obě varianty se do nabídky dostaly ve dvou výbavových stupních, a to Allure a GT. Nejlevnější provedení nyní pořídíte za 749 000 Kč a samozřejmě jde o hybridní verzi. Na elektromobil si nachystejte minimálně 1 119 000 korun.
To není zrovna lidová cena a tak se hned nabízí srovnání s konkurenty. Těmi jsou třeba domácí Škoda Enyaq nebo velice oblíbená Tesla model Y. Enyaq momentálně začíná na vyšší ceně, a to 1 199 900 Kč. Nejlevněji z dané trojice přijde Tesla Y, jejíž cena začíná na částce 1 070 400 Kč a na rozdíl od peugeotu nebo škodovky je za tuto částku k dispozici prakticky v plné výbavě. Z toho plyne, že nový Peugeot E3008 má šanci přetáhnout spíše zákazníky Škody, než řidiče uvažující o pořízení auta z nabídky Tesly.
A co tedy základní výbava „třitisíceosmičky“ nabízí? V provedení Allure najdeme například šestici airbagů, panoramatický i-Cockpit s přístrojovým displejem a nechybí ani desetipalcový sdružený displej s možností personalizace (výbava GT má větší zakřivený štít s displeji). Najdete zde také dvouzónovou klimatizaci, elektrická okna a zrcátka nebo základní elektronické asistenty jako je ESP a ABS či kontrola prokluzu kol a navíc asistent rozjezdu do kopce. Samozřejmostí jsou přední a zadní LED světlomety nebo třeba tepelné čerpadlo, které má dražší Škoda Enyaq k dispozici za nemalý příplatek.
Už v základu je vůz vybaven hands-free přístupem, stačí tedy mít klíč třeba v kapse u kalhot. Automobil ve výbavě Allure umožňuje také zrcadlení mobilního telefonu, má audiosystém se šesti reproduktory a umí si pamatovat až 8 řidičských profilů. V ceně jsou devatenáctipalcová hliníková kola.
Hybridní Peugeot 3008 má pod kapotou zážehový tříválec o objemu 1,2 litru a výkonu 100 kW (136 koní). Tomu vypomáhá elektromotor o maximálním výkonu 15,6 kW, který čerpá energii z baterie o kapacitě 890 Wh (užitečná kapacita 432 Wh). Jedná se o lithium-iontovou baterii. Použita zde byla 48V architektura. V praxi dokáže hybridní model uhánět maximální rychlostí 201 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 10,2 sekundy.
Plně elektrický Peugeot E3008 pohání elektromotor o výkonu 157 kW (210 koní), který čerpá energii z baterie o kapacitě 73 kW. Pro zajímavost uveďme, že akumulátor váží 520 kilogramů, což vysvětluje provozní hmotnost vozu 2183 kg. Zrychlení z 0 na 100 km/h E3008 zvládne za 8,8 sekundy a maximální rychlost má stanovenu na 170 km/h, což opravdu není mnoho.
Vůz je vybaven AC nabíječkou 11 kW, DC nabíjení umí rychlostí 100 kW a ani tento parametr není v dnešní době nijak světoborný. Dle metodiky WLTP činí kombinovaný dojezd 520 km, v městském provozu by to však mělo být těsně okolo 650 km. V praxi budou tyto hodnoty o trochu nižší, i když rozhodující bude jízdní styl a profil tratě.
O nové generaci Peugeotu 3008 jsme již psali ZDE