Škoda Slavia: jak vypadá nový sedan pro Indii?

Druhý sériový model po modelu Kushaq, který Škoda uvádí na indický trh, se jmenuje Slavia (video v článku). Nový sedan tak připomíná počátky automobilky.

Od roku 1896, tedy rok po založení společnosti, začali Václav Laurin a Václav Klement pod obchodním názvem Slavia úspěšně prodávat svá první vlastní jízdní kola. Nová Škoda Slavia tak opět představuje začátek nové éry, tentokrát na indickém trhu. Sedan, který bude v Indii představen ještě v tomto roce, tak na tamním trhu doplní vozy Octavia a Superb.

Zac Hollis, vedoucí Škoda Auto India, říká: „Škoda má bohatý mezinárodní odkaz přesahující 125 let. Název Slavia reprezentuje počátky úspěšného příběhu, ve kterém se Škoda Auto stala jednou z nejúspěšnějších automobilek. Tento tradiční název tak nyní opět představuje začátek nové éry značky Škoda, tentokrát na indickém trhu. Slavia bude ztělesněním perfektní kvality zpracování, spolehlivosti a zážitku z jízdy. Na indickém trhu chceme výrazně růst a Slavia sehraje ve splnění tohoto cíle klíčovou roli.“

Škoda Slavia je po SUV Kushaq, které bylo představeno na jaře, druhým modelem značky mladoboleslavské automobilky speciálně vyvinutým pro Indii. V rámci projektu India 2.0 zodpovídá společnost Škoda Auto za všechny aktivity koncernu Volkswagen na indickém trhu. Tento projekt zahrnuje modelovou ofenzívu celkem čtyř nových kompaktních vozů. Vozy Kushaq, Slavia a dva modely značky Volkswagen jsou postaveny na platformě MQB-A0-IN, kterou Škoda speciálně upravila pro potřeby indického trhu. Samotná výroba bude až z 95% lokalizovaná.

Název Slavia odkazuje na počátky společnosti Škoda Auto. V roce 1895 začínali zakladatelé společnosti, Václav Laurin a Václav Klement, v Mladé Boleslavi nejprve s opravami jízdních kol. Brzy poté navrhli vlastní jízdní kola a od roku 1896 je úspěšně prodávali pod značkou Slavia. Jméno nového sedanu určeného pro indický trh je poctou počátkům společnosti Škoda Auto. Zatímco model Kushaq vychází z indických tradic, Slavia podle automobilky symbolizuje úzké propojení indoevropské tradice a české a indické kultury.

Jízdní kola vyráběná v Mladé Boleslavi pod obchodním názvem Slavia byla na počátku 20. století zárukou spolehlivosti, cenové dostupnosti a vynalézavosti. Jméno Slavia se také brzy stalo synonymem kvality a inovace. Stejné označení se ujalo rovněž pro motocykly, představené Laurinem a Klementem v roce 1899. Po více než 120 letech má ztělesňovat tyto ideály nová Škoda Slavia, která v Indii doplňuje modely Octavia a Superb.

Rok 2021 je pro Škodu v Indii rokem expanze. Navzdory pandemii Covid-19 má nové SUV Kushaq za sebou úspěšný start. Od uvedení na trh v červenci 2021 registruje automobilka již více než 10 000 objednávek. Díky novému sedanu Slavia se v Indii očekává výrazný nárůst prodeje. Indický trh hraje v růstové strategii značky Škoda významnou roli.

Škoda orientovala vývoj modelů Kushaq a Slavia v Indii na rychle se měnící očekávání indických zákazníků, pro které jsou důležité zejména náklady, dojezd a komfort. Zároveň Škoda Auto investuje v Indii do rozšiřování dealerské sítě: v současné době je česká značka zastoupena ve více než 100 městech se 165 prodejními a servisními místy. Do konce roku 2022 se má počet poboček zvýšit na 225.

Podle neoficiálního videa níže by měla Slavia designově vycházet z modelu Scala. Pravost však nelze ověřit – všimněte si, že ani na jednom záběru není vidět celá záď vozu (záběr do zavazadelníku a na koncové světlo pak prozrazuje, že v tomto případě se opravdu jedná o Scalu). Slavia opravdu může designově vycházet ze Scaly, ale při sledování tohoto videa mějte na paměti, že dnes lze v počítači vykouzlit různé věci.

Mohlo by se vám líbit...