Nový Lexus RZ přiváží elektronické řízení a virtuální manuální řazení

Lexus během premiéry nového elektrického Lexus RZ v Bruselu odhalil systém čistě elektronického řízení (Steer-By-Wire) a virtuální manuální řazení (Interactive Manual Drive). To je softwarový systém, který imituje fungování ručního řazení. Jde o kombinaci hardwaru se softwarem s cílem vyvíjet vozidla částečně postavená na softwaru. Japonská prémiová značka se tak vydává podobnou cestou jako americká Tesla.

Nováček, Lexus RZ, by měl být podle výrobce lídrem na poli technologií bateriových elektromobilů, ve snaze přinášet zajímavé inovace a potěšení z jízdy. Jedná se o první model, který nabízí nový systém čistě elektronického řízení ‚steer-by-wire‘ značky Lexus. Uvedený systém zajišťuje jednoduché, plynulé a intuitivní ovládání s přibližně 200 stupni mezi krajními polohami volantu.

Premiéru bude mít i nový systém virtuálního manuálního řazení ‚Interactive Manual Drive‘ od Lexusu. Ten bude k dispozici v modelu RZ 550e F SPORT, sportovně zaměřené vlajkové lodi této nové řady. Majitel bude k řazení používat pádla pod volantem, podobně jako kdyby ovládal mechanickou osmistupňovou převodovku, aby co nejvíce využil všech předností systému pohonu všech kol.

Lexus dále vylepšil inteligentní systém pohonu všech kol Direct4. Díky lepším vlastnostem zadní nápravy eAxle lze flexibilněji rozdělovat hnací sílu mezi přední a zadní nápravu, což přispívá k jízdní stabilitě i záběrovým schopnostem vozu ve prospěch vyššího požitku za volantem.

Kompletní přepracování systému elektrického pohonu RZ zahrnuje lithium-iontovou baterii o vyšší kapacitě 77,0 kWh, která pomůže prodloužit dojezd o dalších asi 100 km (v závislosti na provedení a konečné homologaci). Společně s novou funkcí teplotní přípravy baterie a výkonnější palubní nabíječkou o výkonu 22 kW se tím zároveň zkrátí doba nabíjení.

Při pohledu na volant jednoho napadne, že toho opisování od automobilky Tesla je až moc. Pravdou ale je, že elektronické řízení Steer-By-Wire začal Lexus vyvíjet dříve, než americká značka.  Yoke volant si navíc u příznivců značky Tesla moc fanoušků nenašel, spíš naopak. Právě proto není součástí základní výbavy a totéž lze očekávat u Lexusu, tedy pokud se tento typ volantu dostane do výroby.

Nový model RZ se na evropských trzích představí na podzim 2025. RZ bude jedním ze tří nových bateriových elektromobilů, které Lexus v příštích 12 měsících uvede na trh.

Mohlo by se vám líbit...