Toyota Gazoo Racing chce obhájit vítězství v Le Mans

Tým Toyota Gazoo Racing tento týden čeká obhajoba loňského vítězství v závodu 24 hodin Le Mans. Toyota tímto zároveň uzavře svoji rekordní sezónu světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA (WEC) 2018-2019.

Tým naváže na loňské historicky první vítězství v tomto závodu, který byl druhým podnikem sezóny WEC 2018-2019. V té Toyota dominovala, neboť vyhrála šest ze sedmi dosavadních podniků, a tak nastupuje do 87. ročníku závodu 24 hodin Le Mans s jistotou zisku mistrovských titulů pro tovární týmy i závodní jezdce.

Kromě bitvy o vítězství v závodu pořádaném na okruhu La Sarthe se ve finále sezóny bude rozhodovat i o budoucím držiteli titulu světového šampiona mezi jezdci. Posádka vozu TS050 Hybrid č. 8 ve složení Sébastien Buemi, Kazuki Nakadžima a Fernando Alonso (vítězové loňského Le Mans) aktuálně disponuje výhodou 31 bodů před posádkou vozu č. 7 ve složení Mike Conway, Kamui Kobajaši a José María López. Příští týden je přitom možné získat až 39 bodů.

Závod 24 hodin Le Mans 2019 pro Toyotu coby tovární tým znamená již 21. účast v nejdůležitějším závodu kalendáře vytrvalostních soutěží a současně první účast v roli úřadujícího šampiona po loňském vítězství vozu č. 8 Sébastiena, Kazukiho a Fernanda, který do závodu vyjížděl z první startovní pozice.

Le Mans klade na vůz, jezdce i zbytek týmu bezprecedentní nároky, kdy musí hladce fungovat každá součást celé mašinerie pro překonání nástrah tohoto jedinečného okruhu, měnících se klimatických podmínek, únavy a nepředvídatelného charakteru čtyřiadvacetihodinového závodu se 62 vozy na okruhu o délce 13,626 km.

Toyota se závodu Le Mans již od roku 2012 účastní s hybridním prototypem LMP1. Jeho nejnovější provedení TS050 Hybrid disponuje pohonem všech kol s motorgenerátory na obou nápravách. TS050 Hybrid při brzdění rekuperuje energii a ukládá ji do vysoce výkonné baterie. Díky tomu disponuje nejvyšším výkonem 1000 koní.

Závod 24 hodin Le Mans 2019 spadá do stejné sezóny jako ročník 2018, a tak předpisy zakazují provádět na Toyotě TS050 Hybrid s kitem pro nízký přítlak jakékoli významnější změny. Avšak od loňského vítězství tým průběžně provádí jemné změny v nastavení vozů i své strategii.

Přípravy na závodní týden opět pokročily 2. června v rámci oficiálního testování, kdy obě Toyoty TS050 Hybrid udávaly tempo. Sébastien za volantem vozu č. 8 zaznamenal celkově nejrychlejší čas na kolo, nepatrně pomalejší než loňský nejlepší čas kvůli zvýšení minimální hmotnosti vozu o 10 kg.

Le Mans je zhmotněním ducha vytrvalostních soutěží – zahrnuje totiž přibližně 35 hodin jízdy, počínaje čtyřhodinovým tréninkem ve středu 12. června v 16:00, na nějž ve 22:00 navazují dvouhodinové kvalifikace. Kvalifikace pokračují ve čtvrtek v podobě dalších dvou jízd v trvání 120 minut (začátek v 19:00 a 22:00 hodin).

O pořadí vozů na startovním roštu rozhoduje celkově nejrychlejší kolo v rámci všech kvalifikačních jízd. Během páteční spanilé jízdy pilotů ve městě Le Mans budou mít fanoušci tradiční příležitost spatřit závodníky naživo. Následuje vlastní závodní víkend, jenž začíná zahřívací jízdou o délce 45 minut v 9:00 ráno. Samotný závod začíná v sobotu v 15:00 a ve stejný čas v neděli bude odmávnut šachovnicovým praporkem cíl.

Co řekli jezdci a týmový šéf před startem závodu se můžete dočíst na stránkách našeho partnerského magazínu RacingLife.cz ZDE

Mohlo by se vám líbit...