Posádky týmu Peugeot TotalEnergies bodovaly na ecorally Morava ve všech kategoriích

O uplynulém víkendu se poblíž Olomouce jel 4. ročník Futures Contproduct Classic Rally Morava. Značku Peugeot zde reprezentovaly čtyři posádky. Všechny podaly skvělé výkony– bodovaly v pravidelnosti i spotřebě. Z náročné moravské soutěže si odvážejí tři druhá a dvě třetí místa.

4. Futures Contproduct Classic Rally opět potvrdila skvělou připravenost a profesionalitu pořadatelů i krásu tratí v okolí hanácké metropole. Kvalita povrchu silnic však některé závodníky potrápila, zejména posádku Kryštof Hájek/Jakub Motlík s vozem Peugeot E-2008. Ti totiž na hrbolatém terénu přišli o jedno čidlo měření přesnosti. I přes tento technický problém se jim ale podařilo dosáhnout skvělého 2. místa v celkovém hodnocení.

„Ecorally Morava nás příjemně překvapila, a to jak z hlediska organizace, tak i kvality konkurence, díky čemuž byla pro nás tato soutěž velkou výzvou. Navzdory tomu, že jsme celou druhou etapu museli jet jen s jedním funkčním čidlem, se nám povedl skvělý výsledek,“říká Kryštof Hájek.

Silný debut nováčků
Příjemným překvapením byl také výsledek nováčků v týmu, Milana Bydžovského st. a Milana Bydžovského ml. s vozem Peugeot E-2008. Předvedli výborný výkon v jízdě pravidelnosti, kde získali 2. místo, a několikrát vyhráli jednotlivé zkoušky. V celkovém pořadí jim však hodnocení spotřeby přineslo jen 15. místo, což znamenalo celkově 4. příčku.

„Spotřebu musíme ještě doladit. S vozem E-2008 jsme jeli poprvé, a neměli jsme tak čas si na něj zvyknout. Jinak jsme ale s naší účastí na ecorally Morava spokojení. Instalovali jsme nové měřící zařízení a je vidět, že se tato investice vyplatila. Neustále jsme se drželi na špičce. Naše premiéra v týmu Peugeot TotalEnergies se tak vydařila,“ říká Milan Bydžovský ml.

E-Partner: mistr ve spotřebě
Naopak posádka Petr Vomáčka/Jan Kubovic zvládla spotřebu na výbornou. S užitkovým vozem Peugeot E-Partner získali v kategorii Spotřeba bronz. „Dodávka E-Partner funguje nejlépe se zatížením, což je ostatně principem užitkových vozů. Pro ecorally jsme ale samozřejmě jeli bez nákladu, a navíc i bez magnetů pro měření, které nebylo možné kvůli konstrukci vozu nainstalovat. Soustředili jsme se tedy hlavně na spotřebu, a tu jsme dostali hluboko pod hodnoty WLTP,“prohlásil Petr Vomáčka. V součtu obou kategorií se posádka s E-Partnerem umístila na 9. místě.

Čtvrtá posádka Roman Kraus/Lukáš Tichý s modelem Peugeot E-3008 obsadila 13. příčku. „S našim vozem hledáme stále ideální poměr mezi udržením rychlosti v technických pasážích a spotřebou. Lehce se projevuje váha velké baterie, což na druhou stranu přispívá ke skvělé rekuperaci. V nadcházejícím závodě se chceme zaměřit na přesnější kalibraci měřícího zařízení, což je momentálně náš největší handicap,“ uvedl Roman Kraus.

Mohlo by se vám líbit...