Automobilový svět se rychle mění, motorem růstu jsou data a inovace

Produktové a digitální inovace pomáhají prodejcům automobilů zvyšovat tržby. Například autobazary mohou na základě analýzy dat přesouvat vozidla mezi pobočkami tak, aby byla k dispozici na místě s nejvyšší poptávkou. Chytré aplikace také pomáhají určit nejvýhodnější výkupní cenu ojetých automobilů. To jsou některé z inovací, za kterými stojí inovační laboratoř AuresLab spadající do skupiny AURES Holdings.

Automobilový svět prochází v posledních několika letech bouřlivým rozvojem. Automobilky masivně investují do vývoje elektromobilů a pohráváme si s myšlenkou autonomního řízení. „V dnešním digitálním světě uspějí pouze firmy, které umějí pracovat s dostupnými daty a pružně reagují na významné tržní signály. Na trendy transformující svět automobilů musejí odpovídat nejen výrobci vozidel, ale také všichni ostatní hráči na trhu od dealerů automobilů přes firmy budující infrastrukturu až po prodejce ojetin,“ uvádí Stanislav Gálik, ředitel inovační laboratoře AuresLab, která se zaměřuje na tvorbu produktových a digitálních inovací pro mateřskou společnost AURES Holdings.

Mezi nejvýznamnější produktové inovace uplynulých dvou let z dílny AuresLabu patří spuštění prodeje klasických automobilů s investičním potenciálem pod značkou Mototechna Classic, střednědobého pronájmu vozů Mototechna Drive, prodeje vozů s alternativním pohonem Mototechna Eco Drive a služeb Try&Buy a Fleet Hero. „Nové značky se na trhu velmi rychle etablovaly. Například v Mototechně Drive máme na silnicích 470 aut. Jako první v České republice jsme také zákazníkům umožnili nezávazně vyzkoušet vybraný zánovní vůz po dobu 30 dnů a až poté zaplatit jeho kupní cenu. Od založení Mototechny Classic si našlo nové majitele již 62 youngtimerů a veteránů,“ vyjmenovává dílčí výsledky produktových inovací Stanislav Gálik.

Inovační laboratoř AuresLab se v posledních letech významnou měrou zasadila také o inovace v oblasti výkupu a prodeje ojetých vozidel. České datové aplikace jsou dnes využívány nejen v rámci skupiny AURES Holdings, ale také u významných autodealerů a sítí autobazarů v zahraničí. Aplikaci od AuresLab využívá třeba Toyota.

Stanislav Gálik k tomu dodává: „Od loňského října využívají naše technologie oficiální dealeři značek Lexus a Toyota ve Velké Británii. S jejich pomocí mohou například dynamicky naceňovat své vozy nebo řídit skladové zásoby s využitím umělé inteligence. Naše datové aplikace využívají rovněž v Kazachstánu a Jihoafrické republice.“
V letošním roce se AuresLab zaměří na vývoj digitálních nástrojů, které zrychlí celý prodejní i výkupní proces a povedou k ještě větší transparentnosti a individualizaci. „Chceme, aby zákazníci měli detailní přehled o tom, co se v rámci prodejního či výkupního procesu děje. Pozitivním přínosem digitalizace je také větší ohleduplnost k přírodě. Naším cílem je bezpapírová administrativa v 90 procentech procesů,“ doplňuje Stanislav Gálik.

Významnou novinkou letošního roku bude aplikace, která v reálném čase porovnává ceny vozidel na mezinárodních trzích. Podle Gálika tak díky srovnání prodejních cen v jednotlivých evropských zemích získají zákazníci autocenter AAA AUTO nejlepší výkupní cenu na trhu. Ostatní autobazary totiž naceňují vozidla pouze pro svoji zemi.

O AuresLab
Inovační laboratoř AuresLab zastřešuje inovační projekty skupiny AURES Holdings, která provozuje sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna. Od založení na počátku roku 2018 již kromě datových aplikací Aures Apps představila několik úspěšných projektů jako prodej investičních vozů Mototechna Classic, službu dlouhodobého pronájmu Mototechna Drive nebo službu testování vozu Try&Buy. Výkonným ředitelem AuresLab je Stanislav Gálik, který dříve působil také na pozici poradce pro inovace v rámci České spořitelny a jenž je v oboru start-up projektů a inovací již zkušeným manažerem. V minulosti založil a posléze úspěšně prodal módní značku Galard a spoluzaložil inovační centrum Unifer.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.