Leon na CNG dostal nový motor 1.5 TGI Evo

Seat nabízí od začátku letošního roku zdokonalenou verzi oblíbeného modelu Leon s pohonem na stlačený zemní plyn. SeatLeon TGI Evo má pod kapotou nový motor TGI 1,5 litru. Dojezd vozu prodlužují tři palivové nádrže na CNG.

Nový Leon TGI Evo, vyráběný v závodě Seat v Martorellu, navazuje na modely Leon TGI a Leon ST TGI a zároveň přináší zdokonalenou techniku pohonu na CNG. Od ledna nabídku rozšiřují nové modely Leon TGI Evo a Leon ST TGI Evo. Obě verze pohání vyspělý čtyřválec o objemu 1,5 litru s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním.

Konstrukčním základem pohonné jednotky je zážehový motor TSI stejného zdvihového objemu. Varianta na CNG je vybavena systémem stop-start, nejnovější generací turbodmychadla s variabilní geometrií lopatek a spalovacím procesem, který využívá výhody Millerova cyklu. Výsledkem je maximální hospodárnost ve spojení s vynikajícími výkonovými parametry.

Nově zkonstruované vnitřní komponenty motoru jsou přizpůsobeny požadavkům provozu na CNG. Písty s upravenými dny dostaly povrchovou úpravu s obsahem chromu a niklu, vyztužená sedla ventilů jsou odolnější vůči opotřebení a nové umístění ventilů optimalizuje proudění směsi do centrální části spalovacího prostoru.

Leon TGI Evo dosahuje nejvyššího výkonu 130 koní při 5000 ot/min. To je o 20 koní více než předchůdce se zdvihovým objemem 1,4 litru. Maximálního točivého momentu
200 Nm motor dosahuje mezi 1400 a 4000 ot/min. Zákazníci mají na výběr mezi šestistupňovou mechanickou převodovku a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku.

Stejně jako ostatní modely na CNG z produktové řady Seat používá i Leon TGI Evo benzin pouze jako alternativní palivo po vyprázdnění nádrží na CNG. Seat Leon TGI Evo má však nyní tři nádrže na zemní plyn s větší celkovou kapacitou CNG. Dvě ze tří nádrží na CNG mají přitom inovativní lehkou konstrukci z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Se zásobou 17,7 kg stlačeného zemního plynu má Leon TGI Evo dojezd 500 km v režimu na CNG. Automatický přechod na spalování benzinu prodlouží dojezd o 150 km.

Seat Leon TGI Evo se bude dodávat nejen ve výbavových liniích Reference a Style, ale také se stupni výbavy FR a Xcellence. Na českém trhu lze nový model Seat Leon TGI Evo objednávat od začátku ledna 2019, a to v obou karosářských verzích. Pětidveřový hatchback s výbavou Reference stojí 471 900 Kč včetně pětileté záruky s omezením na 100 000 km. Cena rodinného kombi Leon ST TGI Evo Reference byla stanovena na 501 900 Kč včetně pětileté záruky s omezením na 100 000 km. Seat tímto novým modelem rozšiřuje svou komplexní produktovou řadu vozidel na CNG, která se vyznačují nižšími emisemi a provozními náklady.

Mohlo by se vám líbit...