Maminky okolo 25 let často volí hatchback, po třicítce větší kombi a po čtyřicítce SUV
Tuto neděli slaví svůj svátek maminky. Mnoho z nich potkáváme na silnici za volanty jejich vozů. Řada z nich svůj automobil pořizuje na sekundárním trhu. Jejich preference se mění s věkem, s nímž roste zájem o větší a bezpečnější vozy.

Foto: Newspress
Za volantem potkáváme stále více žen, mnoho z nich jsou maminky, nezřídka vozící své ratolesti do školky, školy či za zábavou. Ruku v ruce s nárůstem řidiček pak roste jejich zájem o pořízení vozu, mnohdy již ojetého. Například v AAA AUTO se v pětiletém srovnání prodeje ženám za první čtyři měsíce letošního roku již téměř zdvojnásobily. Mladší maminky okolo 25 let častěji volí malý hatchback, po třicítce kombi a po čtyřicítce SUV. Vyplynulo to z dat skupiny AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO.
„Celosvětově roste průměrný věk, kdy si ženy pořizují děti. Výjimkou už nejsou ani ženy před padesátkou. Faktorů, které to ovlivňuje, je více, ale roste díky tomu i počet aktivních řidiček a nám i počet zákaznic – maminek, které si u nás vybírají auto, často i se svými ratolestmi. Když se podíváme na vývoj počtu prodaných aut ženám za první čtyři měsíce, tak jejich počet stoupnul za posledních pět let na téměř dvojnásobek. Výrazně pak roste právě počet maminek,“ uvádí Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO.
„Čím starší maminka, tím větší pravděpodobnost, že si vybere robustnější vůz, jako třeba SUV. Na výběr vozu má samozřejmě vliv i mnoho dalších faktorů od počtu dětí a jejich stáří, přes bezpečnostní a komfortní prvky, až po cenu nebo počet najetých kilometrů na tachometru vozu,“ doplňuje Karolína Topolová.
Průměrný věk české mámy je 30,4 let, proto se odborníci z AAA AUTO zaměřili na prodeje ženám ve věku 26 až 36 let. Tyto ženy si nejčastěji vybírají vozy kombi (34%), pak hatchbacky (31%) a SUV (19,3%). Nejoblíbenějšími modely jsou Škoda Octavia (12,4%), Škoda Fabia (7,2%) a Hyundai i30 (4,5%). Nadpoloviční většina vybírá auta s benzinovou motorizací (51,5%) a alternativní paliva maminky až na výjimky neřeší. Co však řeší, je výbava.
„S dětmi se potřebujete soustředit především na plynulou jízdu, protože obzvláště ty malé prostě ne vždy spí a pak něco za jízdy potřebují. Proto si taky 62 procent žen ve věku od 26 do 36 let u nás kupuje vozy s tempomatem, 40 procent nedá dopustit na parkovací senzory a třetina od nás neodjede bez vozu s automatickou převodovkou,“ uzavírá Karolína Topolová.