Elektrická SUV od Peugeotu se chlubí největším dojezdem v segmentu

Plně elektrická SUV značky Peugeot nabízejí velice zajímavý dojezd na jedno nabití, nechají si za něj ale pořádně zaplatit. Cena těchto vozidel totiž není ve srovnání s konkurenty nijak nízká, jaký dojezd za ní získáte?

Před několika lety zahájil Peugeot tak zvanou „SUV ofenzívu“. Jejím symbolem se stal model Peugeot 3008, když v roce 2017 jako první SUV v historii získal titul Evropské auto roku. Krátce nato automobilka rozšířila svou nabídku o větší Peugeot 5008. Oba modely se těší popularitě. Teď, když Peugeot sází na elektrickou budoucnost, se tato velká SUV stávají její přirozenou součástí.

Jako elektromobily se modely Peugeot 3008 a 5008 dodávají v několika variantách: 210, 320 nebo 230 k, s dvěma úrovněmi dojezdu a jako dvoukolka či čtyřkolka. Baterii o kapacitě 96,9 kWh přitom v rychlodobíječce dobijete z 20 na 80% za pouhou půlhodinu. Dojezd vozů je opravdu zajímavý. SUV fastback Peugeot E-3008 ujede čistě na elektřinu až 700 km, sedmimístné SUV Peugeot E-5008 zvládne až 668 km. S těmito dojezdy jsou „es-ú-véčka“ od Peugeotu premianty segmentu.

Dojezd má svou cenu
Před několika dny český import Peugeotu oznámil ceny, které podle výrobce dlouhému dojezdu odpovídají – jsou za hranicí milionu korun. Nový Peugeot 3008 ve verzi s dojezdem 700 kilometrů se v České republice bude prodávat za 1 189 000 korun. Verzi s kratším dojezdem 524 kilometrů pořídíte za částku o 110 tisíc nižší. Hybridní Peugeot 3008 je pak podstatně dostupnější. Jeho cena startuje na přijatelných 749 000 korunách.

Velký sedmimístný Peugeot 5008 v ČR koupíte za minimálně 820 000 korun, přičemž se v tomto případě jedná o hybridní verzi, u které benzinovému motoru pomáhá elektromotor dobíjený výhradně rekuperací. Za plně elektrické modely si pochopitelně připlatíte. Konkrétně Peugeot 5008 s menším dojezdem 502 kilometrů pořídíte za 1 150 000 korun, za delší dojezd, tedy 668 kilometrů, si stejně jako u menší „třitisíceosmičky“ připlatíte 110 tisíc korun.

Peugeot E-3008

Máte fotovoltaiku? Výborně!
K dosažení dlouhého elektrického dojezdu je třeba velká vysokonapěťová baterie. Její kapacita dosahující skoro sto kilowatthodin je zajímavá nejen z hlediska dlouhého dojezdu, ale také z pohledu využití jakožto úložiště. O tak obrovské baterii, která hravě spolkne přetoky sluncem vyprodukované energie, snili v létě všichni majitelé fotovoltaických elektráren. Ukládáte-li elektřinu do vašeho elektromobilu, jezdíte celé léto zadarmo. A nejen to. Můžete dle libosti vyrážet na výlety do přírody, kde využijte toho, že baterie vašeho auta umí pohánět třeba elektrický gril, kávovar či elektrokolo. Kempování tak dostane zcela nový rozměr.

Zcela nový Peugeot E-5008

Letos objednáte, příští rok jezdíte
Je třeba zmínit, že na peugeoty s dlouhým dojezdem si budete muset chvíli počkat. Značka už sice zveřejnila české ceníky a její koncesionáři začali od 1. října přijímat objednávky, nicméně první vozy k nám nedorazí dříve než v příštím roce. V oficiálním ceníku zatím ani nenajdete funkci V2L (Vehicle to Load), což je zmíněná schopnost pohánět z baterie auta externí spotřebiče. Tento pravděpodobně příplatkový doplněk výbavy Peugeot slibuje uvést později.

Nový Peugeot E-5008

Nicméně chcete-li nové peugeoty s dlouhým dojezdem vidět na vlastní oči či dokonce vyzkoušet na vlastní kůži už teď, můžete se za nimi vydat od 14. do 20. října na pařížský autosalon. Značka Peugeot zde bude mít statické vozy na stánku i testovací vozy v přilehlém testovacím centru. Kromě toho Peugeot vystaví na svém stánku svou kompletní řadu elektromobilů, která je, jak značka deklaruje nejširší nabídkou 100% elektromobilů ze všech evropských výrobců automobilů.

Mohlo by se vám líbit...