Toyota Gazoo Racing chce obhájit vítězství v Le Mans

Tým Toyota Gazoo Racing tento týden čeká obhajoba loňského vítězství v závodu 24 hodin Le Mans. Toyota tímto zároveň uzavře svoji rekordní sezónu světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA (WEC) 2018-2019.

Tým naváže na loňské historicky první vítězství v tomto závodu, který byl druhým podnikem sezóny WEC 2018-2019. V té Toyota dominovala, neboť vyhrála šest ze sedmi dosavadních podniků, a tak nastupuje do 87. ročníku závodu 24 hodin Le Mans s jistotou zisku mistrovských titulů pro tovární týmy i závodní jezdce.

Kromě bitvy o vítězství v závodu pořádaném na okruhu La Sarthe se ve finále sezóny bude rozhodovat i o budoucím držiteli titulu světového šampiona mezi jezdci. Posádka vozu TS050 Hybrid č. 8 ve složení Sébastien Buemi, Kazuki Nakadžima a Fernando Alonso (vítězové loňského Le Mans) aktuálně disponuje výhodou 31 bodů před posádkou vozu č. 7 ve složení Mike Conway, Kamui Kobajaši a José María López. Příští týden je přitom možné získat až 39 bodů.

Závod 24 hodin Le Mans 2019 pro Toyotu coby tovární tým znamená již 21. účast v nejdůležitějším závodu kalendáře vytrvalostních soutěží a současně první účast v roli úřadujícího šampiona po loňském vítězství vozu č. 8 Sébastiena, Kazukiho a Fernanda, který do závodu vyjížděl z první startovní pozice.

Le Mans klade na vůz, jezdce i zbytek týmu bezprecedentní nároky, kdy musí hladce fungovat každá součást celé mašinerie pro překonání nástrah tohoto jedinečného okruhu, měnících se klimatických podmínek, únavy a nepředvídatelného charakteru čtyřiadvacetihodinového závodu se 62 vozy na okruhu o délce 13,626 km.

Toyota se závodu Le Mans již od roku 2012 účastní s hybridním prototypem LMP1. Jeho nejnovější provedení TS050 Hybrid disponuje pohonem všech kol s motorgenerátory na obou nápravách. TS050 Hybrid při brzdění rekuperuje energii a ukládá ji do vysoce výkonné baterie. Díky tomu disponuje nejvyšším výkonem 1000 koní.

Závod 24 hodin Le Mans 2019 spadá do stejné sezóny jako ročník 2018, a tak předpisy zakazují provádět na Toyotě TS050 Hybrid s kitem pro nízký přítlak jakékoli významnější změny. Avšak od loňského vítězství tým průběžně provádí jemné změny v nastavení vozů i své strategii.

Přípravy na závodní týden opět pokročily 2. června v rámci oficiálního testování, kdy obě Toyoty TS050 Hybrid udávaly tempo. Sébastien za volantem vozu č. 8 zaznamenal celkově nejrychlejší čas na kolo, nepatrně pomalejší než loňský nejlepší čas kvůli zvýšení minimální hmotnosti vozu o 10 kg.

Le Mans je zhmotněním ducha vytrvalostních soutěží – zahrnuje totiž přibližně 35 hodin jízdy, počínaje čtyřhodinovým tréninkem ve středu 12. června v 16:00, na nějž ve 22:00 navazují dvouhodinové kvalifikace. Kvalifikace pokračují ve čtvrtek v podobě dalších dvou jízd v trvání 120 minut (začátek v 19:00 a 22:00 hodin).

O pořadí vozů na startovním roštu rozhoduje celkově nejrychlejší kolo v rámci všech kvalifikačních jízd. Během páteční spanilé jízdy pilotů ve městě Le Mans budou mít fanoušci tradiční příležitost spatřit závodníky naživo. Následuje vlastní závodní víkend, jenž začíná zahřívací jízdou o délce 45 minut v 9:00 ráno. Samotný závod začíná v sobotu v 15:00 a ve stejný čas v neděli bude odmávnut šachovnicovým praporkem cíl.

Co řekli jezdci a týmový šéf před startem závodu se můžete dočíst na stránkách našeho partnerského magazínu RacingLife.cz ZDE

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *