AURES Holdings již prodal on-line 11 000 aut a chystá vstup na západní trhy

Provozovatel značek Mototechna a AAA AUTO zaznamenal nemalý úspěch v on-line prodeji ojetých aut. Skupina AURES Holdings totiž během loňského roku takto dokázala prodat 11 000 vozů. Nejžádanějším modelem přitom byla Škoda Octavia.

Skupina AURES Holdings za uplynulý rok prodala ve své síti autocenter AAA AUTO a Mototechna on-line díky inovacím od své inovační laboratoře AuresLab již 11 000 vozů. V České republice i na Slovensku jednoznačně vede mezi nejprodávanějšími automobily Škoda Octavia s benzínovým motorem. V České republice s karoserií kombi, na Slovensku je nejoblíbenější liftback.

Nastartování on-line prodeje vozů je v tříleté historii AuresLabu zatím nejviditelnějším, i když původně nečekaným úspěchem. Skupina AURES Holdings jej chce využít i pro svou další expanzi na nové trhy. Bližší informace o vstupu na západoevropské trhy mají být oznámeny během několika týdnů.

„Možnost nákupu vozů on-line jsme zprovoznili již téměř přesně před dvěma lety, 1. února 2019, jako jeden z prvních projektů AuresLabu. Tehdy jsme ještě netušili, jak se nám již zavedená infrastruktura i nastavené procesy už za rok zúročí. Jen díky tomu, že jsme měli celý proces nastavený a vyzkoušený, jsme mohli po uzavření poboček v rámci prvního loňského lockdownu přejít na plný on-line prodej prakticky během jediné noci. Jen díky dobré práci AuresLabu jsme mohli následně prodat už 11 000 aut. Současný vývoj pandemie navíc znamená, že k tomuto číslu ještě minimálně několik tisíc přidáme,“ říká Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings, provozovatele sítě AAA AUTO a Mototechna.

„Úspěšnost on-line prodeje je nyní asi 95%. Lidé, kteří si chtějí auto pořídit on-line jsou již většinou k nákupu rozhodnuti. Vědí, že při nákupu neriskují nic navíc oproti osobnímu jednání, navíc mají dle zákona možnost do dvou týdnů vůz vrátit. Je to tedy zcela bezpečná varianta nákupu, včetně všech garancí a záruk,“ uvedl Stanislav Gálik, výkonný ředitel inovační laboratoře AuresLab, která pro AURES Holdings řešení on-line prodeje připravila.

„Úspěch on-line prodeje nás inspiroval k přípravě nového projektu, který připravujeme ke spuštění v západní Evropě. Půjde o investici v řádu desítek milionů Eur. Poprvé chceme vstoupit na trhy mimo bývalé postkomunistické země střední Evropy. Detaily oznámíme během několika týdnů,“ řekl Stanislav Gálik.

On-line prodej pod značkami AAA AUTO a Mototechna nyní probíhá tak, že si zákazník vůz objedná prostřednictvím internetu a následně je mu vydezinfikované vozidlo přistaveno na zadanou adresu, nebo může přes internet objednané vozidlo převzít na pobočce prostřednictvím tzv. výdejního okénka – tedy podobně, jako když si objednáte jakékoli jiné zboží, třeba elektroniku. Výhodou on-line prodeje je možnost vůz vrátit do čtrnácti dnů. Jak prozradil Stanislav Gálik, této možnosti využívá přibližně okolo 5 procent zákazníků, což je srovnatelné číslo s prodeji v dalších odvětvích – třeba právě v případě zmiňované elektroniky nebo jiného zboží.

Trh ojetých vozů stále trápí nárůst cen, což je důsledek omezeného počtu zánovních vozidel, ale i kvalitních starších ojetých automobilů. Zajímavé je, že se mezi motoristy zvyšuje zájem o výkonné benzinové motorizace, od nichž řada výrobců v posledních letech upustila. Nedostatek vozů s výkonnými motory na trhu nových aut pak vede zájemce na sekundární trh s ojetými automobily, kde tato vozidla lze stále koupit.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.