Felicie dosáhly cenového dna

Počet inzerovaných kusů tohoto známého modelu, kterého automobilka vyrobila celkem 1 420 441 kusů, se neustále zmenšuje. Za poslední tři roky klesl o 10%. Loni jich prodávající nabízeli 6598. Nejčastější cena inzerované Felicie se za poslední tři roky již výrazně nezměnila, pohybovala se mezi 16 a 18 tisíci Kč.

Model Felicia se dostal na cenové dno, ze kterého by se mohl, vzhledem ke svému věku, začít pomalu odrážet. Nejstarším kouskům totiž chybí už jenom pár let do zisku veteránských značek. Lze proto předpokládat, že by se o model mohli začít zajímat sběratelé, zájem ale bude spíše jen o speciální edice nebo provedení Fun, které vyjelo pouze v 3992 kusech.

Škoda Felicia byla proti hranatému Favoritu významným krokem vpřed jak po vzhledové, tak technické stránce (například na rozdíl od Favoritu měla už od počátku výroby přední příčný stabilizátor). Vůz, který tuzemská automobilka vyráběla v letech 1994 až 2001, se stal pro řadu českých a slovenských motoristů splněným snem.

Naproti tomu dnes by se někomu mohlo zdát, že těmto automobilům už dávno odzvonilo. Jenže opak je pravdou a v inzerci je najdete i dnes. Vzhledem k věku a stavu mnoha z nich, na ně ale narazíte převážně v soukromé inzerci.

„Tento model si pořád nachází své fanoušky. Jsou to zejména motoristé, kteří preferují jednoduchost před elektronikou přeplněnými vozy. Zachovalé kousky z limitovaných edicí můžou také budit zájem sběratelů, kteří si je pořídí s úmyslem vlastnit za pár let veterána,“ komentuje zájem o model Petr Vaněček, provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO, která patří do skupiny AURES Holdings.

V únoru si zájemci mohli vybírat ze 432 felicií, které byly nejčastěji ve věku 18 let a měly podle palubních ukazatelů 156 000 najetých kilometrů. Tento model, který v roce 1994 stál při výrazně nižších platech v základní výbavě 207 000 Kč, v minulém měsíci prodávající nejčastěji inzerovali za 16 000 Kč. Tato data vyplývají z kontinuálního monitoringu trhu ojetých automobilů mezinárodní sítí autocenter AAA AUTO.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.