U rodin stále vítězí kombíky před SUV

Rodiny preferují stále nejčastěji vozy kombi, kterých se v květnu prodalo jen v autocentrech AAA AUTO 27% z celkového objemu prodaných automobilů. V těsném závěsu jsou SUV s 25%.

Bezpečnost na silnicích je hlavním tématem posledních několika let a není tak překvapením, že rodiny s malými dětmi při výběru svého dalšího vozu řeší právě bezpečnost, pohodlí a velikost zavazadlového prostoru. S blížícím se Mezinárodním dnem dětí roste v květnu tradičně poptávka po rodinných vozech typu kombi, SUV nebo MPV. U největšího prodejce u nás se do května prodalo o 19,2% více těchto vozů než než za stejné období v předchozím roce. Meziměsíčně vzrostly jejich prodeje o 14,7%. Největší zájem je stále o vozy kombi. Vyplynulo to z prodejních dat skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO.

„S blížícím se dnem dětí a i s ohledem na letní prázdniny se v našich autocentrech tradičně v květnu zvýšila poptávka po rodinných vozech. Rodiny volí nejčastěji vozy kombi, které tvořily 27% z celkového objemu prodaných aut v tomto měsíci. Těsně za nimi zůstávají SUV, kterých se prodala čtvrtina z celkem prodaných automobilů,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO.

Třetím nejprodávanějším typem rodinného vozu je MPV, které tvoří 10% prodejů v AAA AUTO. V porovnání dubna s květnem se rodinných aut prodalo o 14,7% více. Od začátku roku do konce května pak dokonce o 19,2% více než minulý rok ve stejném období.

27% rodinných vozů kombi, SUV a MPV je značky Škoda, 13% Volkswagen a 7% Ford. Mezi nejprodávanější modely rodinných aut patří tradičně Škoda Octavia – těchto vozidel se letos prodalo přes 10% z celkového objemu prodaných automobilů v AAA AUTO. Druhým nejprodávanějším modelem je Škoda Fabia (5,6%) a třetím Volkswagen Passat (4,5%). 55% těchto aut pohání naftový motor. Více než 32% rodinných automobilů má automatickou převodovku, přičemž v loňském roce se těchto aut s automatickou převodovkou prodalo o 2% méně.

„Sama dobře vím, že děti jsou v rodině to nejdůležitější, proto je potřeba při výběru vozu přihlížet i k jejich potřebám, pohodlí a bezpečí. Za 30 let se nároky českých rodin značně proměnily. Zatímco ze začátku devadesátých let děti jezdily ještě nepřipoutané a na zadních sedadlech klidně v pěti, dnešní rodiče si něco takového často nedokáží představit. Proto se také rodinné vozy například bez Isofixu ani neprodávají. Rodiče více dbají na výběr autosedaček a často řeší bezpečnost i z pohledu zpětné kamery, díky které mají své ratolesti pod kontrolou, ale neomezuje to jejich soustředění na provoz na silnici,“ doplnila Karolína Topolová, která má sedmiletou holčičku. I díky svému předsednictví v Dětské dopravní nadaci, která pomáhá sirotkům obětí dopravních nehod, přiznává, že se jí bezpečnost na silnicích velice dotýká.

Mohlo by se vám líbit...