Peugeot 308 SW: nové kombi s tradičními prvky

Nový kombík Peugeot 308 SW přijíždí na trh v atraktivním moderním designu. Nechybějí ale ani prvky typické pro značku se lvem ve znaku, díky nimž lze vůz velice snadno identifikovat.

Nedávno uvedený hatchback Peugeot 308 dostal prostornějšího sourozence – kombi 308 SW. Vůz staví na atraktivním designu, který je pro současné peugeoty typický a soudě dle prodejních výsledků, si to myslí celá řada motoristů. Nyní mohou sáhnout i po novém kombíku.

Oproti předchozí generaci nový kombík narostl téměř o 6 cm, takže nyní má délku 4636 cm. Rozvor náprav činí 2732 mm, což je o 55 mm více než u předchůdce. Světlá výška se snížila asi o 20 mm na 143 cm. Čelní sklo dostalo větší sklon a posunulo se více dozadu, což pozitivně ovlivnilo nejen aerodynamiku, ale i celkový design vozu. Ten nese typické prvky současných peugeotů, jako jsou například koncová světla s grafikou drápů.

Taktéž interiér příslušnost ke značce Peugeot nezapře. Nechybí třeba tradiční architektura palubní desky s typickým malým volantem se zploštělým věncem. Zavazadlový prostor nabízí objem 548 litrů v základním, pětimístném uspořádání interiéru. V případě potřeby jej lze zvětšit až na 1574 litrů, to však při sklopení zadních sedadel.

Vybírat můžete ze zážehových i vznětový motorů nebo ze dvou plug-in hybridních variant: Hybrid 180 e-EAT8 a Hybrid 225 e-EAT8. V obou případech se jedná o vozidla s pohonem přední nápravy, vybavené benzinovým motorem PureTech o objemu 1,6 litru a osmistupňovou automatickou převodovkou. Elektromotor hybridního ústrojí pak čerpá energii z lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 12,4 kWh.

Slabší provedení má zážehovou šestnáctistovku o výkonu 110 kW (150 koní), jíž vypomáhá elektromotor o výkonu 81 kW (110 k). Verze Hybrid 225 e-EAT8 má benzinový agregát s výkonem 132 kW (180 koní) a elektromotor s výkonem 81 kW. Obě varianty mohou ujet čistě na elektrickou energii až 59 kilometrů.

K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek. Standardně jde o zařízení pro nabíjení jednofázově výkonem 3,7 kW, za příplatek je k dispozici zařízení pro nabíjení třífázově 7,4 kW. Přibližné doby nabíjeníjsou následující: přes Wall Box (32 A) 7,4 kW dojde k plnému nabití za 1 hod 55 min pomocí jednofázové palubní nabíječky (7,4 kW). Přes zesílenou zásuvku (16 A) trvá plné nabití 3 hod 50 min pomocí jednofázové palubní nabíječky (3,7kW). Přes standardní zásuvku (8 A) dojde k plnému nabití za 7 hod 5 min pomocí jednofázové palubní nabíječky (3,7 kW).

Zájemci o benzinovou motorizaci mohou zvolit jednu z variant s tříválcovým agregátem o objemu 1,2 litru pod kapotou. Základ představuje verze PureTech 110 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou, následuje PureTech 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou a PureTech 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou. Nechybí ani dieselový čtyřválec s objemem 1,5 litru. Verze pod označenim BlueHDI 130 S&S se dodává jak s manuální šestistupňovou, osmistupňovou převodovkou EAT8.

Nový Peugeot 308 SW se na trh dostane na začátku roku 2022 a bude se vyrábět ve francouzské továrně v Mulhouse. Ceny zatím nebyly stanoveny.

Mohlo by se vám líbit...