Přijíždí omlazená Škoda Superb s řadou moderních prvků
Tři a půl roku po uvedení třetí generace na trh prochází vlajková loď značky Škoda rozsáhlou modernizací. Vrcholný model značky je také poprvé nabízen ve verzi Scout a na konci roku 2019 také ve verzi plug-in hybrid.
Společnost Škoda Auto zmodernizovala vozy Superb a Superb Combi. Do své vlajkové lodi také doplnila nové technologie a dále vůz vylepšila exkluzivnějším interiérem. Na jaře 2019 překonala třetí generace modelu Superb hranici 500 000 vyrobených vozů. Podíl vyrobených vozů v provedení kombi činil na evropském trhu přibližně 54%.
Nyní prošel model faceliftem a modernizací. Pro značku Škoda typická maska chladiče modernizovaného vozu Superbu byla zvětšena a sestupuje níže do přepracovaného nárazníku. Snížené přední světlomety, které zasahují až k masce chladiče, využívají již v základní verzi LED technologii pro potkávací, dálková, obrysová světla a pro světla denního svícení. Nový je i tvar LED mlhových světlometů. Zadní full LED světla spojuje výrazná chromovaná lišta, mezi nimi přitahuje pozornost nápis Škoda.
Ambientní osvětlení je nabízeno na přání. Jeho součástí je nově promítnutí nápisu Škoda na vozovku po otevření předních dveří. Zmodernizovaný model doplňují nová 18″ a 19″ kola z lehké slitiny a také nové barvy černá Crystal a modrá Race. V nabídce jsou kromě nového modelu Superb Scout také verze Superb Sportline a vrcholným provedením je vůz ve výbavovém stupni L&K, který nabízí mimořádně elegantní interiér.
Pochromované detaily a kontrastní prošívání v interiéru
Interiér vozu modernizovaného Superbu zdobí chromové prvky, osvětlené odkládací schránky ve dveřích, nové čalounění sedadel a barevné kontrastní prošívání. Bezklíčový systém otvírání Kessy, který je součástí výbavového stupně Style, Sportline, Scout a L&K, otevírá všechny čtyři dveře. Startovací tlačítko Kessy Go je poprvé součástí standardní výbavy stupně Ambition.
V interiéru najdeme lišty se speciálním dřevěným dekorem. Potahy sedadel mají specifický vzor. Součástí standardní výbavy je čalounění sedadel v kombinaci materiálu Alcantara a kůže s hnědým kontrastním prošitím a poprvé také s paspulí v kontrastní barvě v přední části předních sedadel. V interiéru provedení Sportline s převažující černou barvou zaujmou přední sportovní sedadla potažená Alcantarou a kůží. K dispozici je také možnost nastavení délky sedáku, které je nabízeno na přání.
Na přání je v nabídce Virtuální Kokpit. Dále pak tři infotainment systémy s displejem o úhlopříčce 8″ nebo 9,2″. Dva infotainment systémy nabízí také funkci navigace, kterou lze u vrcholného infotainment systému Columbus ovládat i gesty nebo hlasově. Zapomenuot nesmíme ani na tři nové Simply Clever prvky.
Vyspělé infotainment systémy
Kromě Virtuálního Kokpitu, který je nabízen na přání a který umožňuje několik režimů zobrazení a také zobrazení navigační mapy, nabízí vůz Škoda Superb tři infotainment systémy. Dva z nich mají funkci navigace. Rádio Bolero a infotainment systém s navigací Amundsen s mapovými podklady uloženými na SD kartě se ovládají skrze 8″ dotykový displej. Infotainment systém Columbus má displej o velikosti 9,2″, nabízí ovládání hlasem i gesty a DVD přehrávač. Pevný disk nabízí kromě mapových podkladů také místo k ukládání hudby a videa.
