První Superb vyjel před devadesáti lety
Před devadesáti lety zahájila Škoda v mladoboleslavském závodě výrobu modelu Superb. Tento model se rychle stal synonymem komfortní, tiché a dynamické jízdy i na méně kvalitním povrchu vozovky. Zaujal prostorným interiérem – nabízel místo až pro sedm cestujících s velkorysou výbavou a vynikajícím dílenským zpracováním. Výroba pokračovala až do roku 1949. V roce 2001 se legendární jméno vrátilo s první moderní generací modelu Škoda Superb.
Nyní Superb sjíždí z výrobních linek už ve své čtvrté generaci. K dispozici je ve verzích liftback a kombi, s výběrem benzinových a naftových motorů a také s mild-hybridním a plug-in hybridním pohonem. Plug-in hybridní varianty, Superb kombi iV a Superb liftback iV, nabízejí elektrický dojezd přes 100 km. Zákazníci se mohou také rozhodnout pro pohon předních nebo všech kol.
Technické inovace a pokrok: 1934–1949
Na jaře 1934 představila Škoda novou generaci vozů s páteřovým podvozkovým rámem a nezávislým zavěšením kol. V říjnu téhož roku se společnost rozhodla pojmenovat svůj vlajkový model Superb. Sériová výroba byla zahájena v Mladé Boleslavi v březnu 1935.
První model, Škoda 640 Superb, byl poháněn šestiválcovým motorem o výkonu 40,5 kW (55 koní). Od samého počátku byl Superb vybaven hydraulickými brzdami a nejmodernějším elektrickým systémem s napětím 12V. Vrcholem nabídky byl motor V8 o objemu 4,0 litru s výkonem 70,7 kW (96 koní).
Superb nabízel velkorysý prostor až pro sedm cestujících a jejich zavazadla, byl k dispozici s různými délkami rozvoru a karoseriemi, včetně otevřených a na zakázku vyráběných provedení. Do ukončení výroby v roce 1949 bylo vyrobeno přibližně 890 osobních vozů a 1630 vojenských derivátů – včetně jedinečné verze 4×4.

SUPERB 640 z roku 1935 (vlevo) a SUPERB 3000 OHV z roku 1939
Vynikající dědictví: Čtyři generace inovací
Superb odráží neustálou proměnu značky Škoda v průběhu její 130leté historie. Po padesátileté přestávce bylo jméno oživeno v září 2001 uvedením první moderní generace modelu Škoda Superb – ta má technický základ v koncernovém Volkswagenu Passat, oproti němu ale nabízí více místa pro posádku. Vůz byl dodáván s řadou motorů o výkonu od 85 kW do 142 kW (193 k), včetně vrcholného motoru 2,8 l V6 s automatickou převodovkou Tiptronic a bi-xenonovými světlomety pro zvýšení komfortu a bezpečnosti.
Následující generace, uvedené na trh v letech 2008, 2015 a naposledy v roce 2023, dále rozvíjejí odkaz modelu Superb. Druhá generace představila praktičtější verzi liftback a poprvé také verzi kombi, která nabídla výkonnější a zároveň efektivnější pohonné jednotky a bohatou standardní výbavu. Třetí generace pokračovala v nastoupené cestě a integrovala vyspělé technologie a inovativní design.

Objem zavazadlového prostoru je u novodobé 4. generace vozu ve verzi kombi 690 litrů.
Obliba modelu Superb napříč generacemi výrazně vzrostla. První moderní generace, vyráběné v letech 2001 až 2008, se prodalo 137 000 kusů. Její nástupkyně, představená v roce 2008 a poprvé dostupná jako liftback i kombi, dosáhla 618 000 prodaných kusů, přičemž 65% zákazníků se rozhodlo pro verzi liftback. Třetí generace, uvedená na trh v roce 2015, pokračovala v nastoupeném kurzu silného růstu a prodalo se jí 805 000 kusů – z toho 56% tvořily verze kombi.
Nyní, ve své čtvrté generaci, Superb pokračuje v nastavování nových měřítek. Zákazníci si mohou vybírat mezi karosářskými verzemi liftback a kombi, s benzinovými, naftovými, mild-hybridními a plug-in hybridními pohonnými jednotkami. V této době se nejnovější verze Superb prodalo více než 65 000. Podle výrobce nabízejí nejnovější plug-in hybridní modely elektrický dojezd přibližně 120 km.