Peugeot dělá loga ze vzácné slitiny indium, důvodem je její supravodivost

Od loňského února má Peugeot nové logo v podobě lví hlavy uzavřené v erbu. První interpretací tohoto symbolu je nový Peugeot 308. Tento model má placku se lví hlavou umístěnou uprostřed čelní masky. Proč tento rovnoměrný tvar a tyto, dle našeho názoru dost velké rozměry loga?

Nové logo Peugeotu umístěné na masce chladiče nové „třistaosmičky“ má nezvykle velké rozměry. Je to hlavně kvůli radaru, který bylo třeba za erbem dostatečně dobře ukrýt a uchránit ho před letícími kamínky či povětrnostními vlivy. Aby radar správně předával procesorům asistenčních systémů informace, musí být jeho štít se lví hlavou, opatřen tenkou vrstvou vzácného supravodivého kovu, který neruší radarové vlny a poskytuje vysokou odolnost proti korozi.

Ochrana radaru ale není jediným cílem nového loga. Důležitou roli hraje i design. Nový znak totiž čelní masce dominuje a dodává jí charismatický výraz. Proto se objevuje i u verzí, které radarem vybavené nejsou.

Nové logo se tedy vyskytuje ve dvou vzhledově stejných, ale technicky odlišných variantách. Jeden se nachází u úrovní výbavy Active Pack a druhý, inovativní, používají verze Allure a GT vybavené radarem. V případě opravy vozu po nehodě tak bude třeba dbát na správný výběr loga, aby byla zajištěna funkčnost u variant vybavených radarem.

Aby asistenční systémy řízení dokonale fungovaly, nesmí být vlny vysílané radarem nijak rušeny. Konstruktéři společnosti Peugeot proto zcela přehodnotili design erbu umístěného před radarem a zohlednili dvě zásadní omezení. V první řadě, tloušťka povrchu musí být konstantní, kromě toho povrch nesmí obsahovat žádné kovové částice.

Výroba nového erbu je rozdělena do několika fází. Nejprve se vyrobí hladký čelní panel konstantní tloušťky ze vstřikovaného polykarbonátu. Poté se vyrobí zadní plocha z india. Tato vzácná slitina se používá speciálně pro verzi erbu určenou pro modely vybavené radarem, protože je to jediný materiál, který splňuje technické a vizuální požadavky. Má přirozeně chromovaný vzhled a vlastnosti, které neruší radarové vlny.

Aby lev z nového loga Peugeot vystoupil na povrch, je vrstva z india laserem oškrábána, čímž se lev skrz polykarbonát odkryje. Na zadní stranu erbu se nanáší černý lak, který pak tvoří pozadí loga. Na přední plochu erbu se nanáší ochranný lak, za účelem ochrany před vnějšími vlivy (nárazy, slunce, změny teploty…). Erb se pak přilepí na technický upevňovací díl a poté se společně přišroubují k mřížce. Tento výrobní proces použila značka Peugeot vůbec poprvé.

Radar chráněný novým znakem Peugeot poskytuje přístup k nejnovější generaci asistenčních systémů řízení. K těm patří adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go, spojený s automatickou převodovkou EAT8 a vybavený nastavitelnou vzdáleností mezi vozidly, případně adaptivní tempomat s funkcí 30 km/h v kombinaci s manuální převodovkou a s nastavitelnou vzdáleností mezi vozidly.

Dalším systémem je automatické nouzového brzdění. Tento asistenční systém ve dne i v noci rozpozná při rychlosti od 7 km/h do 140 km/h chodce a cyklisty. V případě rizika kolize upozorní řidiče. V roce 2022 bude tento radar využívat také nový paket Drive Assist 2.0, který představuje další krok směrem k poloautonomnímu řízení. U vozů s automatickou převodovkou EAT8 kombinuje adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu.

Nová verze systému Drive Assist navíc přidává dvě nové funkce dostupné na komunikacích se středním dělicím pásem. Jedná se o poloautomatickou změnu jízdního pruhu, kdy vůz řidiči nabídne předjetí vozu vpředu a poté možnost opětovného zařazení do původního jízdního pruhu (při rychlosti od rychlosti 70 do 180 km/hod) a o včasné doporučení rychlosti. Zde systém nabídne řidiči, aby přizpůsobil rychlost vozu (zrychlení nebo zpomalení) podle značek omezujících rychlost.

Mohlo by se vám líbit...