Peugeot 208 prošel faceliftem, hodně získal a o něco přišel
Malá auta značka Peugeot prostě umí. Důkazem je i Peugeot 208, kterého za poslední tři roky prodalo přes milion kusů. Jeho mladistvý a svěží design nepřestává zákazníky bavit. Jenže trh je neúprosný a stále si žádá novinky. A tak i Peugeot 208 musel představit svou faceliftovanou tvář. Nová vizáž mu rozhodně sluší. Příznivce nafty ale nepotěší, že s turbodieselem jej už nekoupíte.
Peugeot 208 láká svým originálním designem. Designéři mu nadělili čisté a plynulé linie, které evokují sportovního ducha, vitalitu a radost z jízdy. Stejně atraktivní je ale i uvnitř. Tam objevíte pro Peugeot typické uspořádání interiéru nazvané i-Cockpit. Pro model 208 je charakteristický i-Cockpit s unikátním způsobem promítání údajů nutných k řízení. Zobrazují se ve formě hologramů a v závislosti na jejich aktuálnosti připlouvají blíže k očím řidiče, čímž se zvyšuje jeho reaktivita asi o půl vteřiny. Tento způsob je efektní a zároveň zvyšuje bezpečnost.
Bohatá výbava
Peugeot 208 si na trh přiváží nejmodernější asistenční systémy. Jedná se například o poloautomatické řízení, rozšířený systém rozpoznání dopravního značení, systém sledování mrtvého úhlu, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu nebo nouzové brzdění. Další doplňky jako Visiopark 1 a jeho 180° kamera spojená s funkcí Full Park Assist vám zase podstatně usnadní každodenní parkování. Nechybí ani 3D on-line navigace. Ta poradí nejlepší cestu dle aktuálního provozu, najde volné parkovací místo, předpovídá počasí, monitoruje ceny na okolních čerpacích stanicích či varuje před radary.
Motorový převrat
V ceníku omlazeného Peugeotu 208 najdete šest motorizací. Dvě jsou benzinové, dvě hybridní a dvě elektrické. Benzinový tříválec PureTech se nabízí ve dvou výkonových variantách 55 kW (75 koní) a 74 kW (100 koní) s manuální pěti respektive šestistupňovou převodovkou. Automat se u benzinových verzí objednat nedá. Chcete-li ho, musíte jít do hybridní nebo elektrické varianty.
Hybrid může mít výkon 774 kW (100 k) nebo 100 kW (136 k), v obou případech je spojen se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou e-DCS6. Elektřinou mohou být poháněny dvě verze: 100 kW (136 k) + baterie 50 kWh a 115 kW (156 k) + baterie 51 kWh. Oproti předfaceliftové generaci tak model 208 přišel o turbodiesel BlueHDi a o nejsilnější benzinovou variantu o výkonu 96 kW (130 k). Nejzásadnějšími novinkami jsou tak hybridní pohon a nová elektrická verze s delším dojezdem. Pojďme se na tyto inovace podívat trochu zblízka.
Mild-hybrid
Hybridní Peugeot 208 pořídíte za 512 000 Kč, přičemž se jedná o slabší variantu s výkonem 74 kW. Ta silnější o výkonu 100 kW se nabízí až v nejvyšší úrovni výbavy GT. Vůz je poháněn systémem tvořeným benzinovým motorem spojeným se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou, jejíž součástí je elektromotor. Součástí celého ústrojí je i baterie, kterou však není třeba dobíjet, pracuje totiž jen s energií získanou rekuperací. Výsledkem je dle informací výrobce snížení spotřeby paliva až o 15%. V průměru prý úspora paliva hybridního vozu představuje asi jeden litr na sto kilometrů, což odpovídá snížení emisí asi o 20 gramů CO2 na kilometr. Zapínání či vypínání elektrického motoru neřešíte, a ani řešit nemůžete. To totiž kompletně řídí elektronika automobilu.
Lokálně bezemisní mobilita
Malý městský vůz si přímo říká o čistě elektrický pohon. Jste-li příznivcem elektromobility, následující řádky jsou pro vás. „Dvěstěosmička“ nabízí hned dva typy elektromotorů, a to o výkonu 100 nebo 115 kW. Dojezd je pak dle výrobce až 362 nebo 409 kilometrů. Dobíjet můžete i přes obyčejnou zásuvku. Ideální je však použít wallbox, kterému trvá naplnit 51 kWh baterii asi pět hodin. Pomocí rychlodobíječky pak dobijete vůz na 80% za pouhou půlhodinu.
Ceny
Nový Peugeot 208 pořídíte za cenu od 397 000 Kč, a to s pětiletou zárukou. Nejlevnější hybrid stojí 512 000 Kč a základní elektroverze pak už nemalých 785 000 Kč. Ta pak kromě pětileté záruky poskytuje i osmiletou záruku na baterii (či na 160 000 km, podle toho, co nastane dříve). Pokud zvolíte pronájem vozu pomocí operativního leasingu, zaplatíte částku od 5630 Kč měsíčně. Havarijní pojištění a povinné ručení je v ceně. Chcete-li ještě větší komfort a žádné starosti, můžete zvolit full servis operák Relax Plus, který zahrnuje všechno od pojištění až po zimní pneumatiky.