U všech výše zmíněných systémů je ve standardní výbavě technologie SmartLink pro rozhraní Android Auto, Apple CarPlay a MirrorLink, která umožňuje ovládání aplikací chytrého telefonu na displeji infotainment sytému. SIM karta zajišťuje permanentní připojení k internetu nebo zřízení Wi-Fi hotspotu a umožňuje přístup k mnoha mobilním online službám Škoda Connect. Pomocí aplikace Škoda Media Command mohou cestující přes smartphone nebo tablet připojený k Wi-Fi ovládat odkudkoliv ve voze funkce infotainment systému.
Díky držáku tabletu, který je nabízen na přání, lze tyto přístroje bezpečně připevnit do středové loketní opěry vzadu nebo do hlavových opěrek předních sedadel. Phone Box ve středové konzoli umožňuje bezdrátové nabíjení chytrých telefonů. Lepší příjem zajišťuje bezdrátové připojení k vnější anténě. O skvělý hudební projev ve voze se stará Sound System Canton s 11 reproduktory a subwooferem umístěným v zavazadlovém prostoru. Výbavový stupeň L&K nabízí Sound System Canton ve standardní výbavě.
Full LED matrixové světlomety a nové asistenční systémy
Vůbec poprvé jsou u sériově vyráběného vozu značky Škoda použity full LED matrixové světlomety. Součástí na přání dodávaných zadních full LED světel, jsou u vrcholného modelu nově i dynamická směrová světla. Bezpečnostní úroveň modelové řady Superb dále zvyšují nové asistenční systémy, jako například prediktivní adaptivní tempomat nebo asistent změny jízdního pruhu, který je aktivní až do vzdálenosti 70 metrů. Nový je také Emergency Assist pro víceproudé silnice, který bude dostupný od poloviny roku 2020, nebo Front Assist s prediktivní ochranou chodců.
První naftový motor nové generace Evo
V modernizovaném Superbu má premiéru nová generace motorů. Agregát 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) je první naftový motor nové, úsporné a ekologické generace Evo. V nabídce je celkem šest motorů, devět variant pohonného ústrojí a tři varianty podvozku. Nejvýkonnější naftový motor je na přání dodáván s pohonem všech kol. U nejvýkonnějšího benzinového motoru je pohon všech kol dodáván standardně. Nový vůz Škoda Superb Scout je nabízen výhradně s oběma nejvýkonnějšími motory a vždy s pohonem všech kol.
Nový agregát 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) je první naftový motor nové generace Evo ve voze značky Škoda. Oproti předchozímu motoru byly optimalizovány především klikový mechanismus, vedení výfukových plynů, turbodmychadlo, vstřikovací soustava a systém řízení provozní teploty motoru. Výsledkem je menší hmotnost, nižší spotřeba a nižší hodnoty emisí. Motor 2,0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) je nabízen s šestistupňovou manuální převodovkou nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Motor splňuje emisní normu Euro 6d-TEMP.
Kromě standardního podvozku nabízí vlajková loď značky Škoda několik dalších provedení podvozku. Díky standardně dodávanému paketu pro špatné cesty, který zahrnuje kryt pohonného ústrojí, kryty prahů a zvětšení světlé výšky o 15 mm, standardně dodávanému pohonu všech kol a dodatečnému režimu Off-road ve volbě jízdního režimu Driving Mode Select podává model Superb Scout dobré výkony i mimo asfaltové cesty. Adaptivní podvozek (DCC) je u vozů Superb Scout a Superb Sportline nabízen na přání. Součástí standardní výbavy vozu Superb Sportline je sportovní podvozek snížený o 15 mm. U vrcholného výbavového stupně L&K je součástí standardní výbavy adaptivní podvozek (DCC) snížený o 10 mm.
Modernizovaná Škoda Superb tak dostala do výbavy řadu modernívh technických řešení a prvků hodných vlajkové lodi značky. Vůz tak stále drží krok s dobou, navíc jeho nabídku rozšiřují zcela nové varianty Scout, Sportline a plug-in hybrid.