AAA AUTO prodalo ve střední Evropě za devět měsíců téměř 65 000 aut

Skupina AURES Holdings za prvních devět měsíců letošního roku prodala 64 716 vozů. Z toho nejvíce v posledních třech měsících, kdy si v červenci, srpnu a září zákazníci z poboček AAA AUTO odvezli 25 906 vozů. Trh ojetých vozů v celém regionu se přitom již řadu měsíců zmenšuje a ceny ojetých aut rostou. Skupina také nadále pokračuje v budování společnosti Driverama, která je určena pro on-line výkup a do budoucna i pro prodej ojetých vozů v západní Evropě.

„Přestože jsme letošní rok zahájili v České republice i na Slovensku nejdelším lockdownem, který zatím v rámci pandemie koronaviru proběhl, podařilo se nám ihned po jeho ukončení chybějící prodeje dohnat a vrátit se k prodejům kolem 8500 aut měsíčně. Díky tomu jsme za devět měsíců dokázali prodat 64 716 vozů, tedy bez 100 aut stejně jako za stejnou dobu v předcovidovém roce 2019. To považujeme vzhledem k dalším okolnostem na trhu za velmi dobrý výsledek,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO.

Z celkového počtu 64 716 vozů se v České republice prodalo 37 121 aut, v Polsku 15 200 a na Slovensku 12 395. Těchto čísel se podařilo dosáhnout i přes to, že se trh ojetých vozů již od začátku koronavirové krize zmenšuje a ceny ojetých aut rostou.

„Podle našich analýz došlo v České republice, na Slovensku a v Polsku meziročně k významnému snížení objemu ojetých vozů na hlavních inzertních agregátorech ojetých vozů a s tím i k významnému růstu jejich cen. Největší pokles nabídky jsme zaznamenali v Polsku, kde se počet aut v nabídce snížil o 29%. Ceny tu vzrostly o 8%. Druhý největší pokles nabídky jsme zaznamenali na Slovensku, a to o 19%. Ceny na tomto trhu vzrostly o 10%. Snížení objemu nabídky se týkalo i České republiky. Celkem to byl pokles o 14%, následovaný růstem cen o 13%,“ uvedl Petr Vaněček, provozní ředitel a předseda představenstva AURES Holdings, provozovatele sítě AAA AUTO.

Důvodů je celá řada, jde zejména o výpadky ve výrobě a větší zájem o individuální dopravu kvůli obavám z vyššího rizika nákazy koronavirem v hromadné dopravě. „V rámci sítě AAA AUTO dokážeme šíři nabídky nejenom držet, ale dokonce navyšovat díky robustní výkupní infrastruktuře. Ta zahrnuje nejen výkup na pobočkách, ale i využití mobilních výkupčích, on-line výkupu v zemích, kde působíme, i z důvěryhodných zdrojů v západní Evropě. Využíváme cenových a strukturálních rozdílů mezi trhy – monetizujeme naši konkurenční výhodu – dokážeme nabídnout zákazníkům auta napříč trhy,“ dodal Vaněček.

Zákazníci AAA AUTO si častěji vybírají auta i ze zahraničních poboček tohoto prodejce. Měsíčně mají o vozy z nabídky v jiné zemi zájem více než dvě tisícovky zákazníků a počet neustále narůstá.

„Průměrná hodnota vozu, o který mají tito zákazníci zájem, se drží kolem 323 tisíc Kč. To je výrazně více, než je průměrná hodnota vozu prodaného v síti AAA AUTO běžnou cestou na lokálním trhu bez dovozu ze zahraničí. Jednoznačným leaderem zájmu o vozy nabízené v rámci celého Viszegradského regionu jsou škodovky Octavia a Superb, Volkswagen Passat a Audi A5 a A4,“ dodal Petr Vaněček.

Skupina AURES Holdings pokračuje v budování společnosti Driverama, která je určena pro on-line výkup a do budoucna i prodej ojetých vozů v západní Evropě. „Letos na jaře Driverama zahájila provoz svých nových centrál v Mnichově a Amsterdamu. Za poslední 4 měsíce Driverama otevřela 4 nové mikropobočky, přesně dle plánu. První tři vznikly v městech Düsseldorf, Dortmund a Herne – těmi jsme pokryli nejlidnatější oblast Německa – spolkovou republiku Severní Porýní-Vestfálsko, která má přes 17 milionů obyvatel. Včera jsme otevřeli čtvrtou pobočku v Berlíně, v městské části Reinickendorf,“ uvedl předseda představenstva společnosti Driverama Stanislav Gálik.

Některé takto vykoupené vozy by časem mohly rozšířit nabídku automobilů na českém, polském i slovenském trhu. Skutečné posílení nabídky ojetin ale přinese až plné rozjetí výroby a prodejů nových vozidel – pokud totiž motoristé nebudou moci kupovat nová auta, ponechají si ta starší, která pak chybějí na sekundárním trhu s ojetými automobily.

Mohlo by se vám líbit...