Je odstavené nové auto opravdu ještě pořád nové?

Odstavené plochy plné automobilů čekajících na nedostatkové komponenty dnes už ani nikoho nepřekvapí, stejně jako nezaskočí příběhy motoristů již měsíce marně čekajících na objednaný vůz. V jakém stavu ale bude auto, které jednoho dne dostanou, když měsíce někde stálo?

Nedostatek čipů a dalších komponentů dopadl na různé automobilové výrobce v různé míře. Některé výrobce situace vedla k výrobě neúplných aut, která nechávají stát na různých odstavných plochách, kde čekají na chybějící komponent. Takový postup zvolila třeba mladoboleslavská Škoda.

Jednu takovou odstavnou plochu najdete třeba u Nymburku, kde stojí nové vozy vybavené ochrannou fólií hned „ve dvou patrech“ a jak je vidět z fotografie, je tam poměrně plno. Vzhledem k dlouhé době, co tam auta takto stojí, je na místě otázka: V jakém stavu asi budou taková auta, až půjdou do prodeje? Vrchní část karoserie sice chrání fólie, ale ta neochrání vše.

Při samotné manipulaci s automobily jistě došlo minimálně k částečnému setření ochranného nástřiku na brzdách, kde se při odstavení může objevit koroze. Otázkou je i stav pneumatik, byť ty se při delší odstávce běžně přefukují, aby se snížila možnost poškození a tak lze předpokládat, že tento postup byl aplikován i zde. Stárnou náplně, nejde ani tak o palivo (toho zde bude naprosté minimum), ale například o brzdovou kapalinu, olej či nemrznoucí směs v chladiči (to vše se má pravidelně měnit, i když to řada motoristů ve všech případech nedělá). Otázkou jsou i komponenty podvozku. Každopádně takto odložená auta později přijdou do prodeje jako nová.

Ruku na srdce, nový vůz je dnes opravdu velkou investicí, skutečně chcete za své těžce vydělané peníze auto, které někde měsíce stálo? Je takové auto ještě pořád nové? Takovou investici by měl každý dobře zvážit, protože jak známo, auto které nejezdí často trpí více než to, které je provozováno s náležitou péčí.

Mohlo by se vám líbit...