Luxusu se v ojetinách daří navzdory pandemii

V době pandemie Covid-19 roste zájem o drahé luxusní ojetiny, ale i o nejlevnější ojeté vozy. Pokles naopak zaznamenal segment vozidel s cenou nad 100 000 korun.

Za poslední rok, který od loňského března ovlivňuje koronavirová pandemie a s ní spojené restrikce a omezení, je zjevný zvláštní paradox. Klesl počet prodaných aut v nejběžnějších cenových relacích v rozmezí od 100 000 korun do půl milionu. Naopak se zvýšil zájem o nejlevnější auta, ale i o luxusní vozy, kterých se prodalo o 40% více než před rokem. Vyplývá to z analýzy prodejů skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO.

Zájem o dražší vozy se projevil na vzorku řádově čtyřiceti tisíc prodaných aut v době od března 2020 do února 2021. Jde samozřejmě o auta prodaná v drtivé většině on-line. „Nejvíce rostl prodej aut v ceně přes milion korun, kterých jsme prodali o 40% více, než ve stejném období před rokem. Lidé za ně u nás během trvající pandemie Covid-19 utratili 330 milionů korun. Zájem byl i o vozy v cenovém segmentu 500 tisíc až 1 milion korun, těch se prodalo téměř 2800 za 1,9 miliardy korun.,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva společnosti AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO.

Stejně tak vzrostl zájem o nejlevnější vozy v pořizovací ceně do 50 000 korun. Zákazníci taková auta pořizují zpravidla jako druhá do rodiny a využívají je jako takzvané „mobilní roušky“. „Strach z nákazy koronavirem, ale i stále značně omezené možnosti veřejné dopravy, které dopravci, ale i krajské samosprávy i nadále omezují, vedou zákazníky k pořízení levného alternativního způsobu dopravy,“ doplňuje Topolová.

Naopak u aut, která byla doposud těmi nejčastěji prodávanými, tedy v pořizovacích cenách od 50 000 do 500 000 Kč je patrná určitá stagnace. Během roku trvající pandemie se jich prodalo téměř 31 000 v celkové hodnotě přesahující sedm miliard korun, tedy přibližně o miliardu méně, než ve stejném období před rokem. „U střední třídy je patrný určitý trend odložené spotřeby. Lidé, kteří plánovali obměnu vozového parku, s ní zatím vyčkávají a udržují svá současná auta. Je to vidět i na zvyšujících se cenách náhradních dílů a servisu obecně, ale i relativně dlouhé čekací doby na nová auta“ vysvětluje současnou situaci na trhu Topolová.

Mezi nejdražší prodané vozy v síti AAA AUTO během posledního roku patřily například zánovní Mercedes-Benz G63 AMG s 11 000 km a cenou 4 990 000 korun, který byl online prodán do zahraničí, nebo Mercedes-Benz GLE 53 AMG Coupé s 18 000 km a cenou 2 700 000 korun a BMW X7 M50d s 12 000 km za 2 570 000 korun.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.