Mercedes EQS stanovil český rekord v dojezdu na jedno nabití

Krátce poté, co Mercedes-Benz letos v létě uvedl na český trh elektromobil EQS, stanovil tento model nový český rekord v jízdním dosahu na jedno nabití. V běžném provozu ujel během jediného dne 852,9 km, čímž překonal stávající české maximum o 242,9 kilometru. Vůz měl přitom v akumulátorech ještě bezpečnou rezervu a dojel podle plánu k nabíjecí stanici.

Mercedes EQS v provedení 450+ vedle dynamiky pohonného ústrojí o výkonu 245 kW vyniká i dojezdem 780 km podle normy WLTP. V praxi dosažená hodnota téměř 853 km je důkazem, že předvídavou jízdou lze dosáhnout i lepšího výsledku, než kolik stanovuje předpis. Skutečná spotřeba během zkoušky, zjištěná po dobití akumulátoru zpět na 100% včetně ztrát při dobíjení, činila 13,43 kWh/100 km, což při domácím nabíjení a ceně kolem 4 Kč/kWh pro domácnosti využívající ve větší míře elektřinu i pro nabíjení elektromobilu odpovídá nákladům přibližně 0,54 Kč na 1 kilometr jízdy.

„Model EQS prokázal, že patří na samotnou špičku nejen designem, technologiemi, komfortem a bezpečností, ale také úsporností a ekologickou ohleduplností,“ říká Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, generální ředitel společnosti Mercedes-Benz Česká republika.

„Model EQS potvrdil, že mezi elektromobily nemá v Evropě konkurenci, pokud jde o efektivitu pohonu a dojezd. Velmi dobře funguje nastavení volby rekuperace pomocí pádel pod volantem. Většinou jsme využívali režim plachtění a několikrát jsme z mírného kopce takto bez šlápnutí na pedál jeli i několik kilometrů,“ popisuje řidič rekordního vozu.

V rámci této jízdy vůz navštívil 13 ze 14 krajů včetně hlavního města Prahy a držel se horní hranice rychlostních limitů. Důkazem je skutečnost, že za prvních 10 hodin urazil 641,7 km. Ujel by dokonce ještě více, kdyby byla využita ppjistka v podobě možnosti dálkového zpřístupnění rezervy v baterii. Tato pojistka slouží motoristům, kteří se dostanou do nouzové situace, k zpřístupnění rezervní kapacity, určené jinak k ochraně akumulátoru. Využívat ji lze ovšem jen ve výjimečných případech, což nebylo smyslem této jízdy.

Mercedes-Benz EQS je prvním vozem na zcela nové platformě, vyvinuté výhradně pro modely s elektrickým pohonem. Na konstrukci je použita celá řada pokrokových řešení, která přispívají k efektivní jízdě, jako je nová generace akumulátorů, vysoká úroveň rekuperace a rychlosti dobíjení či příkladná aerodynamika. EQS je vůbec prvním sériovým vozem, kterému se podařilo dosáhnout součinitele čelního odporu vzduchu cx=0,20.

K uživatelské přívětivosti patří také rychlé nabíjení: akumulátor verze 450+ lze z 10 na 80% kapacity dobít na rychlodobíjecí stanici za 31 minut, po 15 minutách dobíjení stejnosměrným proudem je k dispozici kapacita pro ujetí až 300 km.

Mohlo by se vám líbit...