I v ojetinách chtějí Češi bohatou komfortní výbavu

Nejvyšším tempem roste zájem o parkovací kameru, navigaci či rozšířenou zimní výbavu. Multifunkční volant či tempomat si pořizuje v ojetém voze polovina motoristů.

Pozitivní vývoj české ekonomiky výrazně ovlivnil nejen poptávku po ojetých automobilech, kdy se jen v síti autocenter AAA AUTO prodalo za loňský rok rekordních 83 000 automobilů, ale ovlivňuje i zvyšující se standard u ojetin. Nejvyšším tempem roste zájem o rozšířenou zimní výbavu, jako jsou vyhřívané sedačky, čelní sklo nebo volant. Mlhovky nebo klimatizace jsou již v podstatě standardem. Vyplynulo to z analýzy prodejních dat největšího prodejce ojetých automobilů AAA AUTO.

„Loňský rok ukázal další nárůst obliby ojetých automobilů, kdy jsme jich ve středoevropském regionu prodali rekordních téměř 83 000. Zákazníci mají zároveň stále vyšší požadavky na výbavu, kdy například klimatizace, mlhovky, či základní prvky bezpečnostní výbavy jako jsou ABS, ESP nebo airbagy patří k úplnému základu. Nejvyšším tempem pak roste zájem o komfortní prvky jako například vyhřívaná sedadla, volant nebo čelní sklo,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva společnosti AURES Holdings, která mezinárodní síť autocenter AAA AUTO provozuje.

Mezi nejžádanější prvky výbavy patří klimatizace, kterou v roce 2018 mělo více než 92% procent prodaných automobilů. Bezpečnostní prvky jako airbagy, ABS či ESP již dosáhly svého maxima a ve velkých autocentrech již v podstatě automobily bez těchto vymožeností nenajdete. Mlhovky jsou samozřejmostí pro 82% prodaných aut. Z dalších doplňkových atributů je velký zájem o vychytávky jako tempomat (55% prodaných automobilů v roce 2018), multifunkční volant (54%) či parkovací senzory (34%).

Největším skokanem je Start-Stop systém, který si v loňském roce spolu s vozidlem pořídilo téměř desetkrát více lidí než v roce 2014. To je samozřejmě dáno stále častějším výskytem tohoto prvku v nových vozech, kde se mu už jen těžko lze vyhnout. Téměř pětinásobně vzrostl za posledních pět let prodej vozidel majících vyhřívaný volant, čtyřnásobně pak aut s parkovací kamerou. Více než dvojnásobný je i počet automobilů s navigací, vyhřívanými sedačkami či čelním sklem.

Pokud opustíme nabídku autobazarů a zaměříme se na soukromou inzerci, zjistíme, že dokonce i ti, co vybírají mezi nejlacinějšími vozy v ceně několika tisíc korun, se zajímají, zda má vyhlédnutý automobil alespoň čelní airbagy, ABS a dokonce i klimatizaci. Ojetina bez těchto prvků se již stává téměř neprodejnou.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *