Bilstein nabízí náhradu originálních tlumičů i pro elektromobily a hybridy
Nabídka dílů pro elektromobily a hybridy z druhovýroby pomalu roste. K dodavatelům komponent se řadí i společnost Bilstein, známá svými špičkovými tlumiči pérování. V poslední době si je oblíbili třeba majitelé plně elektrického BMW i3, můžete se s nimi setkat ale i v elektromobilech Volkswagen řady ID.
I když přechod na elektromobilitu postupuje spíše pomalu, některé modely elektromobilů již zvládly najet mnoho desítek tisíc kilometrů. Model 3 společnosti Tesla se stal průkopníkem v segmentu sedanů, totéž představoval Renault Zoe v segmentu malých vozů, a oba pak následovalo BMW i3 ve třídě kompaktních vozů. Elektrické a hybridní vozy jsou dnes již jako alternativa ke spalovacímu motoru v nabídce automobilek ve všech segmentech. Všem je společné to, že kladou zcela nové nároky na pružiny a tlumiče, tedy na odpružení vozu.
Pokud jde o výměnu originální výbavy elektrických a hybridních vozidel, specialisté společnosti Bilstein se jako na hlavní faktory zaměřují na točivý moment, hmotnost a hlučnost. Většina elektromobilů má totiž výrazně vyšší točivý moment než srovnatelné vozy se spalovacím motorem a také jsou v průměru o 300 až 450 kilogramů těžší. Obojí způsobuje větší opotřebení všech dílů zavěšení, což se projevuje nejen horšími jízdními vlastnostmi, ale také vyšší hlučností. A hluk je důležitým kritériem komfortu, a to zejména právě vozidel s elektrickým pohonem.
Pro vývojové pracovníky bylo proto důležité navrhnout náhradu originálních tlumičů pro modernizaci řady B4 nebo B6 pro zvláště náročné a na výkon zaměřené zákazníky tak, aby tyto požadavky splňovaly. V tomto ohledu museli brát do úvahy mnoho detailů:
• Pryžokovové uložení tlumiče s karoserií na jedné straně a s nápravou na straně druhé jsou zvoleny tak, aby poskytovaly optimální hlukovou izolaci, ale zároveň odolávaly zatížení vysokou hmotností – po mnoho kilometrů a po mnoho let.
• Pružiny v elektromobilech jsou navrženy s ohledem na vyšší hmotnost vozidla, a proto se jinak chovají při vibracích než v modelu se spalovacím motorem. Náhradní tlumiče Bilstein OE a OE jsou díky tvrdšímu nastavení charakteristiky speciálně přizpůsobeny těmto vlastnostem pružin.
• I přes stabilnější konstrukci jsou jednotlivé komponenty a těsnění konstruovány tak, aby ani dlouhodobě nezpůsobovaly žádný slyšitelný hluk – to je kvalitativní charakteristika produktů společnosti Bilstein, která se vyplatí zejména při použití v elektrických modelech.
Optimální náhrada originálních dílů (OE), rychle dostupná
Výsledkem jsou pohodlné, bezpečné, agilní a tiché tlumiče, které splňují všechna kritéria komfortu. K tomu přispívá zejména úzká spolupráce společnosti Bilstein s mnoha výrobci vozidel, která trvá již desítky let. Inženýři společnosti jsou díky ní zapojeni do vývojového projektu již v tak rané fázi, že mohou od počátku hledat a nalézat optimální řešení.
Není proto divu, že společnost Bilstein je se svými náhradními tlumiči OE pro elektrické a hybridní vozy průběžně první na trhu. Bilstein je v současné době prvním dodavatelem pro modely VW ID v Evropě (např. pro ID.Buzz s náhradním originálním tlumičem Bilstein B4, výr. číslo 22-344540, nebo s modernizovaným originálním tlumičem Bilstein B6, výr. číslo 22-340634 pro přední nápravu, nebo Bilstein B6, výr. číslo 24-340663 pro zadní nápravu), stejně jako pro VW ID.4 Crozz, VW ID.6 a VW ID.6 Crozz, které jsou v prodeji pouze na čínském trhu.
Společnost Bilstein tak zůstává věrná svému poslání dodávat na trh s náhradními díly velmi rychle náhradní produkty na úrovni dílů pro prvovýrobu – bez ohledu na typ pohonu vozidla. Její tlumiče si v poslední době oblíbili také majitelé elektromobilu BMW i3, který se nezřídka potýká s vadnými originálními tlumiči. Ty jsou pak často nahrazovány právě cenově dostupnými tlumiči Bilst