Investiční vozy se těší velkému zájmu

Češi mají stále velký zájem o automobily, které se dříve kolikrát dávaly za odvoz, nyní ale jejich cena raketově roste. Často jde o vozidla, která si pamatují ze svého mladí nebo o auta, o nichž v mládí snili a teprve nyní si je mohou dovolit.

Veterány a youngtimery se stále těší značnému zájmu českých automobilových nadšenců. Jen v loňském roce bylo na běžných inzertních serverech nabízeno 4085 vozu do roku výroby 1989. Nejčastěji inzerovaným modelem této kategorie byla Škoda 120, následovaná BMW řady 3, Volkswagenem Golf, Mercedesem E, pátá byla Škoda 105. Nejvíce aut bylo z osmdesátých let (2627), sedmdesátých let (637).

Mototechna Classic, která tyto vozy již dva roky nabízí, prodala od svého spuštění už 120 aut. Celková hodnota prodaných aut překročila 35 milionů korun. Přibližně třetinu tvoří socialistické veterány v čele s tuzemskými Škodovkami 105 a 120.

Silné zastoupení má i Škoda Favorit s 21 prodanými kusy. Americké klasiky pak reprezentuje 9 prodaných Fordů Mustang z let 1965-67. Nejdražším loňským kouskem bylo Porsche 911 z roku 1990 za 1 299 000 Kč.

Největší nárůst ceny lze pozorovat u youngtimerů. Až tato vozidla dosáhnou na veteránský věk, což je 30 let, nárůst jejich ceny se zpravidla výrazně zpomalí. Typickým zástupcem je v našich zeměpisných šířkách a délkách Škoda Favorit. Ze zahraničních zástupců pak třeba Fiat Coupé Turbo. Cena tohoto vozu vybaveného přeplňovaným čtyřválcem z Lancie Delta Integrale se za poslední roky zněkolikanásobila. Naopak jeho mladší provedení s pětiválcem ani zdaleka tak ceněné není.

Do segmentů veteránů a youngtimerů také v poslední době vstoupila i řada profesionálních investorů. Ti hledají zajímavé možnosti k uložení peněz a právě některá tato vozidla jim je poskytují.

Mohlo by se vám líbit...