Octavia RS už není jen hybrid!

Turbodiesel nebo přeplňovaný benzinový motor, to jsou dvě nové motorizace pro sportovně střižené provedení Octavie. Verze RS má tak opět šanci oslovit řadu motoristů – ruku na srdce, kdo by chtěl sportovně střižený model v hybridním provedení.

Ve čtvrté generaci Škody Octavia jsou nově na výběr tři motorizace. Jako první se světu představilo nové plug-in hybridní provedení Octavia RS iV, které kombinuje zážehový motor 1.4 TSI s elektromotorem a sadou baterií zajišťujících plně elektrický dojezd až 60 km (v cyklu WLTP). Celkový výkon je 180 kW (245 koní).

Stejný výkon nyní nabízí nové čistě benzinové provedení Škody Octavia RS. To je vybaveno přeplňovaným čtyřválcovým motorem 2.0 TSI. Další novinkou je varianta „er-esa“ s turbodieselem 2.0 TDI o výkonu 147 kW (200 koní). Tato verze je k dispozici volitelně také s pohonem všech kol 4×4.

Model RS se od běžných provedení liší řadou detailů. Dynamický design tu podtrhují černé doplňky jako maska chladiče, difuzor, kryty zpětných zrcátek, rámy oken nebo spojler u sedanu (Combi jej má v barvě karoserie). Zvolit lze až devatenáctipalcová kola z lehkých slitin, standardem jsou ale kola osmnáctipalcová. Za ráfky se skrývají červeně lakované brzdové třmeny.

Samozřejmě nechybí loga RS, která najdeme také v interiéru. V něm objevíme i kontrastní prošívání sedadel a čalounění Alcantara. Nový je tříramenný sportovní volant, nechybějí hliníkové pedály a obložení palubní desky v karbonového vzhledu. Octavia RS může díky novým motorizacím opět uspět u celé řady motoristů, kteří z přesvědčení odmítají hybridní provedení. Nakonec mít doma třeba elektrický sporák je fajn, ale pro elektriku v autech platí léty ověřené pravidlo: čím více elektriky, tím větší průšvih to je. A navíc, kouzlo spalovacího motoru nějaký doping v podobě baterie rozhodně nenahradí!

Infografika Škoda Octavia RS (kliknutím zvětšíte)

Mohlo by se vám líbit...