Škoda Vision In se představila

Škoda Vision In je předobrazem SUV pro Indii. Je moderní a ctí potřeby indického trhu. Interiér robustního SUV spojuje luxusní prvky jako český křišťál a hold indické technice tisku Kalamkari.

Škoda Auto představila koncept Vision In na autosalonu v Dillí. Studie Vision In je 4256 milimetrů dlouhá, 1589 mm vysoká a disponuje rozvorem 2671 milimetrů. Tyto parametry zaručují optimální vnitřní prostor a maximální variabilitu, což jsou jedny ze základních požadavků zákazníků v Indii, a to i u těch nejdostupnějších vozů. Jedním z dalších požadavků je i robustní vzhled, který sám o sobě naznačí odolnost vozu v náročném indickém provozu po zpevněných cestách i mimo ně. Indičtí zákazníci také často žádají výrazný až extravagantní design – a studie Vision In tento požadavek splňuje.

Výrazná, česká i indická
Koncept dostal mohutnou masku s žebrováním, typickou pro SUV modely Škoda. U studie vylepšuje dojem z masky využití křišťálu a podsvícení. Krystalickou strukturu dostaly i dvoudílné LED světlomety. Nárazník pak plně vyhovuje požadavkům robustnosti, v horní části je lakovaný v barvě karoserie, spodní část tvoří hliníkový spojler a spojnicí mezi těmito oblastmi je široký přívod vzduchu s mřížkou s krystalickou strukturou.

Boky vozu zvýrazňuje typická tornado linie, v zadní části pak dominují ostře řezané LED světlomety ve tvaru písmene L, nápis Škoda s LED podsvícením a výrazný hliníkový difuzor ve spodní části nárazníku. Pro ještě výraznější vzhled dostala studie zářivě oranžovou barvu. V interiéru konceptu se nejnovější technologie a materiály setkávají s tradiční indickou řemeslnou zručností a českým uměním křišťálu.

„V modelu Škoda Vision In kombinujeme indické a české tradice s nejnovějšími technologiemi. Používáme také klasické materiály, například mimořádně udržitelnou, bezchromovou pravou kůži společně s veganskými alternativami kůže – tímto způsobem jsme cíleně rozvinuli nový koncept interiéru Škoda a doplnili jej o zajímavé detaily,“ popisuje základní myšlenky návrhu interiéru šéfdesignér Škoda Auto Oliver Stefani.

Výzdoba interiéru vzdává hold indické technice tisku Kalamkari, při které jsou tradiční motivy nanášeny ručně za pomoci razítek vyrobených ze dřeva. Na palubní desce i područkách ve dveřích pak najdeme výzdobu z tradičního českého křišťálu. Křišťálové tlačítko na přístrojové desce je jakousi branou mezi skutečným a digitálním světem, lze pomocí něj vyvolat komunikaci s digitálním asistentem vozu. Dominantou přístrojové desky je centrální displej s úhlopříčkou 12,3 palce. Nechybí ani digitální přístrojový štít Virtual Cockpit.

Silná a inovativní
Pod kapotou studie se nachází zážehový motor 1.5 TSI s výkonem 110 kW a točivým momentem 250 Nm, jehož sílu přenáší na vozovku sedmistupňová automatická převodovka DSG. Její ovládání zajišťuje systém shift-by-wire, tedy řazení bez mechanického spojení voliče a samotné převodovky, kdy pokyny putují elektronickou cestou. Elektrické je i ovládání parkovací brzdy.

Studie má devatenáctipalcová kola z lehkých slitin a pneumatikami o rozměru 235/45 R19. V této konfiguraci zvládne Vision In zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,7 sekundy a pružné zrychlení z 80 na 120 km/h je otázkou 14,3 sekundy. Maximální rychlost konceptu je 195 km/h. Koncept tímto zároveň ukazuje technické možnosti, kterými disponuje nová podvozková platforma MQB-A0-IN.

