Modernizovaný Peugeot 208 je levnější než jeho předchůdce
Na trh přišel faceliftovaný a modernizovaný Peugeot 208, který dostal nové pohony a hlavně o pár tisícovek zlevnil. To platí i pro plně elektrickou variantu E-208, která má navíc delší dojezd.
Ceny nových aut v posledních měsících nepříjemně rostly. Velký podíl na tom měla čipová krize, která atakovala automobilky v nejméně vhodné době. Nestihly se ještě ani vzpamatovat z covidu, zavřených továren a utlumené výroby. K tomu se přidaly logistické problémy, zdražení surovin, zejména pak oceli, nebo nárůst cen energií. Žádná evropská automobilka z této kalamity nevyvázla bez úhony a nejinak tomu bylo u Peugeotu.
Ceny jeho modelů narostly do nevídaných výšek. Například světový bestseller Peugeot 208 se ještě v lednu letošního roku prodával v Česku za 430 000 Kč. Dnes pořídíte faceliftovanou, modernější a atraktivnější verzi dvěstěosmičky za 375 000 Kč. Co za tímto cenovým skluzem stojí? Na to jsme se zeptali ředitele značky Peugeot v ČR, Marca Venturiniho: „Už od Covidu jsme čelili obrovským problémům v dodávání vozů. Kolaps ve výrobě měl za následek zdražení vozů a ztrátu konkurenceschopnosti. Vlivem tohoto sledu pohrom náš podíl na trhu klesl na 2,5%. Naštěstí se v současné době situace ve výrobě vrací zpět do normálu, a jsme tak schopni dodávat vozy ve standardních lhůtách. Vracíme také akční ceny, což je případ třeba modelů 208 a 2008. Dále také intenzivně pracujeme na strategii, která by vrátila značku tam, kam patří. Je to ale dlouhá cesta, chce to trpělivost a jasnou vizi.“
Vrátit Peugeot do první pětky v žebříčku automobilek má pomoci i nový Peugeot 208. Jeho ceny jsou mnohem příznivější než dřív, a to i přes podstatné vylepšení designu, modernizaci interiéru, rozšíření nabídky technologií i pohonů. Připomeňme si, co se u nového modelu změnilo.
Modernější vzhled
Nový Peugeot 208 má nyní světelný podpis po vzoru vlajkové lodi, Peugeotu 508. Jedná se o tři dlouhé vertikální světelné drápy zabudované do leskle černých lišt na nárazníku. Od fastbacku 408 zase model 208 odkoukal kola. A nutno říct, že 16 nebo 17palcová dvoubarevná kola s diamantovým výbrusem mají šmrnc. Nová je i mřížka chladiče s postupně se rozvíjejícím vzorem v barvě karoserie, který se plynule prolíná s celkovým objemem nárazníku. Mřížka chladiče a karoserie již nejsou oddělené, ale tvoří jeden celek, což zvyšuje vizuální robustnost, efektivitu a modernost. Chybět nemůže ani nové logo a výrazná identifikace značky v zadní části. Celkově se z hlediska designu nový Peugeot 208 posunul o pořádný kus dopředu.
Samostatnou kapitolou designu jsou odstíny karoserie. Peugeot 208 zavádí velmi extravagantní žlutou Agueda. Tato barva je použita jako klíčová při uvedení na trh a je jako jediná bezpříplatková. Další nový odstín, šedá Selenium, je elegantní a decentní a zdůrazňuje modernost vozu. Nový Peugeot 208 je k dispozici celkem v sedmi odstínech karoserie: žlutá Agueda, šedá Selenium, šedá Artense, černá Perla Nera, bílá Banquise, červená Elixir a modrá Vertigo. Všechny verze mají bez ohledu na zvolený odstín leskle černá zpětná zrcátka. Verze GT je navíc standardně vybavena leskle černým oplastováním blatníků a za příplatek i černou střechou.
Změny i v interiéru
Všechny verze nového modelu 208 jsou opatřeny novou elegantní látkou na sedadlech, u verze GT je za příplatek v nabídce nové černé čalounění Alcantara se zeleným prošíváním. Velký posun zaznamenal i přístrojový panel, který je s 3D zobrazením, digitální a konfigurovatelný. Dotyková obrazovka umožňuje nyní ovládat nejnovější generaci systémů infotainmentu Peugeot i-Connect a Peugeot i-Connect Advanced. Volbu ambientního osvětlení známe už z předfaceliftové verze. Teď ale přibyly nové barvy. Navíc jsou sladěny s odstíny centrálního dotykového displeje a případně zohledňují zvolený jízdní režim.
Nová nabídka pohonů
Z nabídky spalovacích motorů zmizel diesel a zůstaly jen dvě benzinové verze o výkonech 75 nebo 100 koní. Zato přibyl zcela nový mild-hybridní pohon Hybrid 48V s šestistupňovou dvouspojkovou elektrifikovanou převodovkou e-DCS6, jejíž součástí je elektromotor. Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách motoru a až o 15% nižší spotřebu paliva.
Velkými změnami prošel i plně elektrický pohon. Má novou baterii o kapacitě 51 kWh a elektromotor o výkonu 115 kW (156 k). Dojezd dosahuje dle výrobce 400 kilometrů. K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které vyhovují všem způsobům použití a řešením nabíjení: standardně jednofázová nabíječka o výkonu 7,4 kW a za příplatek třífázová nabíječka o výkonu 11 kW. Odhadovaná doba dobití z 20% na 80% je 30 minut přes veřejnou dobíjecí stanici (100 kW), 4 hodiny 40 minut přes WallBox (7,4 kW) a 11 hodin 10 minut přes zesílenou zásuvku (3,2 kW).
Ceny „dvěstěosmičky“ jsou příznivější než dříve
Nový Peugeot 208 ve výbavě Allure a se základním benzinovým motorem pořídíte za 345 000 Kč. O 30 000 víc stojí silnější motor o výkonu 100 koní. Mild-hybridní varianta se prodává za 490 000 Kč. Elektrická verze se ještě na začátku letošního roku prodávala za 920 000 Kč, přitom mluvíme o vozu s dojezdem jen 350 kilometrů. Nyní za model e-208 s dojezdem 400 kilometrů a s o 15% výkonnějším motorem zaplatíte méně, tedy 840 000 Kč. Osmiletá záruka (nebo do ujetí 160 000 km) je přitom v standardem. Na všechny ostatní pohony je záruka pětiletá.