Peugeot Rifter je zpátky, ale asi jen na chvíli

Značka Peugeot v ČR přišla před několika dny se zprávou, že Peugeot Rifter v osobní verzi s dieselovým motorem se vrací. Co se stalo a jak se automobilce podařilo obelstít přísné koncernové emise, to se neví. Otázkou také je, jak dlouho naftový Rifter neúprosný emisní diktát přežije. Ovšem v tomto okamžiku je hlavní to, že Rifter je zpět, a dle výrobce i za skvělé ceny.

Zatímco ve světě se na osobní užitkové vozy občas kouká trochu s despektem, v Česku tento typ vozidel motoristé milují. Nezapřeme národ chatařů, kutilů či kombíkářů. Peugeot Rifter je pro svou nekonečnou praktičnost oblíbený u rodin, aktivních jednotlivců či párů, firem i podnikatelů. Ještě donedávna počet měsíčně prodaných vozů překračoval stovku kusů. Pak ale došlo k radikálnímu zlomu. Pojďme si turbulentní historii modelu Peugeot Rifter připomenout trochu podrobněji.

Peugeot Rifter byl na český trh uveden v září 2018 a přinesl do světa osobních dodávek Peugeot mnoho změn. Zavedl například i-Cockpit, stylovou verzi GT Line či nové asistenční systémy jako Advanced Grip Control. Jeho popularita raketově rostla. Už rok po uvedení se prodával nejlíp ze všech čtyř zástupců značky Peugeot v segmentu C. V roce 2020 zašel ještě dál a stal se třetí nejprodávanější kompaktním osobním užitkovým vozem v České republice. Tímto rokem ovšem zlatý věk modelu Rifter skončil a následoval krutý pád na samé dno.

Tento pád zahájil covidový výpadek prodejů. Po něm následovala celosvětová čipová krize, která růst modelu Rifter značně utlumila. Osudovou ránu mu však zasadila nová emisní politika Evropské unie. Automobilka Peugeot byla nucena zrušit verze se spalovacími motory a v nabídce modelu Rifter zůstala jen elektrická verze. Následkem toho letěla prodejní křivka prudce dolů. Zachována zůstala také verze s homologací N1, která byla stále dostupná s dieselovým pohonem. Ta ovšem prodejní kariéru oblíbené osobní dodávky nezachránila.

Opravdovou naději na opětovný vzestup dostal Rifter až teď. Jak výrobce vyzrál na emisní normy, je záhadou. Podle nás se může jednat o krátkodobé a lokální rozvolnění celosvětové politiky Peugeotu. Je možné, že Česká republika dostala jen pár kousků na posílení obchodu, a za pár měsíců se emisní nůžky znovu uzavřou. Nicméně teď je Peugeot Rifter s homologací M1 a s dieselovým motorem k dispozici. Výrobce jej nabízí za začínající po 600 tis. Kč.

Ceny verzí s turbodieselem
• Rifter Allure BlueHDi 100 S&S MAN6 za 595 000 Kč
• Rifter GT BlueHDi 130 S&S EAT8 za 725 000 Kč
• Rifter Long Allure BlueHDi 130 S&S MAN6 za 650 000 Kč
• Rifter Long GT BlueHDi 130 S&S EAT8 za 750 000 Kč

Nechybějí samozřejmě ani modely s homologací N1, které jsou nabízeny za ještě nižší ceny, a to od 525 000 Kč v případě verze Rifter Active PureTech 110 S&S MAN6. Za prodlouženou délku si klient připlatí 25 000 Kč. Cenové zvýhodnění zasáhlo také 100% elektromobil e-Rifter. Ten má ve verzi Allure 100 kW s baterií o užitečné kapacitě 50 kWh akční cenovku 875 000 Kč, což představuje oproti stálému ceníku zvýhodnění o 170 000 Kč, u úrovně výbavy GT se dokonce jedná o více než 200 000 Kč.

Mohlo by se vám líbit...