Hyundai ix35 (2010 – 2015): líbivé SUV za příznivou cenu

Model ix35 se na trhu ojetin zabydlel velice dobře. Motoristy je velmi oblíbený nejen díky pohledným tvarům, ale i pro svou bohatou výbavu a příznivou cenu.

Korejské SUV pod jménem Hyundai ix35 vyjelo na silnice v roce 2010. Ještě téhož roku vůz prošel bariérovým testem Euro NCAP, z něhož si odnesl výborné vysvědčení v podobě pěti hvězdiček z pěti možných. Automobil sjížděl z výrobních linek jak v provedení s pohonem všech kol (kola zadní nápravy se samočinně připojují při prokluzu předních kol), tak ve verzi s pouze jednou poháněnou nápravou. Zájemci o čtyřkolku by si tak měli dát pozor, co vlastně kupují, protože vozidel s pohonem výlučně jedné nápravy je na trhu více.

Model ix35 se zdárně veze na módní vlně SUV, když se řadí k vůbec nejprodávanějším ojetinám v tomto segmentu. Na trhu je hojně zastoupen, což je pro zájemce o ojetinu dobrá zpráva – mají z čeho vybírat. Dostatek ojetin je také jedním z faktorů, stojících za příznivou pořizovací cenou. Velkému zájmu se těší především vozy vybavené naftovým motorem, což jasně ukazuje, že ne ve všech segmentech jsou turbodiesely na ústupu.

Hyundai ix35 potěší dostatečně prostorným interiérem. Radost nijak nekazí ani použité tvrdé plasty. Design palubní desky se totiž vydařil a i povrchová úprava plastů je vyvedená. Zmínku si zaslouží také pohodlná sedadla nebo dostatečně velký zavazadelník. Ten při základním pětimístném uspořádání interiéru nabízí objem 465 litrů. Po sklopení zadní sedadel jeho kapacita naroste na 1436 litrů.

V dobrém můžeme mluvit i o jízdních vlastnostech, a to jak v případě vozu s pohonem všech kol, tak v případě verze s jednou poháněnou nápravou. Jen je třeba mít na paměti, že ix35 není off-road. Jde o SUV a tak tento model není určen pro nějaké skotačení v terénu, kde by mohlo snadno dojít k poškození podvozku. Nemluvě o tom, že ve skutečném terénu by toto klasické „es-ú-véčko“ velice rychle narazilo na své limity.

Základním motorem je benzinová šestnáctistovka s přímým vstřikem paliva, která se montovala pouze do verze s pohonem kol jedné nápravy. Tento motor disponuje výkonem 99 kW a mnohdy se o něm říká, že si vystačí s průměrnou spotřebou 8,5 l/100 km. Vždy ale záleží na stylu a podmínkách jízdy, protože třeba na dálnici se jeho spotřeba snadno vyšplhá i přes desetilitrovou hranici. Spořílkem není ani benzinový dvoulitr s proměnným časováním ventilů CVVT a výkonem 120 kW, který nalezneme jak v předokolce, tak ve čtyřkolce (výkon může být nižší i o 10 kW, podle trhu a roku výroby).

Při faceliftu a modernizaci v roce 2019 dostal vůz dvoulitr s přímým vstřikem paliva o výkonu 122 kW. I ten našel místo v obou verzích, tedy dvoukolce i variantě s pohonem všech kol. Na některých trzích se objevil i čtyřválec 2.4 DCVVT-i o výkonu 128 kW, a to výhradně ve čtyřkolce. Model ix35 se ale více než s benzinovým motorem prodával vybavený turbodiesel, který slibuje nižší spotřebu.

Základní přeplňovaný naftový motor 1.7 CRDi přitom nabízí dostačující výkon 85 kW a montoval se do provedení s pohonem předních kol. Stejně jako naftové dvoulitry je tento agregát vybaven technologií proměnné geometrie lopatek turba. Turbodiesel 2.0 CRDi vyjel s výkonem 100, 130 a 135 kW, ne na všech trzích ale byly k dispozici všechny výkonové verze. Naftový dvoulitr se bez ohledu na výkonové provedení montoval jak do předokolky, tak do čtyřkolky.

U turbodieselů si dejte pozor na stav turba. Kdo jezdí hodně úsporně a motor čas od času nerozcvičí ve vyšších otáčkách, snadno se mu může stát, že lopatky turba zatuhnou a přestanou se nastavovat. To pak může mít za následek i padání motoru do nouzového režimu. „Známé jsou vůle v táhlech předního stabilizátoru. Zvuky od podvozku ale mohou mít na svědomí také opotřebené silentbloky zavěšení,“ vysvětluje Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO.

Někteří majitelé ix35 se setkali s průnikem vlhkosti do světlometů, což má za následek jejich mlžení. Vyloučit ale nelze ani potíže s elektronikou, občas se vyskytují závady parkovacích senzorů. „Některé automobily mohou mít rozvrzaný interiér. Spíše než k počtu ujetých kilometrů se tento jev váže ke způsobu používání vozu,“ říká zástupce AAA AUTO. Hyundai ix35 zkrátka není off-road, a tak se na něm třeba častá jízda po polních či lesních cestách může podepsat – zejména pokud se v takových podmínkách vůz pohybuje vyššími rychlostmi.

Více k tomu říká Jindřich Topol z AAA AUTO: „Stejně jako u dalších SUV ani zde rozhodně nepodceňte kontrolu na zvedáku. Ne každý si uvědomuje, že SUV patří na silnici a jen výjimečně do opravdu lehkého terénu. Přitom koupit si vůz s poškozeným podvozkem například od hluboko vyjetých kolejí na lesní cestě, určitě nikdo nechce.“ Zcela nelze vyloučit ani nadměrné opotřebení ložisek kol, jejichž stav prozradí typické hučení.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.