Peugeot 3008 GT Hybrid4: pro různé cesty

SUV Peugeot 3008 GT Hybrid4 získal homologaci podle nového protokolu WLTP. Emise činí 29 g CO₂/km a dojezd ve 100% elektrickém režimu 59 km. Ve Francii již byly objednávky modelu 3008 GT Hybrid4 zahájeny, od října 2019 dostanou možnost objednávat tento vůz i ostatní evropské země.

Úspěch modelu SUV Peugeot 3008, kterého se od uvedení na trh v roce 2016 prodalo více než 700 000 kusů (a stal se v mnoha zemích lídrem ve svém segmentu), získává s verzí Hybrid4 nový rozměr. Nabízí totiž výkon, jakého žádný sériový vůz značky Peugeot nikdy nedosáhl. Toto provedení je vybaveno pohonem všech kol a jeho výkon je ekvivalentem 220 kW (300 koní).

Jde o výsledek kombinace motoru PureTech o výkonu 147 kW (200 k) a dvou elektromotorů: jeden o výkonu 81 kW je vpředu a je spojený s převodovkou e-EAT8, druhý umístěný na zadní nápravě poskytuje výkon 83 kW. Při obsazenosti pouze řidičem se zrychlení z 0 na 100 km/hod dosáhne za 5,9 s.

Baterie má kapacitu 13,2 kWh. V plně elektrickém režimu je dojezd podle protokolu WLTP 59 kilometrů. Plného nabití vozidla je při zrychleném nabíjení pomocí Wallboxu dosaženo za 1 hodinu a 45 minut. Podle výrobce je to „snadno a rychle“, ale ruku na srdce, kdo by chtěl kvůli 59 kilometrům trčet u nabíječky přes hodinu a půl?

Režim 4WD zajišťuje jízdní vlastnosti vozu zejména v zimě, nebo při jízdě mimmo zpevněné komunikace. Výsledkem je lepší držení jízdní stopy. Na mokrých, blátivých, zasněžených nebo klikatých silnicích je síla rovnoměrně rozložena na všechna čtyři kola vozu. SUV Peugeot 3008 Hybrid4 tak nabízí výkon a pohon všech kol a současně emise CO2 na nejlepší úrovni na trhu: 29 g CO2/km podle protokolu WLTP.

Kombinace účinné platformy EMP2 (Efficient Modular Platform) a nové víceprvkové zadní nápravy poskytuje vysoký komfort a současně dobrou jízdní stabilitu. Začlenění zadní nápravy do pohonného ústrojí přitom nemá žádný vliv na prostornost interiéru a objem zavazadlového prostoru. To je rozhodně dobrá zpráva.

Motorizace Hybrid4 je k dispozici pouze pro úroveň výbavy GT. Tato verze je dodávána s exkluzivním čalouněním Alcantara v odstínu Šedá Gréval v kombinaci s pravým dubovým dřevem „Grey Oak“. Je také obohacena o nové asistenční systémy: adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu, které byly převzaty z nového Peugeotu 508.

Peugeot 3008 GT Hybrid4 bude několik měsíců po svém uvedení na trh doplněn variantou s pohonem pouze dvou kol pod označením Hybrid o výkonu 165 kW (225 k). Ta se na trhu objeví na jaře roku 2020. Bude kombinovat motor PureTech o výkonu 132 kW s elektromotorem 80 kW s převodovkou e-EAT8. Údaj o dojezdu v čistě elektrickém režimu zatím není pro toto provedení znám, ale lze předpokládat, že se nebude o moc lišit od provedení s pohonem všech kol.

Mohlo by se vám líbit...