Užitkové vozy od Peugeotu nabraly druhý dech
Není to tak dávno, co Peugeot v České republice suverénně kraloval trhu užitkových vozů. Největší dodávka Peugeot Boxer byla dlouho nejprodávanějším užitkovým vozem na českém trhu. Covid ale pořádně zamíchal karty. Přišla čipová krize, logistické a výrobní problémy a možná i další aspekty, o kterých nevíme, každopádně Peugeot v ČR svou vedoucí pozici na trhu LCV ztratil a propadl se o několik příček dolů. Nicméně teď chce znovu připravené zaútočit na přední příčky prodejů.
Značka se lvem ve znaku a taky se lvím srdcem se určitě jen tak lehce nevzdá, což potvrzuje i její ředitel Marco Venturini: „Přestože jsme se v letošním roce zlepšili a dosáhli jsme u lehkých užitkových vozů meziročního navýšení o 11 procent, náš podíl zůstává stále pod úrovní, které jsme dosahovali v minulých letech. S tržním podílem 7,2% obsazujeme sedmou příčku. Nicméně doufáme, že tuto pozici ještě do konce roku radikálně vylepšíme. Pomůže nám v tom zejména nová, vysoce atraktivní a moderní řada lehkých užitkových vozů Partner, Expert, Boxer, kterou právě v těchto dnech uvádíme na český trh.“
Pravdou je, že užitkáče Peugeot po faceliftu pořádně prokoukly. Designově se rozhodně povedly. A po technologické stránce – pojďme se na ně podívat trochu podrobněji.
Peugeot Partner
Je nejmenším zástupcem řady LCV značky Peugeot. Ovšem ani tak to není žádný drobek. Objem jeho nákladového prostoru dosahuje 3,3 m3 u verze délky L1 a 3,9 m3 u L2, užitečné zatížení je 780 kg a utáhne 750 kg, což jsou v daném segmentu nejlepší hodnoty. Je k dispozici v různých variantách: furgon/polocombi, 2místné/3místné provedení, L1 (standardní)/L2 (prodloužená) délka a standardní (650 kg)/zvýšená (1000 kg) nosnost.
Omlazený Peugeot Partner může být poháněn elektřinou, benzinem či naftou. Za nás je pro tento vůz optimální dieselový pohon. A pro Peugeot evidentně taky, jak naznačuje i ceník. Ten totiž umožňuje objednat dieselový motor (s automatem či manuálem) pro všechny verze výbavy, délky, objemy i nosnosti. Jedná se o osvědčený 1.5 BlueHDi o výkonu 130 koní. Benzín 1.2 PureTech 110 k se dá objednat jen s verzí L1 o základním objemu i nosností, a navíc jen s šestistupňovým manuálem. Elektrická verze samozřejmě řazení neumožňuje a menší nosnost 650 kg ji úplně nefavorizuje.

Plně elektrický Peugeot e-Partner.
Novinky v rámci faceliftu jsou patrné zejména na čelní masce, která působí sebevědomějším a robustnějším dojmem. V interiéru se objevil nový infotainment, 100% digitální přístrojový panel s 10palcovým barevným displejem, nebo velký centrální dotykový displej s HD rozlišením pro ovládání audiosystému a 3D online navigace Tom Tom. Akční cena je od 419 000 Kč bez DPH, v ceně jsou 3 roky záruky a servisu.

Interiér modelu e-Partner
Peugeot Expert
Ne nadarmo je Expert nejprodávanější kompaktní dodávkou na evropském trhu. Ani moc velký, ani moc malý, zkrátka tak akorát. Naložíte do něj až 6,6 krychlových metrů nákladu, přitom se s výškou do dvou metrů v pohodě vejde do normálních parkovacích domů. Jeho užitečné zatížení činí 1263 kg a utáhne 1000 kg. S průměrem otáčení 12,4 m je snadno ovladatelný. Zároveň boduje robustností, všestranností, moderním designem a vyspělými asistenčními systémy.
Z hlediska pohonů se soustředí na naftu a elektřinu. Dieselové motory nabízí hned tři: 1.5 BlueHDi 120, 2.0 BlueHDi 145, 2.0 BlueHDi 180. Automatickou převodovku můžete mít jen s nejsilnější verzí. Elektrické varianty jsou dvě. Obě mají stejně výkonný elektromotor (100 kW), rozdíly jsou jen ve velikosti baterie (50 nebo 75 kWh).
Pokud jde o novinky týkající se faceliftu, nijak zásadně se neliší od modelu Partner. Přibyly stejné funkce, prvky výbavy i podobné změny exteriéru. Cena modelu Peugeot Expert startuje na 569 000 Kč bez DPH, 3 roky záruky a servisu jsou v ceně.

Plně elektrický Peugeot e-Expert
Peugeot Boxer
A nakonec jsme si nechali Boxera, giganta, co se týče velikosti (objem 17 m3, užitečné zatížení až 1500 kg) i prodejnosti. Dlouho se pyšnil titulem nejprodávanější užitkový vůz v České republice a možná, že mu modernizace pomůže vrátit se na trůn.
Facelift se projevil zvenku i uvnitř vozu. Nové jsou například přední full LED světlomety i zadní světla. Také interiér vozu byl zcela přepracován. Nový design byl použit na volantu, přístrojové desce, palubní desce, látkovém čalounění sedadel a výplních dveří.
Největší inovace se ale týkají komfortních a bezpečnostních prvků výbavy. Díky tomu se teď modernizovaný Peugeot Boxer může pochlubit nejširší výbavou ve svém segmentu. Namátkou uveďme třeba: elektrickou parkovací brzdu, systém „keyless“ pro bezklíčový přístup do vozu a startování, 100% digitální přístrojový panel se sedmipalcovým barevným displejem pro optimální přizpůsobitelné zobrazení informací a se zabudovanou 3D mapou navigačního systému, velký centrální desetipalcový dotykový displej či bezdrátovou nabíječku telefonu.
Motory jsou opět dieselové a elektrické. Dieselové však jednoznačně dominují. Nabízejí se ve variantách: BlueHDi 120 MAN6, BlueHDi 140 (6st. manuální převodovka), BlueHDi 140 (6st. automatická převodovka), BlueHDi 180 (6st. manuální převodovka), BlueHDi 180 (6st. automatická převodovka). Elektrický pohon je vyhrazen pouze určitým verzím. Akční cena modelu Peugeot Boxer začíná na 609 000 Kč bez DPH, 3 roky servisu a záruky jsou opět v ceně.

Plně elektrická dodávka Peugeot e-Boxer