Christian Strube, člen představenstva Škoda Auto pro technický rozvoj, k platformě dodává: „MQB-A0-IN představuje platformu, kde jsme se výrazně řídili lokálními požadavky indického trhu. Z hlediska efektivity nákladů nám to umožňuje kombinovat potřebný prostor, vysokou kvalitu i moderní technologii. Díky výrobě v Indii jsme společně s našimi místními subdodavateli také schopni rychle a pružně reagovat na změny na trhu.“

Chytře řešený interiér
Studie Vision In je významným milníkem v přítomnosti mladoboleslavské automobilky na indickém trhu. Je první ukázkou využití zbrusu nové lokalizované subkompaktní platformy MQB-A0-IN, která vznikla plně v režii Škoda Auto. Díky technickým možnostem platformy rozšířila studie Vision In i paletu použitých Simply Clever řešení. Prostor, který ušetřily nové digitální ovládací prvky vozu, je například využit k rozšíření odkládacích ploch. Zadní sedadla jsou variabilní a třímístnou konfiguraci lze snadno proměnit na dvě pohodlná křesla se středovou konzolou. Chytré jsou i potahy sedadel. Jsou snímatelné a oboustranné, jedna strana nabízí luxusní a druhá sportovní povrch. K čalounění interiéru jsou použity různé přírodní materiály vyrobené z obnovitelných zdrojů.

Indii Škoda vidí jako svou budoucnost
Nová platforma zohlednila potřeby právě indických zákazníků a pamatuje na specifika tamního trhu. Tyto požadavky rozvíjí právě studie Vision In. Jde o robustní a sebevědomé auto, které je zároveň připraveno odolávat drsným podmínkám na indických cestách. K tomu přidává moderní řešení, která ukazují, jak se může mobilita v Indii posouvat v blízké budoucnosti vpřed.

Všechna použitá řešení ukazují důraz, který Škoda na indický trh klade. Druhá nejlidnatější země světa je obecně považována za další obrovskou příležitost pro růst automobilek a Škoda Auto chce tento potenciál vytěžit. „Indie je jedním z nejzajímavějších a nejslibnějších růstových trhů koncernu Volkswagen. Společně se značkou Volkswagen chceme do roku 2025 dosáhnout společného podílu na trhu ve výši pěti procent, a to v závislosti na vývoji trhu a segmentu. Pro společnost Škoda by se tak Indie stala jedním z pěti největších trhů na světě,“ říká k indickým ambicím předseda představenstva Škoda Auto Bernhard Maier.

Indický trh je ovšem velmi netypický a vyžaduje od automobilek individuální přístup. Indičtí řidiči v tamním – pro našince velmi chaotickém – provozu auta rozhodně nijak nešetří, a to jak z hlediska jízdního, tak i vytížení posádkou a nákladem. „Segment SUV se v Indii rozvíjí opravdu dynamicky a rychle roste. Jsme rádi, že můžeme vstoupit do tohoto segmentu s vlastním výrobkem, který kombinuje to nejlepší z evropského řemeslného umění s prvotřídním vybavením, které oceňují naši zdejší zákazníci. Jsme si jisti, že toto SUV začne novou a slavnou kapitolu v historii značky v Indii.,“ říká Tarun Jha, Head of Marketing and Product ve Škoda Auto India.

Aby dokázal koncern Volkswagen tamější požadavky naplnit, dostala Škoda Auto na starosti projekt India 2.0. V jeho rámci převzala automobilka kompletní zodpovědnost za aktivity koncernu na indickém trhu a připravuje zde mohutnou modelovou ofenzívu. Důležitou roli v ní budou hrát modely SUV, které náročným indickým podmínkám padnou doslova jako ulité. Vision In tedy ukazuje cestu k naplnění těchto požadavků a má být základním kamenem budoucího úspěchu značky Škoda v Indii.

Mohlo by se vám líbit...