Peugeot a TotalEnergies – partnerství trvá, i když by to mnozí tipovali na rozchod

Oleje a maziva pro vozidla se spalovacím motorem jsou samozřejmostí. S blížícím se přechodem na výrobu výhradně elektromobilů by se však mohlo zdát, že jejich výrobců už nebude třeba – opak je pravdou.

Nová nabíječka TotalEnergies v pražském Karlíně

Otevřete víčko nádrže vašeho peugeota a vykoukne na vás nápis „Peugeot doporučuje Total“. Tato věta nikoho nepřekvapí, platí už totiž celá desetiletí. Obě tyto francouzské značky k sobě mají odjakživa blízko. Konkrétně od roku 1995, kdy se zrodilo jejich partnerství.

Firma Total po všechny ty dlouhé roky Peugeotu dodávala a stále dodává motorové oleje Quartz. Tyto oleje byly speciálně vyvinuty pro peugeoty, aby jim zajišťovali optimální výkon, spolehlivost a úsporu paliva. Kdekdo ale namítne, že s příchodem elektromobilů, který Peugeot plánuje už od roku 2030, se nad partnerstvím s renomovaným olejářem zřejmě začnou stahovat mraky. Vždyť elektromobily jsou přece bezúdržbové a motorový olej nepotřebují!

Málokdo však ví, že ani elektromobily se neobejdou bez maziv. Ložiska elektromotorů vyžadují ty nejkvalitnější přípravky. V případě francouzské značky jde zejména o speciální kapaliny Quartz EV Fluid, které má ve svém sortimentu TotalEnergies. Také mildhybridy a plug-in hybridy mají své specifické potřeby z hlediska maziv, na což firma TotalEnergies zareagovala nabídkou moderních olejů Quartz Xtra.

TotalEnergies tedy řeší otázky dneška, co se týká hybridních technologií, stejně jako blízké budoucnosti, kterou představují elektromobily, a dokonce i vzdálenější budoucnosti, protože už dnes je jedním z hlavních hráčů v oblasti vodíku. Do roku 2030 plánuje vyrábět až milion tun vodíku ročně!

Partnerství v motoristickém sportu přineslo oběma značkám řadu úspěchů

Partnerství Peugeotu a Totalu ale nestojí jen na mazivech, má ještě další pilíř, a tím je motoristický sport. I toto spojenectví prošlo dramatickým vývojem a převraty – od rallye, přes Dakar a rallycross až po vytrvalostní závody včetně legendárního závodu 24 hodin Le Mans – tam všude byl Total bok po boku Peugeotu. Spolupráce spočívala hlavně ve vývoji technologií a v dodávce paliv a maziv.

V letošním roce tým Peugeot TotalEnergies v mistrovství světa ve vytrvalostních závodech, a především pak ve 100. ročníku 24 hodin Le Mans, těžil ze spolupráce opravdu maximum. Firma TotalEnergies vyvinula baterii pro hybridní závodní speciál Peugeot 9X8. Dodala také speciální závodní palivo Excellium Racing 100, které se navíc může pochlubit velkou ekologickou efektivitou. Jedná se totiž o závodní palivo na bázi bioetanolu, který je vedlejším zemědělským produktem. Vyrábí se ze zbytků vína, jako jsou vinné kaly a hroznové výlisky. Obrazně řečeno Peugeot 9X8 na ikonické čtyřiadvacetihodinovce Le Mans jezdil na víno. Jak francouzské!

Partnerství mezi oběma společnostmi se ale neodehrává jen v mezinárodní rovině. Poměrně plodná spolupráce je i v České republice. Nad rámec dodávek olejů TotalEnergies působí i jako generální partner Peugeotu v národním šampionátu Česká Trophy v ecorally. Pomáhá nejen v rozšiřování povědomí o elektrických vozech, ale rozvíjí také síť dobíjecích stanic, čímž podporuje strategii elektrifikace značky. V květnu zahájila společnost TotalEnergies ČR provoz dobíjecí stanice pro elektromobily přímo před svým sídlem v pražském Karlíně, přičemž na inauguraci dorazily všechny tři „tovární“ posádky s elektrickými vozy Peugeot e-208.

Nová dobíječka je umístěna u budovy River Garden v pražském Karlíně. Bude sloužit převážně firmám, které spolu s TotalEnergies budovu sdílejí. Tuto dobíjecí stanici ovšem mohou využívat i ostatní elektromobilisté, a to prostřednictvím dobíjecích čipů a karet společností ČEZ, PRE a EON či aplikace ChargeUp.

Budování sítě nabíjecích stanic je jednou z hlavních součástí globální strategie společnosti TotalEnergies. Do roku 2025 plánuje celosvětově vybudovat až 150 000 dobíjecích bodů. V Evropě pak chce zprovoznit až 300 vysokorychlostních stanic podél silnic a dálnic a dalších 600 ve městech. V České republice dosud firma TotalEnergies otevřela pět veřejných dobíjecích stanic, z toho dvě v Hradci Králové a tři v Praze. Do konce roku 2023 předpokládá rozšířit své dobíjecí portfolio na 12 stanic.

Mohlo by se vám líbit...