Model 308 je jediným peugeotem, který nabízí všechny pohony

Líbivá „třistaosmička“ zaujme nejen zdařilým designem, ale i opravdu širokou nabídkou motorizací. Navíc ji lze pořídit i s manuální převodovkou, což u současných aut už není zcela běžné.

Model 2008 jako plug-in, 508 v elektrice, Traveller se spalovacím motorem, 408 s dieselem… Co mají tyto kombinace společného? To, že kdybyste je chtěli u dealerů Peugeotu koupit, odpověď by zněla: „To nevedeme“. Každý z vozů modelové řady totiž minimálně jeden pohon neumí, kromě Peugeotu 308. Ten nabízí všechny.

Můžete ho objednat s klasickými benzinovými, dieselovými a hybridními pohony, dále i jako plug-in hybrid, a to ve dvou výkonových variantách, a konečně i jako stoprocentní elektromobil. Dokonce si tento model můžete stále ještě pořídit i s manuální převodovkou, která už pomalu začíná z produktových řad mizet. A ještě jedna dobrá zpráva: všechny tyto pohony umí nabídnout i praktický kombík 308 SW.

Benzin: typický základ
Nejnižší cenu má dle očekávání benzinová verze s manuálem. Přeplňovaný tříválec PureTech o objemu 1,2 litru a výkonu 130 koní navíc Peugeotu 308 dává dostatečnou dynamiku, což třeba u těžkého sedmimístného SUV 5008 nedokáže. První úroveň výbavy Active motorem PureTech 130 S&S a s manuální převodovkou pořídíte za 531 000 Kč, což je vzhledem k tomu, že se ještě před půlrokem tatáž verze prodávala za 620 tisíc, zajímavá cena. Navíc dostanete i pětiletou záruku.

Za automatickou převodovku si připlatíte 54 tisíc. Manuální šestistupňovou převodovku nabízí i prostřední úroveň Allure, ta stojí 580 000 Kč. Nejvyšší výbavu GT pořídíte s benzinovým motorem za necelých 700 tisíc, ovšem pouze s automatem.

Diesel: stále velice oblíbená motorizace
Naftových pohonných jednotek na automobilovém trhu pomalu ubývá. U Peugeotu však tento motor stále objednáte. Turbodiesel BlueHDi o objemu 1,5 litru a výkonu 130 koní má slušné hodnoty emisí CO2, a to 128 gramů na kilometr. Spotřeba nafty je pod pět litrů na sto kilometrů. Dieselový Peugeot 308 se tedy rozhodně nemá zač stydět. S automatickou převodovkou vás vyjde na 630 000 Kč v základní výbavě, prostřední úroveň stojí o 50 tisíc víc a vrcholnou koupíte za 743 600 Kč – to je o krásných 142 tisíc méně, než za kolik se prodávala na jaře.

Hybrid 136: moderní pohon bez potřeby zásuvky
Mild-hybridní Peugeot 308 používá k pohonu systém tvořený benzinovým motorem PureTech nové generace o výkonu 136 koní, který je spojen s novou šestistupňovou dvouspojkovou elektrifikovanou převodovkou, jejíž součástí je elektromotor. Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách motoru a snižuje spotřebu paliva. U hybridního Peugeotu 308 to představuje ve srovnání s jeho benzinovým protějškem úsporu přibližně litru paliva na sto kilometrů a 20 gramů CO2 na kilometr. Cenově pak v tomto srovnání vyjde oproti benzinovému automatu o 45 tisíc dráž.

Plug-in hybrid: když se máte kde připojit
Máte-li kde dobíjet a zároveň si můžete dovolit koupit plug-in, rozhodně jej zvažte. Čistě elektricky ujede asi 70 km (může i více, v závislosti na konkrétních podmínkách) a v kombinovaném provozu se spotřeba podle výrobce pohybuje lehce nad litr benzinu na sto kilometrů (zde je na místě říci, že jde o výpočet pro prvních 100 km jízdy, při plně nabité baterii na začátku cesty). Tento vůz vám dá svobodu na dlouhých trasách, kdy se nemusí na rozdíl od elektromobilu spoléhat na dostupnost dobíjecích stanic.

Za jeho všestrannost však musíte zaplatit minimálně 841 tisíc, což je cena slabší výkonové verze 180 koní. Silnější varianta o výkonu 225 koní se prodává výhradně v úrovni GT a cena přesahuje milion korun. Obě plug-in hybridní verze mají osmiletou záruku.

100% elektrická verze: uchvátí tichem i akcelerací
Peugeot 308 se už dnes dá v Česku objednat jako stoprocentní elektromobil. Zatím ho ale v dealerstvích Peugeotu nenajdete. První kusy dorazí až v příštím roce. Spolu s hatchbackem bude uvedena i verze kombi pod označením SW, čímž se Peugeot stane prvním evropským výrobcem, který nabízí 100% elektrické kombi. Vozy 308 a 308 SW jsou poháněny novým elektromotorem o výkonu 115 kW. Dle údajů výrobce je dojezd u hatchbacku 416 km a spotřeba 14,9 kWh/100 km, kombi ujede 409 km se spotřebou 15,1 kWh/100 km.

Elektrickou verzi objednáte až od druhé úrovně Allure a cena je 954 000 Kč. Nejvyšší úroveň se pak prodává za 1 017 000 Kč. Záruka je stejně jako u plug-in hybridu osmiletá.

Kompletní ceník modelu 308 najdete zde

Kompletní ceník modelu 308 SW najdete zde

Mohlo by se vám líbit...