Kodiaq a Superb nové generace vstupují do poslední fáze testování
Nové generace modelů Škoda Superb a Kodiaq úspěšně prošly intenzivním testováním v mrazech za polárním kruhem, kde byly sledovány při teplotách až minus 30 stupňů Celsia. Vozy musely obstát i v případech, kdy je třeba zvládnout zvýšenou hmotnost způsobenou vrstvou ledu a sněhu. Po dokončení zkoušek v extrémních mrazech vstupuje testování nových modelů do závěrečné fáze. Nový Superb a druhá generace modelu Kodiaq budou mít světové premiéry letos na podzim.
Intenzivní testovací jízdy v extrémně chladných podmínkách jsou součástí standardního programu vývoje nových vozidel a Škoda Auto pravidelně provádí takové testy za polárním kruhem. Čtvrtá generace modelu Škoda Superb a druhá generace SUV Kodiaq nyní prokázaly, že si poradí s každou zimní výzvou. Pod drobnohledem byly všechny části testovaných vozů: podvozek, karoserie, motor, topení i kompletní elektronika.
Pro posouzení vlastností vozu při jízdě v zimě automobilka zkoumá vliv sněhu na karoserii i možné vnikání sněhu do motorového prostoru a do sání vzduchu. Všechny mechanické funkce vozu a elektronika musí bezchybně fungovat i při teplotách minus 25 stupňů Celsia. Motor by měl bez problémů startovat i při teplotách blížících se minus 30 stupňům.
Všechny dveře, kapota a páté dveře, stejně jako víko palivové nádrže a kryt nabíjecí zásuvky u plug-in hybridních modelů musí být možné otevřít i za takto nepříznivých podmínek. Zkrátka vůz musí být možné užívat standardním způsobem.
Při jízdě v reálném provozu se hodnotí řada aspektů chování automobilu – například jak dobře se vypořádá s rozbředlým sněhem na silnici nebo jak se chovají přední a zadní nárazníky při nárazu do sněhové překážky. Jízda přes velké kusy ledu prověřuje odolnost zavěšení a podvozku jako celku. Testovací jezdci zjišťují, jak se vozidla chovají na zledovatělých a zasněžených vozovkách a jak dobře fungují asistenční systémy.
Součástí zkoušek je také hodnocení jízdní dynamiky, účinnosti pohonu všech kol i funkčnosti a jízdního komfortu zavěšení. Testovací jezdci kontrolují, zda převodovka řadí bezchybně nebo zda fungují stěrače a ostřikovače. Testuje se i osvětlení vozidla v noci a akustické vlastnosti zamrzlých částí. Vysokonapěťové baterie vozů s plug-in hybridním pohonem jsou nabíjeny ve zmrzlém stavu a následně se zjišťuje maximální dojezd. Pro přesné posouzení odolnosti vozidel v zimních podmínkách najezdí testovací jezdci desítky tisíc kilometrů.
Testovací program se zabývá také mnoha funkcemi interiéru, například výkonem topného systému při extrémně nízkých venkovních teplotách a úrovní tepelného komfortu. Testovací jezdci rovněž kontrolují, zda se okna mlží a jak rychle je lze odmrazit. Dále vyhodnocují, zda vyhřívání sedadel, volantu, vnějších zpětných zrcátek a čelního a zadního skla funguje podle očekávání. Testuje také nezávislé topení, pokud je jím automobil vybaven. Kromě toho se zjišťuje, jak dobře reaguje centrální dotyková obrazovka, když teplota v interiéru vozidla klesne pod bod mrazu.