Historický rekord v AURES Holdings: zákazníci si odvezli bezmála 109 tisíc aut

Společnost AURES Holdings v srpnu poprvé překonala měsíční prodejní laťku 10 000 aut, celkové prodeje skupiny jsou nejvyšší za 32 let na trhu. Rekordy padly ve všech zemích. Výsledkem je roční prodejní rekord.

Společnost AURES Holdings, která provozuje síť autocenter AAA AUTO, Mototechna či Auto Diskont, loni dosáhla nejlepšího prodejního výsledku ve své historii, když celkově prodala 108 661 vozů. AURES loni prodával v průměru 9000 vozů měsíčně, vůbec nejvíce aut si zákazníci odvezli v srpnu, kdy prodeje poprvé překonaly psychologickou hranici deseti tisíc automobilů. V České republice AURES poprvé prodal bez několika stovek šedesát tisíc vozů.

Rekordy padly i na Slovensku a v Polsku. Společnost vidí za svým úspěchem zejména výrazné zlepšení zákaznického zážitku, využití moderních technologií na bázi generativní umělé inteligence a další posílení svého postavení na trhu jako největšího prodejce ojetých a zánovních aut ve střední a východní Evropě.

„Zájem o ojeté a zánovní automobily, prodávané našimi autocentry, byl v loňském roce rekordní – prodali jsme nejvíce aut za 32 let naší existence. Ve všech zemích, kde působíme, to bylo celkem téměř 109 000 kusů, což byl meziroční růst o 11%. Díky tomu koncem ledna dosáhneme celkového počtu 3,3 milionu zákazníků, kteří u nás prodali nebo koupili vůz. Auta šla dobře na odbyt i v úplném závěru roku a zájem je i nyní, v prvních dnech roku nového. I to je důvod, proč jsme zvýšili naši celkovou nabídku v rámci skupiny na 19 000 vozů. Naším cílem je růst v prodejích stejným tempem i v letošním roce, a proto se budeme nadále věnovat rozšiřování a rekonstrukcím stávajících autocenter a otevírání nových,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings. „Velké díky za náš nový prodejní rekord patří zejména zákazníkům a také všem téměř třem a půl tisícům našich zaměstnanců,“ dodala Karolína Topolová.

Jako důležitý faktor svého úspěchu společnost vidí kromě rychle postupující digitalizace zejména neustálou práci na zvyšování zákaznické spokojenosti ve všech zemích. „Tu měříme nezávislou metodikou NPS. I letos se nám dařilo výsledek zlepšovat a ke konci roku jsme v rámci NPS atakovali hranici 50 bodů. Jsme v měření této hodnoty v našem oboru zcela ojedinělí, což nám poskytuje zpětnou vazbu nejen o zákaznickém zážitku, ale také o tom, co můžeme v našich procesech zlepšit. Cílem je, aby zákazníci byli spokojení a měli důvod se k nám vracet,“ zdůraznila Karolína Topolová.

K růstu objemu obchodů významně přispěla také úspěšná implementace generativní AI do interních procesů společnosti. „V tomto trendu budeme pokračovat. Ve využití AI vidíme další nástroj pro zvyšování našeho podílu na trhu. Již nyní díky AI agentům na zákaznickém centru vykupujeme měsíčně stovky vozů a toto číslo v následujícím roce dále poroste. Výrazně se díky tomu zkracuje doba kontaktu živých operátorů se zákazníky i jejich komfort, protože mohou řešit prodej svých vozů i mimo běžnou pracovní dobu zákaznického centra,“ řekla Karolína Topolová.

Mezi procesy využívající generativní AI a strojového učení v rámci AURES Holdings patří mimo jiné výkup vozidel, využívání nejlepších nákupních příležitostí, zavádění dynamické cenotvorby, předpovídání optimální alokace skladových vozů, realizace marketingových strategií zaměřených na data a řízení personalizovaných online interakcí. Práci s datovými aplikacemi, které se staly klíčovým faktorem obchodního úspěchu, má v rámci AURESu na starosti centrum excelence Resulmatic.

Nejprodávanější značkou v české síti autocenter AAA AUTO je se 30% podílem Škoda, která si v roce 2024 meziročně opět polepšila díky oblibě jednotlivých modelů značky. Již tři roky po sobě patří první tři příčky nejprodávanějších aut právě škodovkám, konkrétně modelům Octavia (10,3%), Fabia (6,4%) a Superb (3,4%). Druhým rokem pak v žebříčku deseti nejprodávanějších aut patří pět míst škodovkám.

Na čtvrtém místě je s větším odstupem Volkswagen Passat (2,7%), třetí je Hyundai i30 (2,3%), který vystrnadil z první pětky Volkswagen Golf. Češi dlouhodobě preferují koncernové vozy, které vnímají jako spolehlivé. I na Slovensku si prvenství drží škodovka s modely Octavia (9,5%) a Fabia (5,2%). V Polsku vede pro Poláky tradiční Opel s modelem Astra (4,5%), ale i zde se Škoda dostává do popředí s modelem Octavia.

TOP 10 nejprodávanějších automobilůroku 2024

v sítiautocenter AAA AUTO a Mototechna

  Česká republika Slovensko Polsko
1. Škoda Octavia Škoda Octavia Opel Astra
2. Škoda Fabia Škoda Fabia Kia Sportage
3. Škoda Superb VW Passat Škoda Octavia
4. VW Passat Škoda Superb VW Golf
5. Hyundai i30 Kia Ceed Nissan Qashqai
6. VW Golf VW Golf Ford Focus
7. Škoda Kodiaq Hyundai i30 Škoda Fabia
8. Hyundai Tucson Kia Sportage Toyota Yaris
9. Škoda Karoq Hyundai Tucson Opel Insignia
10. Kia Ceed Opel Astra Toyota Corolla

Přestože v ČR byly hatchbacky nejprodávanějším typem vozu i v loňském roce (26,4%), jejich pozice stále oslabuje. Kombíky zaostávají již jen o něco málo přes sto kusů s 26,2% podílem, SUV pak ztrácejí na první příčku něco málo přes 500 kusů s 25,4%. Hatchbacky ztrácejí i v dalších zemích. Například na Slovensku loni tvořily 29,8% prodejů v AAA AUTO, avšak meziročně ztratily přes 2%. Naopak kombíky posílily na 25,2%, SUV na 25,1%. V Polsku je pak podíl na trhu 34,3% ve prospěch hatchbacků, 26,7% jsou SUV a 18,3% vozy kombi.

V kategorii paliv opět vedou benzinové vozy napříč všemi zeměmi, kde AAA AUTO působí (ČR 48,4%, PL 57,8%, SK 47,8%). Oslabování pozice dieselu je pak nejčastěji ve prospěch alternativních paliv. „Za loňský rok jsme prodali meziročně více než dvojnásobek elektromobilů, konkrétně 900. Počet prodaných hybridů vzrostl o 68 procent na téměř pět tisíc,“ doplnila Karolína Topolová.

Novým fenoménem ve výbavě aut se postupně stává automatická převodovka. Vloni ji mělo v ČR 33% prodaných vozů, o rok dříve 29%. Na Slovensku počet automatických převodovek vzrostl z 27% v roce 2023 na 33% za rok 2024. V Polsku byl nárůst preferencí automatů úplně nejvyšší – meziročně poskočil z 20% na 27%, tedy o sedm procentních bodů.

Mohlo by se vám líbit...