Nabídka mladých ojetin meziročně vzrostla o 11%

Za první pololetí letošního roku český trh ojetin nabídl 45 153 mladých a opravdu málo ojetých automobilů, tedy vozidel s nájezdem do 50 000 kilometrů a stáří do 5 let. To je více než  ve stejném období minulého roku.

Liberecké autocentrum AAA AUTO disponuje velkou prodejní plochou

Nabídka mladých ojetých automobilů, tedy aut s nájezdem do padesáti tisíc kilometrů, maximálně pět let starých, se zárukou od výrobce a cenou až o 40% nižší během prvního roku provozu než v případě nových, již druhým rokem postupně roste. Na českém trhu bylo za první pololetí letošního roku 45 153 těchto vozů, což je ve srovnání se stejným obdobím loňského roku nárůst o 11%. Tato auta mohli zájemci pořídit nejčastěji za 659 000 korun. Vyplynulo to z analýzy trhu, kterou kontinuálně provádí skupina AURES Holdings, provozovatel mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna.

„Poslední měsíce pozorujeme na českém trhu pokles cen ojetých automobilů. Tento trend se postupně propisuje i do segmentu zánovních automobilů, které suplují nedostatkové či příliš drahé nové vozy. Jsou nejen ihned k dispozici, ale vyznačují se i nízkým věkem a nájezdem, zárukou od výrobce a cenou až o čtyřicet procent nižší než nové. V prvním pololetí letošního roku se ceny stabilizovaly a tato auta se tak nabízela nejčastěji za 659 tisíc korun. Nabídka přitom meziročně vzrostla na 45 153 vozů, což je oproti loňskému prvnímu pololetí o 11% více,“ komentuje situaci na trhu zánovních automobilů Petr Vaněček, společný generální ředitel (Co-CEO) skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna. Ceny zánovních vozů, které jsou na českém trhu nabízeny nejčastěji ve věku do dvou let stáří a s nájezdem necelých 23 000 kilometrů, se tak již druhým rokem postupně stabilizují.

Zánovní automobily jsou v české inzertní nabídce nejvíce ve variantě SUV (42,8%), hatchback (25,1%) nebo kombi (16,4%). Nejčastěji jde pak o značku Škoda s modely Fabia (5,9%), Octavia (4,2%) nebo Scala (3,9%). Většina nabízených zánovních aut má benzinový motor (61,8%), ale významně vzrostla nabídka alternativních paliv. Poslední pololetí mohli Češi vybírat z téměř dvojnásobného množství zánovních, čistě bateriových vozů (konkrétně 1643) a hybridů (2730) než o pololetí dříve. Z elektromobilů je nejvíce inzerovaná Škoda Enyaq a z hybridů Toyota Corolla.

Tato statistika vznikla na základě dat skupiny AURES Holdings, která monitoruje situaci na českém inzertním trhu již více než deset let. V červnu skupina přešla na novou generaci metodiky, kdy data inzertních agregátorů doplnila o data z registru automobilů. Detailnější nástroje pro monitoring trhu, které společnost nově nasadila, umožňují lépe identifikovat jednotlivé vozy a data tak ještě přesněji ukazují situaci na sekundárním trhu v České republice i v dalších čtyřech zemích, kde největší prodejce ojetých automobilů v současnosti působí.

Mohlo by se vám líbit...