Nový Peugeot 308 přijíždí na trh s opravdu bohatou výbavou už v základu
Již třetí generace Peugeotu 308 byla uvedena na český trh. Vzhled tohoto hachbacku je známý už od loňského února, kdy obletěly svět jeho první fotky. Už tehdy vzbudil značný zájem veřejnosti. Výrazným, originálním a jednoznačně atraktivním designem zabodoval. Nás ale zaujala i jeho výbava a technologie, které v tomto segmentu hned tak nepotkáte.
Nový Peugeot 308 v České republice startuje na částce 490 000 korun. To není zrovna nízká částka. Naproti tomu ale potěší seznamem sériové výbavy – v minulosti byste v základu takový výčet položek hledali marně. Již základní provedení totiž dostanete například zadní parkovací asistent, desetipalcový HD dotykový displej, LED světlomety vepředu i vzadu, bezklíčové startování, automatickou dvouzónovou klimatizaci, multifunkční kožený volant, a také paket Safety, zahrnující celou řadu asistenčních systémů včetně hlídače pruhů i neoznačeného okraje vozovky, Active Safety Break nebo Distance Alert.
Nový Peugeot 308 si lze ještě dovybavit dalšími prvky, z nichž některé jsou v rámci této modelové řady zcela výjimečné, jako například vyhřívaný volant, hlídání mrtvého úhlu s dosahem až 75 metrů, systém Visiopark 3 složený ze 4 kamer pokrývajících 360 stupňů a z couvací kamery s ostřikovačem nebo maticové světlomety Peugeot Matrix LED, což je současný top level v automobilovém osvětlení.
Pak jsou zde ještě další dva doplňky, které přijdou do České republiky později. Jedná se o systém Drive Assist 2.0, což je určitá nástavba poloautonomního řízení. Kromě toho, že vůz dokáže sám udržovat nebo měnit rychlost dle vozidla před ním a držet stopu v jízdním pruhu, zvládne také poloautomatickou změnu jízdního pruhu, úpravu rychlosti vozu dle dopravních značek a přizpůsobení rychlosti v závislosti na sklonu zatáčky. Druhou technologickou novinkou je 3D online navigace s hlasovým ovládáním. Česká republika bude jedinou zemí střední a východní Evropy, kde systém zvládne komunikovat v rodné řeči.
Vraťme se ale k vydařenému designu. Vůz vyniká zejména v olivově zelené metalické barvě, která je jako jediná bezpříplatková. Za perleť (modrá, červená, bílá) si připlatíte 23 tisíc, za klasickou šedou nebo černou metalízu 16 tisíc a standardní bílá nemetalická je za 8 tisíc. Z čelního pohledu nás zaujala hlavně mohutná lehce agresivní maska, které dominuje nové logo. Za ním je ukrytý radar sloužící asistenčním systémům. Přední světlomety používají už od základní úrovně technologii LED. Na ně pak navazují světla pro denní svícení ve tvaru tesáků. Celkový dojem je velice působivý.
Uvnitř vozu najdete Peugeot i-Cockpit. Jedná se o uspořádání interiéru, které se stalo poznávacím znakem moderních peugeotů. V nové „třistaosmičce“ nabízí zcela nový systém infotainmentu Peugeot i-Connect. Ten doplňují konfigurovatelné virtuální přepínače i-toggles pro nastavení klimatizace, rádia, telefonu atd. Samozřejmostí je bezdrátová funkce zrcadlení a možnost připojit dva telefony současně. Středový displej lze používat jako tablet a kompletní technologický zážitek završuje 3D on-line navigace.
Nový Peugeot 308 může být poháněn klasickým spalovacím motorem, a to buď benzínovým tříválcem PureTech 1.2 o výkonu 80 nebo 95 kW, nebo naftovým BlueHDi 1.5 o výkonu 95 kW. Na výběr jsou šestistupňové manuální nebo osmistupňové automatické převodovky. Alternativu pak představují dvě plug-in hybridní verze ve výkonových variantách 165 nebo 132 kW. Čistě na elektřinu ujedou až 60 km, v hybridním režimu pak emitují v průměru asi 26g CO2/km. Základní cena hybridní verze začíná na 785 000 Kč. Plnohodnotný test nového vozu vám přineseme v následujících dnech.