Fabia slaví dvě dekády, ojetých je u nás ke koupi 7000 kusů

Mladoboleslavský hatchback je stále dvojkou na trhu ojetin, kde v prodejích vede Octavia. Nyní se u nás nabízí 7000 ojetých fabií ve třech generacích.

Stejně jako v roce 1988 Škoda Favorit a v roce 1994 Škoda Felicia, znamenal nástup vozu Škoda Fabia v České republice revoluci. Ostřejší rysy karoserie, kvalitnější motory
a moderní technologie zájemce o malý tuzemský hatchback doslova uchvátil. Škoda Fabia jako rodinný osobní automobil byl oficiálně představen na autosalonu ve Frankfurtu v roce 1999 s karoserií pětidveřový hatchback a už v prosinci se dostal k prvním zákazníkům.

Necelý rok po hatchbacku byla představena Fabia s karoserií kombi a paletu karoserií v roce 2001 uzavřelo provedení sedan. Roku 2007 byla na jarním ženevském autosalonu představena druhá generace s karoserií hatchback. To znamenalo konec výroby první řdy. Kombi druhé generace bylo představeno o půl roku později. Na začátku října 2014 byla na pařížském autosalonu představena třetí generace vozu Škoda Fabia. A na začátku roku 2018 přišel facelift třetí generace.

Aktuálně je na českém trhu s ojetými automobily inzerováno přes 7000 vozů Škoda Fabia. Oblibu tohoto modelu dokazuje i vyvážené množství nabízených kusů všech tří generací. V nabídce je 2131 Fabií první generace, 2307 kusů druhé generace a 2587 Fabií třetí generace. Slovensko nabízí v současné době 3410 kusů zmíněného modelu, Polsko 3168 a Maďarsko 912.

Ceny ojetých Fabií všech tří generací jsou pro české řidiče velmi příznivé. Cenový medián nejnovější generace je 273 200 Kč, starší model za 103 000 Kč a nejstarší Fabia se prodává okolo lidových 45 000 Kč. Oblíbenost českého hatchbacku dokazuje i doba, za kterou si obvykle najde svého dalšího majitele. Fabie první generace čekají na svého majitele průměrně pouze 26 dní, druhá generace 33 dní a třetí generace dní 36.

V síti největšího tuzemského prodejce ojetin AAA AUTO se za celou dobu existence prodalo přes 94 000 kusů tohoto modelu. Prozatím největší podíl činily Fabie první generace. Ty si čeští, slovenští, polští a maďarští řidiči odvezli v 75% případů, což představuje zhruba 70 000 kusů. Druhou generaci si ve 20% případů odvezlo cca 19 000 kupujících a nejnovější model se na prodejích podílí zhruba pěti procenty a 5000 prodanými kusy.

„Škodovka je prostě v Česku fenomén. Po větší a dražší Octavii byla a je Fabia dvojkou trhu. I přes menší rozměry vždy dokázala nabídnout dostatek prostoru a uspokojit tak potřeby širokého spektra zákazníků od mladých rodin přes firemní flotily až po aktivní seniory,“ vysvětluje počty prodaných ojetin Petr Vaněček, provozní ředitel skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.