Peugeot 508 a 508 SW nyní i v hybridním provedení

Cílem značky Peugeot je doplnit každý nový model o verzi s elektromotorem, proto nyní přichází na trh nový Peugeot 508 Hybrid a 508 SW Hybrid. Dojezd vozu v plně elektrickém režimu činí 54, respektive 52 km v případě kombi SW.

Značka Peugeot díky plug-in hybridnímu pohonu o výkonu 165 kW (225 k) posiluje svou elektrickou ofenzívu. Ve Francii již značka přijímá na nový Peugeot 508 Hybrid a nový 508 SW Hybrid objednávky. V ostatních zemích, na jejichž trhy vozy míří, se budou objednávky přijímat koncem roku.

Automobil nabídne řidiči čtyři jízdní režimy. Základním je Zero Emission (Nulové emise), kdy vůz využívá plně elektrický režim a tím pádem se pohybuje v naprosté tichosti. V tomto režimu zvládne liftback ujet až 54 kilometrů, zatímco kombi o 2 km méně (dle protokolu WLTP). Dalším režimem je Hybrid, využívající veškerý dostupný pohon. Jeho vyšší úroveň pak představuje režim Comfort, spojující hybridní technologii s komfortem řízeného odpružení. Nechybí ani režim Sport, který sází na veškerý dostupný výkon vozu.

Nové vozy Peugeot 508 a 508 SW Hybrid kombinují motor PureTech o výkonu 132 kW (180 k) s elektromotorem o výkonu 80 kW (110 k). Výsledkem je maximální kombinovaný výkon 165 kW (225 koní). Tato hybridní motorizace umožňuje vozu dosáhnout na opravdu nízké emise, které dle WLTP činí 29 g CO₂ na kilometr.

Náklady na užívání a provoz nového Peugeotu 508 Hybrid jsou podle výrobce rovnocenné s náklady stejných vozů s naftovým motorem BlueHDi 130 s automatickou převodovkou EAT8. U firem se tyto náklady počítají na základě předpokladu ujetých 30 000 km za rok, při jízdě na 65% v hybridním režimu a na 35% ve 100% elektrickém režimu. U soukromých osob výpočet vychází z předpokladu ujetých 15 000 km za rok, na 50% v hybridním režimu a na 50% ve 100% elektrickém režimu.

Pokud se však nad těmito čísly zamyslíme, lze o automobilkou vyzdvihované rovnocennosti nákladů diskutovat. Nejen v naší redakci si nemyslíme, že 35% nebo snad dokonce 50% našich denních jízd je možné absolvovat v plně elektrickém režimu – to opravdu ne. Takže turbodiesel dle našeho soudu vychází z tohoto porovnání lépe.

Peugeot 508 Hybrid používá akumulátory s kapacitou 11,8 kWh. Jejich nabití trvá pomocí Wallboxu méně než 1 hodinu 45 minut (zásuvka 32 A spojená s jednofázovou nabíječkou 6,6 kW – příplatková výbava). Takže kvůli cca 50 kilometrům jízdy musíte téměř hodinu a čtyřicet pět minut nabíjet. Ruku na srdce, kdo se chce pokaždé otravovat s kabelem a nabíječkou, kvůli několika málo kilometrům?

Alespoň že uložení hnacího ústrojí a baterií nemá díky platformě EMP2 použitelné pro různé druhy pohonů dopad na prostornost interiéru a objem zavazadlového prostoru. Jeho objem zůstává stejný jako u verzí se spalovacím motorem, tedy 487 litrů v případě liftbacku a 530 litrů u kombi. V tomto směru tedy hybridní provedení „pětsetosmičky“ rozhodně nestrádají.

Mohlo by se vám líbit...