Kodiaq a Superb nové generace vstupují do poslední fáze testování

Nové generace modelů Škoda Superb a Kodiaq úspěšně prošly intenzivním testováním v mrazech za polárním kruhem, kde byly sledovány při teplotách až minus 30 stupňů Celsia. Vozy musely obstát i v případech, kdy je třeba zvládnout zvýšenou hmotnost způsobenou vrstvou ledu a sněhu. Po dokončení zkoušek v extrémních mrazech vstupuje testování nových modelů do závěrečné fáze. Nový Superb a druhá generace modelu Kodiaq budou mít světové premiéry letos na podzim.

Intenzivní testovací jízdy v extrémně chladných podmínkách jsou součástí standardního programu vývoje nových vozidel a Škoda Auto pravidelně provádí takové testy za polárním kruhem. Čtvrtá generace modelu Škoda Superb a druhá generace SUV Kodiaq nyní prokázaly, že si poradí s každou zimní výzvou. Pod drobnohledem byly všechny části testovaných vozů: podvozek, karoserie, motor, topení i kompletní elektronika.

Pro posouzení vlastností vozu při jízdě v zimě automobilka zkoumá vliv sněhu na karoserii i možné vnikání sněhu do motorového prostoru a do sání vzduchu. Všechny mechanické funkce vozu a elektronika musí bezchybně fungovat i při teplotách minus 25 stupňů Celsia. Motor by měl bez problémů startovat i při teplotách blížících se minus 30 stupňům.

Všechny dveře, kapota a páté dveře, stejně jako víko palivové nádrže a kryt nabíjecí zásuvky u plug-in hybridních modelů musí být možné otevřít i za takto nepříznivých podmínek. Zkrátka vůz musí být možné užívat standardním způsobem.

Při jízdě v reálném provozu se hodnotí řada aspektů chování automobilu – například jak dobře se vypořádá s rozbředlým sněhem na silnici nebo jak se chovají přední a zadní nárazníky při nárazu do sněhové překážky. Jízda přes velké kusy ledu prověřuje odolnost zavěšení a podvozku jako celku. Testovací jezdci zjišťují, jak se vozidla chovají na zledovatělých a zasněžených vozovkách a jak dobře fungují asistenční systémy.

Nová generace Škody Kodiaq se zatím ukrývá pod důkladným maskováním

Součástí zkoušek je také hodnocení jízdní dynamiky, účinnosti pohonu všech kol i funkčnosti a jízdního komfortu zavěšení. Testovací jezdci kontrolují, zda převodovka řadí bezchybně nebo zda fungují stěrače a ostřikovače. Testuje se i osvětlení vozidla v noci a akustické vlastnosti zamrzlých částí. Vysokonapěťové baterie vozů s plug-in hybridním pohonem jsou nabíjeny ve zmrzlém stavu a následně se zjišťuje maximální dojezd. Pro přesné posouzení odolnosti vozidel v zimních podmínkách najezdí testovací jezdci desítky tisíc kilometrů.

Stejně tak dobře je maskována nová generace Škody Superb

Testovací program se zabývá také mnoha funkcemi interiéru, například výkonem topného systému při extrémně nízkých venkovních teplotách a úrovní tepelného komfortu. Testovací jezdci rovněž kontrolují, zda se okna mlží a jak rychle je lze odmrazit. Dále vyhodnocují, zda vyhřívání sedadel, volantu, vnějších zpětných zrcátek a čelního a zadního skla funguje podle očekávání. Testuje také nezávislé topení, pokud je jím automobil vybaven. Kromě toho se zjišťuje, jak dobře reaguje centrální dotyková obrazovka, když teplota v interiéru vozidla klesne pod bod mrazu.

Mohlo by se vám líbit...