Horké letní dny vyžadují specifickou péči o auto

Zřejmě nejzásadnější okolní vliv, který na automobil v létě působí, jsou vysoké teploty. Ty se ani letos České republice nevyhýbají a mnohdy jsou na hranici únosnosti nejen pro řidiče, ale i pro jejich vozy.

Zatím, co člověk může ochladit svůj organismus například studenou vodou, u automobilu je potřeba mít v perfektním stavu především chladící kapaliny, což není rozhodně radno podceňovat. Dosavadní statistiky dokládají, že vysoké teploty mají přímou souvislost s rostoucím počtem závažných nehod.

„Hladinu chladící kapaliny je ideální měnit každé 2, maximálně 3 roky, eventuálně v případě výměny rozvodů, aby byla zachována schopnost kapaliny zabraňovat korozi systému. Zákazníci si dnes na trhu mohou vybrat z celé řady chladících kapalin. Aktuálně lze na benzinových stanicích najít takzvané „ready to use” řešení – tedy již naředěnou nemrznoucí směs.“ uvádí Luboš Vorlík, výkonný ředitel autocenter AAA AUTO a Mototechna v České republice.

Klimatizace, která je dnes součástí drtivé většiny už i u ojetých vozů, vyžaduje pravidelnou péči. Doporučuje se její řádné zapínání, a to i v době, kdy ji řidiči standardně nepotřebují aktivovat, tedy pochopitelně při nízkých teplotách. Pravidelné zapínání klimatizace jednou za čtrnáct dní nebo alespoň jednou za měsíc zajistí promazání kompresoru, čímž předejdete jeho zadrhnutí a jinému poškození. Namažou se také všechna těsnění, což výrazně prodlužuje jejich životnost.

Pokud plánujete absolvovat třeba cestu na dovolenou k moři, akumulátorům, ale i celému motoru pomáhá, pokud jej necháte během cesty občas důkladně vychladnout. Tlak v pneumatikách je vhodné snížit o zhruba 0,2 baru oproti tlaku, který má vůz předepsán – důležité je ale tento tlak měřit a seřídit když vůz delší dobu stá a za teplot mezi 20 a 25 stupni, tedy například v ranních hodinách. Na slunci se tlak v pneumatikách zvýší, čemuž pomáhá i rozpálený asfalt, a vrátí se tak na předepsanou úroveň.

Mohlo by se vám líbit...