Nový Peugeot 5008 přiváží řadu inovací

Odtajnění tohoto velkého sedmimístného SUV je nepochybně událostí, na kterou spousta příznivců značky Peugeot netrpělivě čekala. Nová generace přinesla něco, co žádný jiný model na trhu nenabízí, a to kombinaci prostoru pro sedm lidí a elektrický dojezd až 660 kilometrů. Zákazníkům verzí se spalovacím motorem tato jedinečnost zřejmě nic neřekne, nicméně nepochybně i oni ocení celou řadu předností vozu, které nabízí jak v elektrických, tak i v plug-in a mild hybridních variantách. Jedná se zejména o výrazný design, kvalitní modulární interiér a praktičnost.

Nový Peugeot 5008 vzbuzuje dojem odolnosti a bezpečnosti. Díky poměrně vysoké linii bočních oken, výrazným tvarům i velkorysým rozměrům (délka: 479 cm, šířka: 189 cm, výška: 169 cm) je vůz na silnici nepřehlédnutelný. Výraznému designu karoserie navíc zdatně sekundují zajímavá devatenáctipacová či dvacetipalcová kola.

Decentní paleta barev
Velké SUV se lvem ve znaku má hladké, čisté vertikální boky, jejichž eleganci podtrhuje skrytí těsnění bočních oken ve dveřích. Počet ozdobných prvků na karoserii byl snížen a místo chromovaných dílů se využívají některé lakované díly v odstínu Šedá Meteor na předním a zadním nárazníku, Černá Orbital na krytech zrcátek a spodní linii oken. Paleta barev karoserie zahrnuje šest odstínů: modrá Obsession, modrá Ingaro, bílá Okenite, černá Perle, šedá Artense a šedá Titane. U verze GT je standardem černá střecha v lesklém provedení.

Ultramoderní interiér
Panoramatický i-Cockpit přináší nové emoce a zážitky z jízdy. Kromě kompaktního volantu má systém i-Cockpit ještě další dva základní prvky, a to vyvýšený přístrojový panel a velký centrální dotykový displej. Ty jsou nyní zabudovány do zakřivené panoramatické obrazovky tvořené jediným 21″ panelem, který sahá od levého konce palubní desky až nad středovou konzoly.

Tato panoramatická obrazovka vypadá, jako by se vznášela nad palubní deskou. Plovoucí efekt podtrhuje speciální LED ambientní osvětlení pod displejem. Volant si zachoval svou kompaktnost, ale dostal modernější design. Ovládací prvky na volantu automaticky rozpoznají prsty řidiče, ale aktivují se až po stisknutí, aby se zabránilo chybným pohybům. U verzí GT je volant standardně vyhřívaný.

Asistenční systémy
Automobil má samozřejmě stejně jako ostatní nové vozy značky Peugeot kompletní armádu asistenčních systémů. Jmenujme pár nejzásadnějších:

– VisioPark 360° – systém využívající čtyři kamery a dvanáct senzorů poskytuje 360° pohled na okolí

– Adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu

– Poloautomatická změna jízdního pruhu

– Systém doporučení rychlosti využívá snímání dopravních značek a shromažďování informací z online navigačního systému. Dokáže poznat, že venku prší, a nabídne snížení rychlosti.

Tyto vlastnosti poloautonomního řízení vyžadují potvrzení řidičem. Senzory zajišťují, aby měl řidič po celou dobu ruce na volantu.

Sedmimístné provedení
Sedm míst nabízí nový Peugeot 5008 standardně ve všech úrovních výbavy. Druhá řada je vybavena pohodlnými sedadly, která tvoří posuvnou lavici s opěradly dělenými v poměru 40/20/40. Opěradla sedadel se nezávisle naklápějí v 5 polohách, což cestujícím zajišťuje pohodlí na dlouhých cestách. Přístup ke třetí řadě sedadel je bezkonkurenční díky systému Easy Access. Ten umožňuje sedadla ve druhé řadě zcela sklopit a zároveň posunout dopředu.

V kombinaci s širokým otevřením velkých zadních dveří umožňuje tento systém pohodlné usazení ve třetí řadě pro všechny cestující bez ohledu na jejich výšku. Třetí řadu tvoří lavice se dvěma samostatnými opěradly vybavenými nastavitelnými opěrkami hlavy. Také zde chtěla automobilka nabídnout co největší komfort a proto vsadila na měkké sedáky a vyšší opěradla.

Velký zavazadelník
Zavazadlový prostor nového modelu 5008 má v pětimístné konfiguraci objem 748 litrů, v sedmimístné konfiguraci 259 litrů a ve dvoumístné konfiguraci až 1815 litrů. Vyniká modularitou, kterou nabízí propracovaná architektura sedadel, jež umožňuje širokou škálu kombinací uspořádání. Při sklopení všech zadních sedadel nabízí nový model 5008 obrovskou rovnou podlahovou plochu.

Elektromotory
Vůz si na trh přiváží řadu pohonných jednotek. Velká pozornost byla věnována hlavně plně elektrickému provedení. Verze s pohonem dvou kol mají výkon 157 kW (345 Nm) nebo 170 kW (345 Nm). Varianta se dvěma elektromotory a pohonem všech kol poskytuje celkový výkon 237 kW (157 kW vpředu a 80 kW vzadu). Z hlediska dojezdu rozlišujeme verze 500 a 660 kilometrů.

Hybridy
I přes pomalu rostoucí zájem o elektromobily lze očekávat, že v České republice bude zájem zejména o mid-hybridní verze. Model 5008 Hybrid 136 e-DCS6 je vybaven systémem tvořeným benzinovým motorem o výkonu 100 kW spojený se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou, jejíž součástí je elektromotor. Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách motoru a podle údajů výrobce snižuje spotřebu paliva až o 15% na výsledných 5,7 l/100 km. Samozřejmě je možné jezdit i ve 100% elektrickém režimu s nulovými lokálními emisemi.

Cena zatím neznámá
Veškeré vozy se budou pyšnit označením „Made in France“. Vůz se totiž kompletně včetně elektromotorů a baterií bude vyrábět ve Francii a uvedení na trh se očekává na konci letošního roku. Cenu zatím automobilka nezveřejnila.

Mohlo by se vám líbit...