Zpřístupnění elektromobility za 15 990 Kč měsíčně? Ale no tak!

Nová nabídka operativního leasingu má být podle Škody krokem ke zpřístupnění elektromobility. Nám to přijde jako špatný vtip.

Škoda nově nabízí svůj plně elektrický model Enyaq iV 80 na operativní leasing za 15 990 Kč bez DPH a tvrdí, že tak zpřístupňuje elektromobilitu. Nicméně tato částka je hodně vysoká i pro řadu živnostníků a menších firem. Navíc jde pouze o operativní leasing, tedy fakticky za pronájem vozu, který nikdy nebudete vlastnit.

Možná vás teď napadne, že všechny starosti a další náklady jdou na cizí hlavu, jenže jaké s novým autem, které je v záruce? Výhodnost této nabídky nám zkrátka uniká: platit téměř 16 000 bez DPH + náklady na dobíjení je v dnešní době, kdy by mělo být snahou každého podnikatele šetřit, trochu dost přes čáru.

Sluší se však poznamenat, že ani s nabídkou jiných elekromobilů to není nijak slavné. Například konkurenční Teslu model Y sice seženete za necelých 14 900 Kč bez DPH, ale při podpisu smlouvy na 5 let a akontaci 10%. Na 3 roky, tedy po stejnou dobu jako Enyaq, ji můžete mít bez akontace za 18 829 Kč bez DPH – žádná výhra to tedy není.

Zájemcům o elektromobil se tak vyplatí počkat na příchod dalších čínských plně elektrických modelů. To přinese pokles pořizovacích cen (jejich snížení už plánuje zmiňovaná Tesla), což by se logicky mělo propsat i do leasingových splátek. Nicméně již nyní je Enyaq iV proti Tesle model Y značně předražený.

Tesla nabízí už v základu excelentní výbavu, delší dojezd a výrazně vyšší maximální rychlost, kterou strčí do kapsy i Enyaq RS iV. Ve srovnání s koncernovým sourozencem škodovky Volkswagenem ID.4 je cenový rozdíl ještě větší. Dokonce i aplikaci pro mobilní telefon má Tesla zdarma, zatímco nenasytný koncern VW za její používání vyžaduje poplatek (např. u Volkswagenu je to několik tisíc korun ročně).

Mohlo by se vám líbit...