Poptávka po luxusních mladých ojetinách meziročně stoupla o 15%

Tři čtvrtiny luxusních ojetin má stáří maximálně do pěti let. Téměř pětinu tvoří model Škoda Kodiaq. Zájem českých motoristů o tuto skupinu ojetých automobilů roste.

Čtvrtinu celkové poptávky české Mototechny, která se zaměřuje na prodej zánovních a prémiových automobilů téměř všech automobilek, tvoří luxusní vozy. Za první čtyři měsíce letošního roku prodala o 15% luxusních aut více než minulý rok za stejné období. Největší zájem je o českou značku Škoda s modely Kodiaq nebo Superb. Vyplynulo to z prodejní analýzy skupiny AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter Mototechna a AAA AUTO.

„Poslední dva roky pozorujeme napříč všemi zeměmi, kde působíme nejen se značkou Mototechna, ale i se značkou AAA AUTO, rostoucí zájem o mladé luxusnější modely aut. Stejně jako v jiných segmentech jde nejčastěji o koncernové vozy. Hlavním důvodem zvýšeného zájmu je to, že prémiové vozy si zachovávají silnější motory. Vozy v nižší a nižší střední třídě jsou častěji vyráběny s motory o nižším objemu. Zároveň v kategorii luxusních automobilů roste poměr těch, které mají nějaký druh elektropohonu,“ uvedl Petr Vaněček, provozní ředitel skupiny AURES Holdings.

Jen v české Mototechně se za první čtyři měsíce roku 2023 prodalo o 15% více prémiových automobilů než v předchozím roce. „Většina těchto automobilů je velmi mladých. Jen 13% je starších pěti let. Nadpoloviční většina aut je maximálně dva roky starých,“ doplnil Vaněček.

Téměř třetinu (30,3%) luxusnějších aut prodaných v Mototechně tvoří Škodovky, 15,7% Mercedes, 8,7% BMW a 6,7% Volkswagen. Největší zájem je o model Škoda Kodiaq (17,6%), u kterého meziročně poptávka narostla o čtyřicet procent.

„Zvýšený zájem o tento model bohužel úplně nekoresponduje s nabídkou na celém českém trhu, kde bylo inzerováno meziročně jen o sedmnáct procent více Kodiaqů. Přesto je trend oproti předešlým třem letem spíše pozitivní a nabídka se postupně mírně rozšiřuje napříč všemi segmenty,“ upozornil Petr Vaněček.

Zvýšený zájem eviduje Mototechna i u druhého nejoblíbenějšího modelu Škoda Superb, který tvoří 6,6% z celkových prodejů prémiových aut. Za skokana v popularitě by se dal považovat Volkswagen Arteon, kterého se prodává meziročně více než dvojnásobek. Drtivá většina zákazníků (82,8%) jsou muži, nejčastěji ve věku čtyřicet až padesát let (40,3%). Zajímavostí také je, že 43% prémiových aut si kupují firmy.

Mohlo by se vám líbit...