Elektrický Opel Frontera dostal TOP cenu!

Přímý konkurent domácí Škody Elroq vstupuje na náš trh s absolutně neuvěřitelnou cenou! Plně elektrický Opel Frontera se dnes začíná prodávat a to za cenu od 629 990 Kč včetně DPH. Co vše za tuto částku nabízí toto kompaktní rodinné SUV?

Zbrusu nový Opel Frontera přijíždí na trh právě dnes a kromě dalších verzí, které si představíme později, je k dispozici i jako plně elektrický automobil. Toto SUV svou délkou 4385 mm a rozvorem 2670 mm (šířka vozu je 1795 mm a výška 1635 až 1655 mm) útočí na své plně elektrické konkurenty jako je nová Škoda Elroq nebo Kia EV3. Proti nim má bezpochyby velkou výhodu v nejnižší a opravdu lákavé ceně. Ostatně elektrická Frontera stojí dokonce méně než Škoda Karoq, tedy konkurenční malé SUV se spalovacím motorem.

Levnější ze zmiňované dvojice elektromobilů stojí v základu 799 000 Kč, tedy o neuvěřitelných 169 010 korun více než elektrický Opel Frontera! Protože Frontera je skutečně rodinným SUV, můžeme konečně mluvit o cenově dostupném elektromobilu schopném plně zastat funkci rodinného automobilu, tedy klidně i jediného vozidla v rodině. Jen pro srovnání uveďme, že třeba plně elektrický hatchback MG4 Electric vyjde na 749 900 Kč, tedy více než větší a tím pádem také praktičtější Frontera. Tím jsme se ale dostali do trochu jiného segmentu, takže se vrátíme zpět k novince od Opelu.

Frontera sází na jednodušší design s většími čistými plochami bez nějakých divokých křivek. Svým vzhledem možná úplně neohromí, ale rozhodně ani nemůže urazit. Je to takový opak toho, co předvádí třeba Peugeot, patřící do stejného koncernu jako Opel, někde mezi nimi je pak Citroën, který taktéž spadá do koncernu Stellantis. V podobném duchu je vyvedený i interiér, který nabízí dostatek místa nejen vpředu, ale také na zadních sedadlech. Zavazadelník o objemu 460 litrů pak jistě postačí drtivé většině motoristů.

Výkon, baterie, dojezd a nabíjení
Novinku pohání elektromotor o výkonu 83 kW (113 koní) s maximálním točivým momentem 124,5 Nm. Hodnoty z praxe nejsou nijak závratné, rozhodně ne pak mezi elektromobily, ale pro řadu motoristů budou dostačující: zrychlení z 0 na 100 km/h je totiž možné za 12,1 sekundy a maximální rychlost je nastavena na 140 km/h. Kombinovaná spotřeba je pak dle výrobce 18,2 až 18,5 kWh/100 km a dojezd dle WLTP 305 kilometrů na jedno nabití.

Vůz se dokáže nabíjet z rychlonabíječky maximální rychlostí 100 kW, což má při nabíjení z 0 na 80% trvat 26 minut (údaj výrobce). Kromě DC nabíjení je samozřejmě možné i pomalé AC nabíjení, avšak standardně má vůz palubní AC nabíječku jen jednofázovou, schopnou přijímat 7,4 kW za hodinu. Za příplatek 11 000 Kč lze získat lepší třífázové AC nabíjení rychlostí 11 kW, do čehož se určitě vyplatí investovat. Bohužel připlatit si budete muset i v případě vyšší výbavy GS (vozidlo se nabízí v základní výbavě Edition a vyšší GS).

Automobil používá akumulátor o kapacitě 44 kWh, který mu zajišťuje dojezd zmiňovaných 305 km. V brzké době by se ale mělo objevit také provedení s větší baterií, umožňující delší dojezd asi o 100 km. Takové auto bude jistě praktičtější a bude jej možné používat i na delší cesty.

Výbavy a nejdůležitější příplatky
Základní výbava neobsahuje některé prvky, na něž jsou elektromobilisté zvyklý. Ve vyšší výbavě GS najdete například navigační systém na místo informačního displeje u verze Edition, kde si ale lze za lepší infotainment, s obrazovkou o úhlopříčce 10 palců, připlatit 27 000 Kč (obsahuje i lepší audio, bezdrátové nabíjení telefonů a couvací kameru). Pro lepší představu uvádíme soupis prvků výbavy:

Základní výbava Edition
• Elektronický stabilizační systém ESP
• Kontrola trakce TCPlus
• Asistent pro rozjezd do kopce
• Varování před vybočením z jízdního pruhu
• Varování před čelní kolizí
• Automatické nouzové brzdění
• Detekce chodců
• Detekce ospalosti řidiče
• Čtení dopravních značek
• Inteligentní tempomat s omezovačem rychlosti
• Ovládání tempomatu na volantu
• Čelní, boční a hlavové airbagy
• Signalizace nezapnutých předních i zadních bezpečnostních pásů
• Intelli-LED světlomety
• LED denní svícení
• Automatická dálková světla
• Asistent dálkových světel
• Dešťový senzor
• Smartphone station
• 10″ digitální přístrojový panel
• Bluetooth
• 2 reproduktory
• 2 USB-C porty vpředu
• Opel Connect
• Zadní parkovací senzory
• Manuální klimatizace
• Elektrická parkovací brzda
• Elektrické ovládání předních a zadních oken
• Elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka
• Látkové čalounění Riaz, modrošedé se světlými detaily
• Sedadlo řidiče nastavitelné v 6 směrech
• Sedadlo spolujezdce nastavitelné ve 4 směrech
• Sklopná zadní sedadla dělená v poměru 60/40
• ISOFIX na zadních krajních sedadlech
• Výškově a podélně nastavitelný volant
• Středová konzole s držáky nápojů a flexibilním popruhem Intelli-Strap
• Centrální zamykání s dálkovým ovládáním
• Sklopný klíč
• 12V zásuvka vpředu
• Střešní spoiler
• Černé kliky dveří
• Černé lišty okolo bočních oken
• Stříbrné logo vpředu
• Černé logo a nápis Frontera vzadu
• Kryty zpětných zrcátek v černé barvě
• Ochranná lišta nárazníků v černé barvě
• Kryt zavazadlového prostoru
• Dvojitá podlaha zavazadlového prostoru
• Systém kontroly tlaku v pneumatikách
• 16″ černé ocelové ráfky
• Jednofázová palubní nabíječka 7,4 kW
• Kabel režim 3, 3 fáze, 22 kW

Vyšší výbava GS má navíc
• Přední a zadní parkovací senzory
• 130° zadní parkovací kamera
• Hlídání slepého úhlu
• LED zadní světla
• 10″ barevný dotykový displej
• Navigační systém Navi
• DAB
• 6 reproduktorů
• Bezdrátové zrcadlení smartphonu pomocí Apple Carplay & Android Auto
• Bezdrátová nabíječka pro smartphony
• 2 USB-C porty vzadu
• 12V zásuvka vzadu
• Ovládání audiosystému na volantu
• Ergonomická přední sedadla Intelli-Seat
• Látkové čalounění Gap, šedočerné se světlými detaily
• Bederní opěrka
• Nastavitelné přední opěrky hlavy
• Kapsy na zadní straně předních sedadel
• Volant potažený vegan kůží
• Středová loketní opěrka s odkládacím prostorem
• LED čtecí lampičky vpředu a vzadu
• Automatická klimatizace
• Elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka
• Vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou
• Zatmavená boční a zadní okna
• Černá střecha Karbon Black
• Černá loga a nápisy
• Ochranná lišta nárazníků ve stříbrné barvě
• Kryty zpětných zrcátek v leskle černé barvě
• Sada na opravu pneumatik
• 17″ broušené ráfky z lehkých slitin

Kromě již zmiňované rychlejší palubní AC nabíječky 11kW (lze dokoupit i palubní AC nabíječku 22kW včetně kabelu ale za nemalých 43 058 Kč) můžete v případě obou výbav dokoupit třeba nabíječku do běžné zásuvky na 230V a to za cenu 16 180 Kč nebo prodloužení záruky. Vůz má standardně záruku na baterii 8 let či 160 000 kilometrů, podle toho, co nastane dříve. Klasická záruka na auto je jen 2 roky, ale za nevelkou částku lze rozšířit na 3 roky až 8 let či 200 000 km, opět podle toho, co nastane dříve. Příplatek se přitom pohybuje podle toho, co vše záruka obsahuje (může být včetně poplatků za servis) a začíná na částce 3086 Kč.

Šokující cena
Původně se mluvilo o tom, že Opel Frontera Electric dostane nižší cenu v ČR, než má v Německu a mohl by tedy startovat na částce pod 750 000 korun. Cena 629 990 Kč včetně DPH je proto skutečně hozenou rukavicí, protože konkurence je v tento okamžik zoufale drahá. Důkladnějšímu srovnání Opelu Frontery s konkurenty se budeme věnovat v některém z příštích článků.

Na závěr ještě dodejme, že naše redakce už měla příležitost elektrický Opel Frontera trochu prozkoumat, i když zatím jen staticky, bez možnosti testování za jízdy. Jaký první dojem na nás vůz udělal se dočtete ve starším článku, který najdete ZDE.

Mohlo by se vám líbit...